-
De har sagt att jag måste få minst 3-4 poäng för att de ska kunna använda "ballong" eller gel som förbehandling. Har jag mellan 0 och 2 p kan de inte göra ngt alls... men ag borde inte ha så lite med tanke på att jag är omföderska och har en hel del förvärkar, men man kan ju inte veta säkert...telgebo skrev 2011-02-23 14:19:18 följande:Ja det förstår jag, de gör ju bishops score och det är inkluderad livmodertappen. Vi får hoppas att den är mjuk och utvidgad och att den har börjat utplånas då det är dags för bedömning. Är du öppen 1,5-2 cm så kan dom sätta BARD-katater på dig annars vid mindre gel som mjukar upp den. -
allmän förskola, 15h?telgebo skrev 2011-02-23 14:25:21 följande:Jag betalar inte för maten för mitt barn på förskolan, iofs inte 3 år fyllda än. -
Orange är ju jättesnyggt! (och ganska könsneutraltHappiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:orange (urk)...
)
-
(Du ser, jag HAR faktiskt bebiskläder, trot eller ej...
) -
Linda, 27 år...
-
Havsklippan: så fint att höra ifeån dig! Jag har ofta tänkt på er och hur obduktionen gick... är glad att du berättade! Hoppas ni får allt stöd och hjälp som ni behöver, och att du snart blir gravid igen!
-
Föresten, det lät lite klent med "Linda 27". Lite tråkigt sådär! Jag skulle vilja veta mer om er, vad ni gör, hur ni lever, osv, lite kort!? och kanske ev hemsida/blogg? Vore spännande!
Jag heter iaf Linda, är som sagt 27 år... Gift sedan drygt 5 år tillbaka och vi har en dotter som blir 5 år i april. Bor i på en gård utanför Falköping på ca 30ha i en liten röd stuga på knappt 80 kvadrat, bedriver jordbruk (vallodling, och grönsaker mm för eget behov) och skogsbruk (säljer ved, virke, timmer), föder upp eko-lamm, har höns, hästar (+ katter och kanin) Försöker hålla en ganska enkelt och miljömässigt hållbar livsstil, handlar helst så lite som möjligt (och då helst begagnat och eko) och är intresserad av odling, djur, matlagning mm, ( bakar vårt eget bröd sedan ca 4 år tillbaka, äter kött från våra egna får och höns, egna ägg, grönsaker, osv...)
storaaleberg.blogspot.com/ -
Dessa är nya, men inte inköpta av mig...Happiness skrev 2011-02-23 15:53:00 följande:. har du köpt nya till denna lilltösen eller är de från storasyster?
har du inga fler klädbilder du kan lägga upp? Så kul att se.
Du tycker alltså jag ska ta upp bebiskläder och fota? Hm, ska jag tolka det som att du försöker få mig att förbereda!?!

Kul med dina gamla kläder! (dem kan du fota och lägga upp du också tycker jag!) Här finns inte mycket sparat från när jag var liten, men några plagg har jag... -
Jag kan virka, du vill inte dela med dig av beskrivningen...? (så jag kan virka oranga skor till Happis bebis sedan!?telgebo skrev 2011-02-23 16:06:20 följande:Måste bara säga, igår så kollade jag in senaste numret av Föräldrar&barn och guuuud vilka söta små virkade pjucks det var beskrivning på då i den tidningen. Tyvärr kan jag inte alls virka och min ammam har ju ingen aning om att jag är gravid, men funderar på om jag ska köpa tidningen och lämna över gan och beskrivningen när jag kommit längre i graviditeten och be henne virka dom till sitt barnbarn.
)
-
Okej, jag har tråkigt... Nu har jag gjort som Happi önskade, och fotat bebiskläder. (men sedan åkte de snabbt tillbaka i kassen i garderoben igen, tro inget annat!
)
Det jag har kvar från när jag var bebis på 80-talet. Snygg t-shirt, stickade sparkbyxor och gulligt påslakan.