Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-03-22 19:14:29 följande:
    bild från v 34 finns nu i mitt galleri :)
    Åh, får man se?

Jag ska också lägga in en bild tror jag!
  • Pancakes

Färnevik, helt ljuvlig bild på Tilde! Det är såna bilder som får en att längta verkligen!

• Pancakes

Sötfilur, superfin mage! Jag var visst redan inlagd i din adressbok! Jättefin är du verkligen!

Nu har jag också lagt in en magbild i galleriet! Visserligen från vecka 25 så jag är ju lite större nu i vecka 31. Får lägga in en ny snart och jämföra.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-23 09:53:24 följande:
    Pancakes och alla andra, tack

Pancakes, du är också jättefin, v 25 och smal och  snärt. Ska bli kul att se din bild hur du ser ut nu, det händer ju en hel del efter v 28 tycker jag

Jag har köpt ett album med svarta sidor som jag ska sätta in alla gravidbilder i + skriva ner info från alla bm-besök och ultraljud m.m. Kan vara kul att ha för mig och bebis senare i livet!
    Har även köpt hem lite scrapbooking-saker för att piffa det lite :)
    Tack :) Detsamma!
    Ja, det händer en del senare med magen. På bilden kan man tro att jag är lite svullen bara men nu är det rätt uppenbart att det är en gravidmage
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 09:56:43 följande:
    Alltså det är ju inte själva sexet som gör missfallet.
    Men med 2 av mina missfall så har de startat efter sex.
    Men jag antar att det bara är slumpen som gjort det och att man kanske "skyndat" på det på något sätt..
    Jag vet inte, men bm säger ju att om det är en frisk graviditet ska inte sex kunna framkalla missfall.
    Min säger samma sak och alla läkare jag frågat också. Mitt MA utlöstes av sex men fostret var ju redan dött sedan flera veckor så på ett sätt var det ju lika bra att slippa dra ut på det.
  • Pancakes
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:10:58 följande:
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:02:49 följande:
    hur långt är du gången? tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull.. jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet. Men är du "normal" så kör på tycker jag
    Jag är i vecka 6+2 idag :O) Jag har ju haft några mf och nu sist hade jag ju ma.. fast inga flytningar eller så.. men dom andra mf har nog varit innan jag/vi ens hade sex.. :O/
    Har du frågat BM om det där med sex?
  • Pancakes

MelikaH, jag är ungefär som Längtar efter liten dvs väldigt symtomfri genom hela graviditeten. Jo, lite sån där växtvärk kände jag från och till i början men trodde det var missfall hela tiden och var jätteorolig och tyckte inte det var ett giltigt symtom så som illamående är. Det är jättesvårt att njuta av det när man är orolig men försök att vara glad över att du slipper en massa besvär.

• Pancakes
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:13:35 följande:
    Skönt att höra det ni sagt, tack så mycket :)

Det har du rätt i, man får vara glad för det, finns de som inte alls mår bra.

Hoppas på det bästa i alla fall :) 

Jag förstår så väl hur du känner och jag var inte ett dugg tacksam över att jag inte mådde illa där i början. Ville bara ha vad som helst som kunde bekräfta att jag var gravid förutom testet, men icke! Jo, "mensvärken" då men den kändes ju som vid missfallet så det var inte lugnande heller.

Ska du göra nåt tidigt VUL för att stilla din oro?

• Pancakes

Sötfilur, jag ringde min BM häromdagen när jag var orolig för sammandragningarna som ökat och hon sa att det var helt normalt som de alltid säger. Om det gör riktigt ont kan man kolla upp det men är det mest obehag och drar och spänner så var det helt naturligt enligt henne.

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:12:46 följande:
    Å sånt är ju jätteroligt för mig att läsa... verkligen... som inte har mått illa alls.
    Min BM säger precis tvärtom. Man måste inte alls må illa för att och ha massa symtom, det är jätteindividuellt. Jag har ju som sagt varit symtomfri i stort sett hela tiden och är nu i vecka 31 men en bebis i magen som sparkar och har sig. Vi nordvästortsbor är lite tuffare helt enkelt eller hur? Glad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma