• sofy

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-26 18:05:32 följande:

Haha sitter han där i soffan, och tuppar sig???? Ser det framför mig...de blir ju så malliga så det inte är sant.

Tjejer kan INTE se ut så där...HAHA! jag har aldrig sett någon på badhuset iallafall...

menade hon att du var extra sugen på soja nu då eller? att du mår mindre illa av det eller?

Din livmoder där...som börjar bli rikigt omtalad menar du att den lutar bakåt/ ligger bakåt? Haha...

HAHAHAHAHAH du bjuder då alltid på dagens skratt!!

Joru, sjukt mallig är han nu ;) Skickade bilderna på MSN till ma & pa och mamma skrattade och utbrast att ja, de går ju inte missa! Och nä, duktig grabb de där som visade utan att vi hade en tanke på att se! :D

Eru säker på att tjejer inte ser ut sådär? Hahah, på rikigt asså? ;) Vissa har ju fått såna bilder på UL säger dom.. men nä exakt sådär trorja icke, dock en utbuktning men de där va ju såå tydligt tycker jag..

Mja, något sånt.. ;) Fattade inte riktigt men hon menade att de va vanligt.. me tjejer är man mer sugen på sura saker, o de är ja ICKE! Urk.

Japp, de gör den.. dumma jävla livmoder!! Då tar de ju längre tid för den o resa sig innan den kommer framåt magen, så då får man mage senare.. ;) Så de e bara vänta.. o vänta.. o vänta...
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-26 18:26:47 följande:
    Men det stämmer ju klockrent...jag pressar apelsiner här i hemma pressen så armarna faller av. Gud vad sugen jag blev nu. Tänk färslpressad apelsinsaft. Fan också att jag fått magkatarr...Haha men det är ju DÄRFÖR jag fått magkatarr..överkonsumtion av apelsiner

ja men NU är jag med...tar en stund..livmoder lutar bakåt...Haha! Ja men det gör min med och 30 procent av kvinnorna i Sverige. Jag kände buffar i vecka 14...så any day..Du kommer känna det jätte snart. Sa du inte att du hade känt som fjärilar i magen eller fisk sprattel. Det är ju sparkar...kan också vara som sockerdricka, eller små bubblor.
    Haha jaa! Och alla mina vänner som väntat tjejer har haft tokcravings på apelsiner, satsumas, gröna äpplen osv.. jag klarar inte av de! Usch usch! Salt skare va ;) Så då stämmer du också in på de, BRA!! :D

Men oh, GOOD MORNING HAPPINESS! Välkommen ner på jorden igen, hur var resan? ;) Hahaha! Skoja ba.. ja men precis! Jo ja har känt som sockerdricka, nuförtiden äre dock mer pick inifrån nån enstaka gång ibland om dagen, precis där hon hade dopplern idag så de MÅSTE va han som grejar runt.. Hahaha han låg o sov idag först men hon väckte honom, då vände han rumpan o ryggen till - ville inte va me ;) Precis som sin far...
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-26 18:45:10 följande:
    De säger ju det att vi med bakåtliggande livmoder..får lite ondare i ryggen men får mindre bristningar...på mig stämmer det perfekt!
    haha japp, hört de också! ;) hoppas!! mindre mage har ja också hört? änsålänge kan ja ju säga att de stämmer, men vi får la se sen då..
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-26 21:54:03 följande:
    Sofy- Du ser det var en dröm men UL idag ;) grattis till pojken!!!! 
    apelsin flicka och salt pojke ....japp då hoppas jag att vår lille kille håller sig kvar ;) såååå gott med salt speciellt djungelvrål men man ska ju vara försiktig med lakris tyvärr....
    Hahaha, ja skön slump allting!! Gillar vår grabb.. de häftigaste va ju när hon skulle väcka honom, så tryckte hon ju på magen så hans lilla krypin trycktes ihop, då vaknade han ju.. o blev sur o vände sig me rumpan o ryggen emot, hahaha! Klockren syn, preecis som hans pappa gör när han inte vill vakna!! ;)

Nä usch o fy för lakrits.. de får jag inte i mig! men aldrig varit nån godismänniska så kanske är därför ;)
  • sofy
    mallanis skrev 2010-10-26 22:07:07 följande:
    hahha va gulligt! Pappas pojke det där ;) på mer än ett sätt *asg*
    Lakris är mums men saltet på djungelvrålet är såååååå gott, någon som vet var man kan köpa det saltet?  Helst i 20 kilos säckar =)
    Haha ja verkligen! Dock tjatar han fortfarande om att han vill ha en tjej.. men nepp! ;)

Och grattis till pojken säger ja redan nu, du kan väl återkomma efter RUL om ja har rätt? Hah! I början va ja skitsugen på bacon o vitlök, nu hatar ja de men som sagt sushi me massa soja, eller stekt falukorv i soja, fyfan va gott! Allt som e surt eller sött som godis o sådär går booort..
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-26 22:59:09 följande
    Grattis till pojken Sofy och lyckat ul! Härligt!

Jag är väl ett sånt där mittemellan när det gäller suget. Var supersugen på juice (apelsin och citron) fram till för nån vecka sen men sushi med massa soja har varit min enda craving nästan. Allt godis (utom riktigt sött, typ gott och blandat) har funkat men jag har iof ätit betydligt mindre godis sen jag blev gravid...
    Nu sitter jag här med mina sura uppstötningar dock. Som inte funkar ihop med soja, salt, lakrits osv. Men inte ihop med sött heller. Haha. Så jag får nog leva med mina sura uppsötningar eller bara lägga ner och äta!

Väntar ju också pojke men drömmen har ju varit en kallt glas apesinjuice OCH sushi med soja! Mmmm... Stekt falukorv i soja? Haha. Har aldrig provat. Kanske värt att testa.
    Taaack så mycket! :) Som sagt, de va inte oväntat från min sida.. :D

Haha nämen.. jag kan bli riktigt törstig så jag bara måååste dricka just där o då, men då äre citronvatten (hatar vanligt..) men de är de enda. Annars bara salta saker! Mm såå gott!

Du va då verkligen någe mellanting.. självklart finns ju de också ;) Sushi me soja? En till alltså.. sjukt gott! Men med apelsinjuice? Nä USCH! ;)

Jaa prova de, man steker korven helt färdigt o har i soja o liite tomatpuré o rör om bara, sen ere klart. Svingött! Lovar ;) Ingenting till! Haha.
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-26 23:19:34 följande
    Ingenting till heller? Haha. soja och tomatpuré, låter skumt men jag ska prova!
    Och nu när du säger det så vill jag bara DRICKA sura saker. Eg inte äta dem.
    Hahaha fan va de ser roligt ut när jag skriver de, alla reagerar likadant.. "Falukorv me soja?" men blir de rätt så äre faktiskt GOTT! Bara man inte steker för länge i sojan för då blire mer bränt, så bara i snabbt me de o sen bort.. och ingen pasta eller så, eller jo men BARA om de är såndär supertunn spaghetti, inte vanlig alltså ;) De funkar icke.. återkom när du provat! Får se om jag är knäpp eller om de är gott, haha!

Ja men du ser.. ;) De kan jag iofs tänka mig nångång ibland, o dricka apelsinjuice (färskpressad) eller så, men äta apelsiner, satsumas, gröna äpplen osv.. nä fy!
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-26 23:07:49 följande:
    då väntar jag också en pojk :) salta balkar är ett måste för mig och djungelvrål :)
    Haha vi får la se ;) 3 nov va? Hur känns de nu? Jag blev så paff av dom hårda orden förut så jag svarade inte då.. abort o skilsmässa, nä fy!! :( Ska icke behöva hända! Förstår hur jobbigt de är me läkare som daterar fel men de är nog ingen fara alls!! Kämpa på, massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Min trötthet är värre nu än i början, buu. Kan sova massor men ändå är jag lika trött, försöker dock o hålla mig vaken dagtid även om de inte alltid går. :)

Lunch idag blev kycklingfilé stekt i saffran/tomat creme fraiche, me sparris till - göööttans kan jag lova!

Om en timme ska vi på fika hos mannens syrra som fyller år, sen ikväll blir de restaurang med mina föräldrar igen :) Yummi.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-27 14:25:56 följande:
    Haha, läste först snabbt att du stekt kyckligen i soffan

Vad du äter människa .. jag klarar inte av att äta mat än, buu! Får du behålla allt?
    Haha, vad jag äter?!?! Eh nja, de vill jag inte påstå.. De är de första jag äter idag o jag åt inte upp ens halva kycklingen, fika ska vi iväg på men jag fikar inte, gillar inte söta saker alls.. och middag ikväll, ja.. äta bör man ju så något blir de ju :) 

Nje, de beror på.. kräks varje morgon/förmiddag, sen försöker jag få i mig något iallafall, ibland går de kanon men ibland åt helvete, varierar :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma