• sofy

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-27 14:40:55 följande:
    Jo den tanken flög också igenom mitt huvud...men jag tror faktiskt inte det är så många pappor som föjer med vid första besöket. Det är nog lite av en myt det där. Så BM är van. Jag sa ändå när jag kom för att föregå henne något i stil med:

" Jag kommer själv idag, det känns bäst/lugnast så. Mannen får följa med en annan gång" och så skrattade jag. med det tar man bort lite av det där att manne inte bryr sig. Då var det mer att JAG inte ville ha han med, men han bryr sig mycket ändå typ.
    Haha va ni e söta som diskuterar de här! :D

Jag skiter som vanligt i vad folk tycker men min man följde med på inskrivningen, han ville de själv - o sen följer han me till BM om vi ska lyssna hjärtljud eller om de är ngt annat knas, o självklart RUL då :)

Men alla gör ju som dom själva vill, finns inge rätt eller fel :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-27 15:45:45 följande:
    Ja fast jus nu vänder det sig i magen på mig och jag vill kräkas bara jag tänker på matoset på pizzerian... suck!
    Mår illa av tanken på mat också, haha, detta är sjukt.
    Jag kan BARA äta de jag är sugen på, häromdan va de fattiga riddare - om jag tänker på de nu mår jag illa! Får inte ner nånting om jag inte är riktigt sugen på de..
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-28 10:20:14 följande:
    Jättekul att ha en av varje verkligen. Hur gammal är sonen?

Tack, vad gullig du är som frågar! Det gick bra och hon var jättegullig och förstående. Hon hade en väldigt sund inställning till vikt och hade stor förståelse för att tjejer blir nojiga i dagsns viktfixerade samhälle. Hon blev arg på barnmorskor som dömde överviktiga att sa att de bara fick gå upp si och så många kilo. Dessutom skrattade hon när jag kallade mig själv tjock och sa typ "var är världen på väg egentligen?" så det är ju precis det man vill höra.

Inte är det väl skadligt att göra tre ultraljud; ett i vecka 9, ett i vecka 13 och ett i vecka 18? Det finns väl många av er som gör betydligt fler väl?
    Hahahahahahahahaha, den gränsen passerade jag min andra vecka som gravid ;) Så de är ingen fara alls! Jag är uppe i typ 10-11 st nu..

Happiness sa häromdagen att doppler är mer irriterande för bebisen och farligare för den ger ifrån sig mer såna där vågor, de sa min läkare också häromdagen :)
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-27 18:38:43 följande:
    Nämen grattis till POJKEN Sofy!! Jag är dålig på att tyda UL-bilder så jag litar på er andras skarpsinniga ögon
    Taaaack!! Skrattande

Hur gåre för dig?
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-28 13:45:55 följande:
    var hos läkarn idag och det var som den förre läkaren sa.. blev bakflyttad lite... går väl in i vecka 18 idag eller imorgon.. så 6-7 april istället för 3...
    Härligt :) Kan du släppa oron nu då? :)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-28 12:19:23 följande:
    God morgon (!?) blivande mammor! hoppas ni mår bra!

Här har jag haft en jobbig kväll med onda sammandragningar som stålat ut i ryggen, lika under natten då jag vaknat av en stenhård mage som gör ont. nu är det lugnare men är öm i hela magen. får se hur det blir under dagen, kanske blir ett sjukhusbesök igen om det blir värre (BM ville egentligen att vi skulle åka nu men jag vilar hellre än att sittter på akuten! bäst för bebis just nu oxå. så nu var det färdig gnällt från mig
    God morgon ;) Så jäkla seg idag.. pluggade tills kl 1 inatt, uh.

Hur ere me dina SD nu?! Dom borde ge dig bricanyl..
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-28 14:08:29 följande:
    nej.. eller oro och oro...
    jag har inget val längre.
    Inget val? Men allt såg bra ut antar jag?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-28 14:26:30 följande:
    Ja, jag tänkte på dig faktiskt och lugnade mig. Vet att du gjort många men att det var så många som 10-11 stycken visste jag inte. Har du fått göra alla gratis? Jag ska till Ultragyn på Odenplan nu nästa gång. Är glad att jag får komma dit, visst var du nöjd med dem?
    Jepp, alla gratis.. de har ju varit pga blödningar, pga infektion, i början för att kolla så allt gick som de ska, o sen för datering. Så alla är på läkares inrådan :)

Jag va jättenöjd me dom, eller ÄR jättenöjd me dom! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma