• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 16:25:33 följande:
    Sofy: se där du har redan hunnit dit! Men om du skulle glömt att de hade det i taket så ville jag bara påminna dig om det
    Haha, gullig du är!! ;)

Och va skönt att tappen återbildats lite! Nu håller vi tummarna för att de fortsätter så! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Nu har jag lugnat ner mig, får så ont i magen om jag är upprörd, suck. Men jag vägrar sitta hemma o sura så jag ska till stan o käka middag me en kompis vid 8, så nu e jag nöjd haha :)

• Happiness

Funderar på det här med bristningar.....har kompis från Frankrike fick en speciell graviditetskräm av henne vid förra graviditeten och jag fick inte en enda bristning. Nu vet jag ju iof inte hur mycket den hjälpte. men jag har botaniserat runt och de flesta är rikigt dyra. Funderar på att bara ta mandelolja elle Body Shops buttercreme. Hur ska ni göra? Smörja magen eller inte? Thats the question. Och med vad isåfall?

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-20 16:35:53 följande:
    Funderar på det här med bristningar.....har kompis från Frankrike fick en speciell graviditetskräm av henne vid förra graviditeten och jag fick inte en enda bristning. Nu vet jag ju iof inte hur mycket den hjälpte. men jag har botaniserat runt och de flesta är rikigt dyra. Funderar på att bara ta mandelolja elle Body Shops buttercreme. Hur ska ni göra? Smörja magen eller inte? Thats the question. Och med vad isåfall?
    Jag fick en "Moringa body butter" av mamma från bodyshop i helgen, den luktar asgott o är ju fet :) Så jag kör me den, sen får vi se hur de går haha! Är ju skönt o smörja in sig o man känner sig fräsch iallafall, sen om de hjälper eller icke vet ja inte..
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-20 16:35:53 följande:
    JAg smorde in min mage flera ggr om dagen från v 10-12 nånting... Jag ser ut som en zebra! :( Bristningarna kom när jag var i v 30 då jag gått upp 2.5 kg.... så jag tror inte att det funkade på mig... sen har de vuxit allt eftersom och nu även efter att Wilda kommit...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-20 18:14:54 följande:
    JAg smorde in min mage flera ggr om dagen från v 10-12 nånting... Jag ser ut som en zebra! :( Bristningarna kom när jag var i v 30 då jag gått upp 2.5 kg.... så jag tror inte att det funkade på mig... sen har de vuxit allt eftersom och nu även efter att Wilda kommit...
    Ja suck...det känns som att det är lite hocus pocus det där med krämer. Har läst att det beror på hormoner och då hjälper ju inte vilken kräm som helst i hela världen .

Kom på den krämen och det var en från Vichy men som sagt vill man lägga en förmögenhet på det....nja jag ska testa body shop och sen kör den klassiska apotekets mandel olja.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-20 18:46:00 följande:
    Ja suck...det känns som att det är lite hocus pocus det där med krämer. Har läst att det beror på hormoner och då hjälper ju inte vilken kräm som helst i hela världen .

Kom på den krämen och det var en från Vichy men som sagt vill man lägga en förmögenhet på det....nja jag ska testa body shop och sen kör den klassiska apotekets mandel olja.
    just när det gäller graviditet så tror jag på hormoner för man ser inte ut som en zebra efter 2.5 kg! har inte jättemånga cm  kvar heller innan de nått upp hela vägen över magen...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-20 16:49:51 följande:
    Jag fick en "Moringa body butter" av mamma från bodyshop i helgen, den luktar asgott o är ju fet :) Så jag kör me den, sen får vi se hur de går haha! Är ju skönt o smörja in sig o man känner sig fräsch iallafall, sen om de hjälper eller icke vet ja inte..
    Undra om de har en oparfymerad sån på Body shop. Ska kolla Blir bra till den nya simmarkarriären. har precis bestäät bikini. Trosa storlek 48-50 och Bh 95 DD. Den borde väl hålla en bit in i graviditeten. HAHA!
  • 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2010-10-20 09:08:23 följande:
    Haha! Ja jag såg att du hade tröjan, den köpte inte jag då den inte fanns i rätt storlek kvar.
    Tråkigt att domvar slut i den stl hmm jag hade tur jag hittade stl 74 detfanns intemångakvar köt i sverige i HM

Boddyn älskar jag den e bara så fin
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Vecka 32 idag men tror på vecka 33

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma