• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    Happiness skrev 2010-10-21 08:42:07 följande:
    Ska snart gemig iväg till RUL. Har en klump i magen och är gelé-aktig av nervositet. Jag loggar väl in vid 12-tiden och avlägger en positiv rapport förhoppnigsvis.
    Lycka till!!!
  • Pancakes

Muffe och Happiness, håller tummarna för er! Det kommer gå jättebra för er båda tror jag!

Imorn bitti är det dags för mig för första UL. Hoppas så att det är nåt där och att hjärtat slår. Går in i vecka 9 idag så de borde se nåt om allt är som det ska.. Nervöst..

• 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2010-10-21 08:48:51 följande:
    Hej tråden läser vad som händer med er  men har inte direkt orkat att skriva.

Muffe - håller tummarna för idag det kommer gå kanon ska du se!

Röntgensyrran- tänker på dig och hoppas ni fixar till det om det nu är det du vill.

Tjooohoo för magbilder gravida och fina magar efter bebisleverans. =)

2barnsmamma- Hur mycket har du gått upp? nyfiken eftersom du verkar vara en nätt tjej men får stora bebisar =)
    känner så igen vaggandet från min syster när hon var gravid... fast alla kanske vaggar i slutet?

Var på bio igår mad två vänninor som inte vet att jag är gravid. Inne på biografen så stank det (tyckte jag) Och jag utbrast Åhhhh vilken stank och kände kväljningskänslor..... Vänninorna tittade förvånat på mig och svarade ja det luktar popcorn med smör.... vi ska ju på bio....
    jag har gått upp 15 kg alltså jätte mindre än med dem andra
    Med 1:a gick jag upp 25 kg med 2:a gick jag upp 24 kg så jag har gått mindre upp nu men denna känns JOBBIG.
    Jag var 55kg innan jag blev gravid med dottern och sen gick jag ner och stannade i 65kg där jag var varit sen hela tiden och efter min graviditet.
    Vägde 65kgnär jag väntade sonen oxå
    Och samma med denna
    Så jag är 164cm lång en normal tjej och ingen vet varför dom blir så stora men enligt bm e det normalt för (MIG)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Jag har varit förkyld ett tag och det har övergått till hosta, som slemhosta ofta... hostar rätt mycket och då gör det ont i magen på sidorna långt ner om jag hostar eller reser mig upp snabbt m.m.... är det ligamenten eller vad är det?

Vad tror ni om att ha hosta i flera veckor, är det skadligt för barnet?

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-10-21 08:56:20 följande:
    Jag har varit förkyld ett tag och det har övergått till hosta, som slemhosta ofta... hostar rätt mycket och då gör det ont i magen på sidorna långt ner om jag hostar eller reser mig upp snabbt m.m.... är det ligamenten eller vad är det?

Vad tror ni om att ha hosta i flera veckor, är det skadligt för barnet?
    Låter som halsinfektion sambons mamma ringde nyss och sa att hon hade ont i sidorna precis där du beskriver och inte så aj aj aj jag dör utan inte skönt alls och hostar och har slem än så länge ingen feber men hon ska åka in till sjukhuset nu

Du borde kolla upp då du e gravid jag hade detta o jag hade halsinfektion i 2 veckor och sambon har nu
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness
    pancakes: Tack vännen för dina tummar idag....du får alla mina imorgon. kan du inte lägga ut en bild på den lille då?

Muffe80: Vi håller varandras tummar idag . Lycka till själv!
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-21 09:01:24 följande:
    pancakes: Tack vännen för dina tummar idag....du får alla mina imorgon. kan du inte lägga ut en bild på den lille då?

Muffe80: Vi håller varandras tummar idag . Lycka till själv!
    Absolut, det ska jag! Om jag får nån.... Är så rädd att det ska vara en tom säck och bara massa hinnor som det var förra gången. Har till och med tagit ledigt hela dagen så att jag slipper gå tillbaka till jobbet utan kan gå hem coh ligga och gråta hela dagen om det vill sig så illa. Gaaaah, sncka om cynisk!

Det kommer gå jättebra för dig också idag! Du är rätt långt gången nu va? Vilken vecka?
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-10-21 09:29:45 följande:
    Absolut, det ska jag! Om jag får nån.... Är så rädd att det ska vara en tom säck och bara massa hinnor som det var förra gången. Har till och med tagit ledigt hela dagen så att jag slipper gå tillbaka till jobbet utan kan gå hem coh ligga och gråta hela dagen om det vill sig så illa. Gaaaah, sncka om cynisk!

Det kommer gå jättebra för dig också idag! Du är rätt långt gången nu va? Vilken vecka?
    Uhä..ska åka snart. Idag tycker jag illa om min gravida kropp. jag är stor,svettig och det kliar över hela kroppen. Kläder kliar och sticker. Kan inte andas. Hjärtan bånkar. Är så känslig i hyn att jag knappt kan borsta håret det svider och bränner i hårbotten. Klag,klag...

Kom ihåg att fråga om enbild innan. Ibland kan de glömma av. tycker det är kanon att du tagit ledigt. Även om allt ser jätte bra ut så är det faktiskt en anspänning för kroppen och man blir helt slut efteråt. Bra att du kan gå hem och vila. Men du kommer gå hem med en lyckokänsla för allt kommer gå så bra Pancakes. Längtar efter att se din lille knodd

Om jag går efter den uträkning de gjorde vid KUB (som också är den senaste) då är jag i vecka 20 nu (19+2). Ska bli så spännande att se om de drar bak mig. Hoppas inte det iof. Vill rusa igenom veckorna ganska snabbt nu. Många älskar ju att vara gravida kropp tveklöst. Och jag håller med de flesta blir så otroligt vackra. Jag tillhör absolut inte den gruppen.Haha! Vissa dagar kan det kännas OK men idag tänker jag bara hur 17 jag ska orka fram till 15 mars. KRAM och om vi inte hörs mer lycka till imorgon. Vilken tid skulle du dit?
  • Muffe80

Jag undrar också varför jag inte får den där känslan av att det är härligt att vara gravid, haralltid trott ajg skulle älska det men nu känns det som en främlig äter upp mig inifrån, eftersom jag bara sover och kräks hela tiden. kanske blir annorlunda när man får stor mage att vara stolt över?

Vi har RUL redan om 4 veckor, typ i v 17 dock kommer jag nog vara mest nervös över KUB för det känns som att om allt är ok idag så kan de inte se så mycket mer om 4 veckor, eller?

Efter RUL gör man normalt inga fler UL, eller?

• Happiness

Glömde skriva....jag har också bli väldigt ironisk och cynisk sen MA. Kan nästan driva och skämta om döden ibland. Antar att jag vill trotsa den lite och ge den fingret. Efter att ha varit helt knäckt kan man inte låta den knäcka en längre.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma