• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-10-20 13:11:03 följande:
    Muffe: 0,003 % risk är det med ditt exempel! Du hade en nolla för mycket.
    Är det verkligen så? 1 av 100 är väl 1% risk? 1 av 300 ca 0,33%

Eller är min gravida hjärna helt snurrig? Obestämd
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-20 13:30:38 följande:
    Jag tycker tvärtom att det är skönt att ligga hemma ensam i soffan när jag mår så här dåligt som jag gör. Då blir jag mest glad om sambon är iväg och gör ngt roligt, för jag själv är ju inte så uppmuntrande för det mesta

Däremot ska han kanske till Sälen några nätter i januari och sedan till Österrike och åka skidor i början av mars... det sistnämnda är jag lite mer orolig för, tänk om bebisen föds för tidigt eller jag vill ha honom hemma?
    Jag tycker också att det är skönt att vara ensam ibland. Sen får man ju igen det sen när barnet kommit, då får han vara hemma ibland om jag vill ut och träffa kompisar och dricka vin igen. Då har man ju lite att ta igen :)

När har du BF? April nån gång va? Hur nära inpå är det han skulle åka till Österrike i såna fall?
  • Muffe80

BF den 1 eller 2 maj... han kommer vara borta 1-9 mars ungefär, tror jag. Vad tror ni om det?
    enligt bm var det bara att tuta och köra... men tänk om man får värkar då? han måste ju vara med!!!

• Längtan efter liten

ha ha är det bara jag som är helt normal? (känner mig som vanligt)

Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 13:33:33 följande:
    Nu bär det av till huddinge för ett nytt VUL av tappen. Hoppas att den vuxit på sig sedan sist och att sjukskrivningen förlängs!
    Nu håller vi tummarna så de blir grön blåsa . Tappen ska vara lång och stängd. Sjukskrivningen ska vara låååång och skön . Lycka till idag!
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-10-20 13:41:24 följande:
    ja du är helt normal i det här onormala gänget. Haha! Något nytt på Ullareds fronten?
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-10-20 13:41:24 följande:
    Nej, jag med! Kände av lite grann förra veckan men just precis nu känner jag mig precis som vanligt.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-20 13:39:41 följande:
    BF den 1 eller 2 maj... han kommer vara borta 1-9 mars ungefär, tror jag. Vad tror ni om det?
    enligt bm var det bara att tuta och köra... men tänk om man får värkar då? han måste ju vara med!!!
    Då är det ju nästan två månader innan. Då tycker jag nog han kan åka. Det är väl väldigt ovanligt att den föds två månader för tidigt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma