• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-19 22:11:12 följande:
    så hade jag det med Nova med.. hade bara lite grann... det är roligare att köpa sen + att man får så mycket..
    vad ska man annars göra på mammaledigheten? haha.. :D
    har lillfisen stora fötter? gulligt.
    jag har köpt stl 10-12, new born-stl och hälen  sitter under halva foten. så har en storfotad dam... ja shopping låter som ett bra tidsfördriv.. tillsammans med att plugga omtentor! har fullt upp känner jag. haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-19 22:22:49 följande:
    jag har köpt stl 10-12, new born-stl och hälen  sitter under halva foten. så har en storfotad dam... ja shopping låter som ett bra tidsfördriv.. tillsammans med att plugga omtentor! har fullt upp känner jag. haha
    åh just det, du pluggar ju... men du ska se att du hittar lite shoppingtid med `:) det måste man :D
    usch nej nu har jag massor med sömnmedel i ögonen, dags för kojan!

ha det så gott allesammans, och du...
    gosa med Wilda från mig.
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-19 22:18:04 följande:
    Någon här inne som haft hjärtklappning längre stunder runt min vecka... vecka 13? Känns som hjärtat slår hårt och som att det ska hoppa ur kroppen...
    Ja herregud ja.. nästan hela tiden! ;) Vet dock inte om de beror på grav eller min sköldkörtel, kan va en kombo! Men de e normalt ändå, ökad blodvolym osv :)
  • Cat79

Rontgensyrran: Sänder dig en stor varm kram och hoppas situationen löser sig till det bästa Hjärta

Mabaja: Så härligt att Wilda sover så mycket och äter när hon ska. Mysigt att gå med barnvagnen och stolt visa upp sitt underverk.

Så mysigt med bebiskläder... jag har med litegrann som jag har bl a fyndat samt så har jag en mamma, syster och bästa vän som har lite på lager :) Vi vet ju som sagt inte vad det är i magen men de flesta inkl mig tror flicka.

Det är så underbart att vara gravid, bara njuter!!!! Känner mig så fin i alla mammakläder och är så lycklig. Kan inte fatta att våran änglason Mio ska bli storebror i jan (el dec).

Spännande vecka med KUB och RUL, stort lycka till! Grattis sugarrush till plusset, tydligare kan man inte få.

Nu är det snart dags att börja jobba! Ha en fin onsdag. Kram

• Pancakes

Godmorgon tjejer!
    Vad mysigt det låter att planera kläder och prylar och sånt. Lååååångt fram tills dess för min del men ska bli kul när det väl blir av. Ser fram emot att ha mage och mammakläder också. Förra gången var jag bara orolig att jag skulle bli tjock men nu när man varit med om ett missfall är det det sista man nojar sig för liksom.

• Muffe80

Godmorgon på er och en fråga till er som varit gravida ett tag:

Jag har sista dagarna fått ont i skinkan, på vänster sida när jag legat länge och då gör det ont där plus i benet när jag går.... men sen går det över. Det är väl inte foglossning utan kanske bara otränad människa, eller?

Har ni märkt att era bröst eller bröstvårtor ändrar form? Tycker att vänster bröstvårta och bröst gör mer ont än det andra, och att vårtan ibland får konstig form i duschen.... hm, man blir ju lite orolig.

Imorgon är det KUB!!! 

• Pancakes

Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-20 08:36:18 följande:
    Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.
    Ja visst är der nervöst. Jag är också det men inte sambon, hur kan de vara så lugna?
    Jag är mest rädd för att få dåliga siffror imorgon, om blodprovet hinner komma i tid dit, tror nog att den lever där inne!
    vill inte behöva ta beslut om FVP eller inte, men nu har jag ju satt oss i denna sits så då får jag även ta konsekevensen av detta
  • sugarrush

Pancakes och Muffe, det kommer gå så bra så! Men jag vet jag att jag själv skulle vara jättenervös om jag vore i era kläder.....

Jag avvaktar några dagar med att skria in mig i er fina lista, känner mig osäker på om jag verkligen är gravid eller om det är gamla hormoner som spökar. Testerna ökar inte riktigt som jag vill att de ska göra... hmmm...

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-20 08:48:20 följande:

Pancakes och Muffe, det kommer gå så bra så! Men jag vet jag att jag själv skulle vara jättenervös om jag vore i era kläder....

Tack snälla du! Det ska bli skönt att få det avklarat i alla fall.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma