• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Jag somnade inte förän efter 3 ngn gång i morse, låg bara och vände och vred, uppspelt och nervös och orolig inför dagens RUL som går av stapeln kl 13... Tänk om inte allt är bra... det vore så fruktansvärt hemskt att behöva ta bort en så här stor bebis, som sprallar och lever loppan där inne... Gråter

I övrigt håller jag med Muffe & Happi, för mig är det verkligen ingen hit att vara gravid. Hade hellre haft en förlossning i månaden, än att behöva vara gravid... bara trötthet, svimkänsla, illamående, kräkningar, foglossning, förstoppning, halsbränna, kasst humör osv i all oändlighet. För att inte tala om oron! Men jag ska inte klaga, bara ultraljudet idag visar på att vårt lillasyskon mår bra!

• Muffe80

om allt är ok idag så kommer vi nog berätta för hela världen om pyret....
    tycker ni det är för tidigt att jobb m.m. får veta det? V 14 nästa vecka.

Tänker om man ska vänta till RUL, men det börjar ju synas liite nu.

• Längtan efter liten

Tog kort på magen, och tycker den är mindre än innan.. iaf lika stor.. har inte växt på 2 veckor :/ kanske att det är så att bebisen inte växer... kanske därför läkaren tyckte jag bara var i 14+3 och inte 15+3 förra veckan? :( känner mig ledsen nu.

Längtan efter liten är stor
  • PåvägMotSyskon

hallå. idag är de bm besök, då ja sköt upp de till idag.. lär väl gå fort besöket.. tycker dem annars e roliga o gå på.. har bara hunnit gå på totalt me glucos 3 ggr.. vilket är väldigt lite.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 10:29:33 följande:

Tog kort på magen, och tycker den är mindre än innan.. iaf lika stor.. har inte växt på 2 veckor :/ kanske att det är så att bebisen inte växer... kanske därför läkaren tyckte jag bara var i 14+3 och inte 15+3 förra veckan? :( känner mig ledsen nu.

Tarmmarna svullnar upp i graviditeten och i vecka 20 släpps svullnade ca och magen går ner
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-21 10:35:17 följande:
    hallå. idag är de bm besök, då ja sköt upp de till idag.. lär väl gå fort besöket.. tycker dem annars e roliga o gå på.. har bara hunnit gå på totalt me glucos 3 ggr.. vilket är väldigt lite.
    oj haha jag bara ett o då var det stick i uriner haha o allt såg bra ut
    Såajg slipper denna gången då jag inte har deabetes.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 10:36:52 följande:
    Tarmmarna svullnar upp i graviditeten och i vecka 20 släpps svullnade ca och magen går ner
    jo du har säkert rätt, men kan inte sluta oroa mig då läkaren fick mig till 14+3 förra veckan då jag skulle vara 15+3.. tänk om det stämmer att bebisen kanske inte växer och kommer dö :(
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Nån som vet hur många % som får dåliga siffror vid KUB egentligen?
    Man läser ju om så många här på FL, men representerar det verkligen "normala" befolkningen? Isåfall är ju riskerna höga med dåliga siffror känns det som....

(neäa.... jag är inte nervös för idag... )

• kajsalisa

Lycka till idag Muffe, Färnevik och Happiness, och lycka till imorgon Pancakes. Kul med så många UL på g. Det kommer att se jättefint ut, det är jag helt säker på.

Kramis

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma