• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • toksnippa
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-19 19:40:26 följande:

toksnippa:Boddyn du har med Tiger på den har jag OXÅ har oxå långtröjan med luvan till boddyn med den ser du på hyllan med en TIGER på
    Du bordeha en del kläder nu hehe mysigt är detta

Haha! Ja jag såg att du hade tröjan, den köpte inte jag då den inte fanns i rätt storlek kvar.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-20 08:31:48 följande:
    Godmorgon på er och en fråga till er som varit gravida ett tag:

Jag har sista dagarna fått ont i skinkan, på vänster sida när jag legat länge och då gör det ont där plus i benet när jag går.... men sen går det över. Det är väl inte foglossning utan kanske bara otränad människa, eller?

Har ni märkt att era bröst eller bröstvårtor ändrar form? Tycker att vänster bröstvårta och bröst gör mer ont än det andra, och att vårtan ibland får konstig form i duschen.... hm, man blir ju lite orolig.

Imorgon är det KUB!!! 
    Jag har inte varit gravid mer än 1v längre än dig, men jag har samma sak :) Ont i ländryggen på vä sida, o ner på rumpan o benet. Men de e säkert foglossning på g för mig, har så satans ont ibland o min rygg som e paj sen innan så ;)

Och ja, bröstvårtorna e svullna o ömma :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-20 08:36:18 följande:
    Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.
    Haha, min man e likadan. Lugn hela tiden ;) När jag blödde i början o de va massor, då satt ja ju o grinade o sa att de va MF, han va lugn o sa "Gumman man kan blöda ändå, de e nog ingen fara" Huh? Men han hade ju rätt :) Skönt att ha ngn som tar ner en på jorden när man själv blir nojjig..
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-19 23:20:22 följande:
    Ja herregud ja.. nästan hela tiden! ;) Vet dock inte om de beror på grav eller min sköldkörtel, kan va en kombo! Men de e normalt ändå, ökad blodvolym osv :)
    Jag också, för jämnan. Men jag har också fått höra att det är normalt...
    Muffe80 skrev 2010-10-20 08:31:48 följande:
    Jag har sista dagarna fått ont i skinkan, på vänster sida när jag legat länge och då gör det ont där plus i benet när jag går.... men sen går det över. Det är väl inte foglossning utan kanske bara otränad människa, eller?

Har ni märkt att era bröst eller bröstvårtor ändrar form? Tycker att vänster bröstvårta och bröst gör mer ont än det andra, och att vårtan ibland får konstig form i duschen.... hm, man blir ju lite orolig.
    Jag tycker det låter som en början till foglossning, så började det min förra graviditet, i v 12 ungefär.

Mina bröst och bröstvårtor har också ändrat form, framförallt brösvårtorna är underliga. Särskilt i duschen av värmen. =) Som enorma gelehallon, som är såpass tunga att de hänger lite utanför bröstet, det var samma med dottern... och blev aldrig helt normala igen, med iaf betydligt bättre efter graviditeten.

EGO: 24½ timme till RUL! Glad Ska bli så spännande, hoppas allt är ok bara... *lite nervös*
  • Dag och natt
    rontgensyrran: Fy faban vad tråkigt att höra, skickar en massa massa rå-om-kramar och hoppas att det på nåt sätt ändå ordnar sig för er..... {#emotions_dlg.flower}

Igår spydde jag massor av gånger så fort jag försökte få i mig nåt så till slut pallade jag inte med det så vi åkte till gynakuten efter rådgivning från vårdguiden. Tog flera timmar men jag fick till slut dropp och stolpiller Cool. Fick se pyret igen med UL på magen när den höll på att gymnastisera! Skrattande Precis innan vi skulle åka hem såg jag att jag hade börjat blöda från underlivet men vi åkte hem eftersom allt hade sett bra ut. Och idag var vi iväg för KUB igen och då var det ju med VUL och hon såg att blödningen hade avtagit och att det inte kom från livmodern. Fick 1:2686 så risken för DS var låg. Nu kunde hon mäta mycket bättre än vad de kunde göra i måndags, CRL var 66 mm och jag beräknades vara i v 13+0. Vi fick inget papper med all data som ni andra verkar ha fått? Hon sa att de brukar de inte ge. Vi fick iaf en bild med oss Skrattande dock inte någon jättebra men min sambo ska hjälpa mig ikväll med att försöka få över den till datorn.

Känns så underbart skönt att veta att den verkar må prima i magen! Sämre med mamman men ååh vad alla kräkningar känns värt det när man fått se den tre gånger den här veckan bara.... Solig 
  • Muffe80

Grattis till lyckade UL och KUB Skönt att det är avklarat...

Satt och räknade lite på detta med KUB. Säg att man får 1/300... är det inte då ca 0.0003 % risk att det blir ett barn med downs eller tänker jag fel? Det kanske inte bara är att dela 1 med 300?

• Dag och natt
    Muffe: Mina bröstvårtor har börjat ändra färg, är känsligare och har blivit lite torra faktiskt... försöker smörja så gott det går. Jag har inte haft ont i rumpan men jag har haft ont kring svanskotan vid några separata tillfällen. Jag har frågat läkaren på MVC om detta och hon sa att det är förmodligen tidig bäckenuppluckring. Men mitt har släppt efter ett par dagar och sen har det varit normalt igen så jag hoppas att den håller sig borta för särskilt skönt var det inte....!
  • Muffe80

Någon mer här inne som fryser hela tiden? Jag kan stå i 40 grader varmt vatten i duschen och ändå frysa om inte vattnet täcker hela kroppen, sedan hoppar jag ner med morgonrock och täcke i soffan och fryser lite till... nu sitter jag på jobbet och fryser, igen..... brrr!
    Känner att man är världens roligaste sambo just nu... hm!

• Happiness
    Dag och natt skrev 2010-10-20 12:55:57 följande:
    rontgensyrran: Fy faban vad tråkigt att höra, skickar en massa massa rå-om-kramar och hoppas att det på nåt sätt ändå ordnar sig för er..... {#emotions_dlg.flower}

Igår spydde jag massor av gånger så fort jag försökte få i mig nåt så till slut pallade jag inte med det så vi åkte till gynakuten efter rådgivning från vårdguiden. Tog flera timmar men jag fick till slut dropp och stolpiller Cool. Fick se pyret igen med UL på magen när den höll på att gymnastisera! Skrattande Precis innan vi skulle åka hem såg jag att jag hade börjat blöda från underlivet men vi åkte hem eftersom allt hade sett bra ut. Och idag var vi iväg för KUB igen och då var det ju med VUL och hon såg att blödningen hade avtagit och att det inte kom från livmodern. Fick 1:2686 så risken för DS var låg. Nu kunde hon mäta mycket bättre än vad de kunde göra i måndags, CRL var 66 mm och jag beräknades vara i v 13+0. Vi fick inget papper med all data som ni andra verkar ha fått? Hon sa att de brukar de inte ge. Vi fick iaf en bild med oss Skrattande dock inte någon jättebra men min sambo ska hjälpa mig ikväll med att försöka få över den till datorn.

Känns så underbart skönt att veta att den verkar må prima i magen! Sämre med mamman men ååh vad alla kräkningar känns värt det när man fått se den tre gånger den här veckan bara.... Solig 
    Underbart att höra Havsklippan! GRATTIS till fina KUB-siffror Skönt att blödningen inte kom från livmodern. Din statistik finns i din journal på det ställe där de gjorde KUB-testet. Har du din MVC kopplad till stället kan du fråga BM om hon kan dra ut en kopia. annars kan du bara ringa till det sjukhus du gjorde KUB:n och begära ut din journal. KRAM!
  • Pancakes

Färnevik, spännande med RUL! Önskar jag också var där nu! Ska ni ta reda på vad det blir?

För mig är det två dagar kvar. Räknar minuterna. Drömde att jag var där och att de inte såg nån graviditet över huvud taget. Suck, så jobbigt med dessa drömmar.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma