• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-14 09:03:37 följande:
    Åh, söta Wilda! Verkligen ingen nyfödd längre, nu är hon ju en liten person ju :)
    Ja hon växer och frodas! Just nu ligger hon och suger på sina händer och sparkar på sin mamma- hennes hobby!
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 09:12:45 följande:
    Mabaja, Wilda har ju blivit hur stor som helst! Fortfarande lika söt. :) nÄr jag ser hennes hår så kan jag inte sluta tänka på det som hon sa till mig som utförde ultraljudet att min bebis hade mycket hår, det kommenterade hon flera ggr under UL. Så nu undrar jag kommer hon se lite ut som din Wilda?
    hon är jättestor! När hon var sju veckor hade hon vuxit åtta cm! Och på kortet är hon nio veckor! Det är så sött med bebisar med hår på huvudet! Och håret är så mjukt! Jag brukar ligga och leka med hennes hår när hon håller på att somna! Det gillar hon! Förresten, jag vill också se bilder! :)

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-14 09:17:54 följande:
    Va söt hon är din lilla Wilda! Härligt att se så fina bilder nu på motgonkvisten!
    TACK!
    Förstår att du inte mår så bra! Men januari ligger inte alltför långt borta! Då minsann! :) Tänk om du får din bebis redan då! :) och internet är bra "skit" :) för det har jag utnyttjat med. Nu väntar jag på en mugg med en bild på Wilda som ska komma, jag hoppas att den kommer innan jul.. Annars får han den som nyårspresent! Var två veckors leveranstid så antar att den kommer efter jul! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-14 10:49:24 följande:
    Oooh, jag vet inte. Har inte varit där på några månader och då var byxor mitt enda fokus. Googla Lovely Mama så kommer du till deras hemsida....
    Börjar bli tid att köpa amnings-bh för mig. Har kollat på Boob, men dom är rätt dyra. Förslag på andra som håller bra kvalité men kanske något billigare?
    mitt tips är CHANGE! De har visserligen bara en modell men sitter jättebra, passar även om brösten är "tomma" eller fyllda". Just nu har jag 1-2 stl i skillnad på höger och vänster och bh:n sitter fortfarande perfekt!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:02:52 följande:
    Absolut vännen! Då kan du också se bilderna :)
    får jag också?
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:08:10 följande:
    hahahaha...jag visste det. Du fanns redan Mabaja.
    jo men var in igår och då fick jag ingen magmapp att kolla på! :) Men nu, och OJ vilka fantastiska bilder!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-14 10:55:59 följande:
    Tack för tipset!
    Fin hon är lillan. Å duktig och kan hålla upp huvudet. En riktig liten prinsessa...
    jag är stolt som en tupp över henne och hennes utveckling! :)

Kan tillägga att CHANGE har 30% rabatt nu i december... Jag köpte en där i stl 80G innan Wilda kom, stoppade in en hand och knöt den... Den funkade även bra när mjölken runnit till.. Nu har jag dock fått gå ner runt om så nu har jag 75H...
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:17:08 följande:
    Åhhh herregud tjejer. De som har mycket får ännu mer!!! Jag har fortfarande 80 b. Mins tuttar har inte växt nåt alls, bara blivit bredare runt bröstkorgen. Jag vill också ha BOOOBS!!!! Inte alls avis ;P
    hahaha... jag har 75dd i vanliga fall så de har växt på bra... Innan Wilda kom hade jag 80 F så utifrån det har mjölken ökat med en storlek!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-14 11:49:30 följande:
    OOOJJJ!!!! Knappt man känner igen henne ju!!! Pluttan, vad hon har VUXIT!   
    hon är jättestor! :) Upptäckte idag att HMs kläder stl 62 börjar bli för litet! :) Hon blev två månader i fredags. haha
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:19:55 följande:

Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.

Ang amnings-BH
    Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är. Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho. Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

TACK! Ja håret är efter mig! Daniel var skallig tills han var två.. och hon är jättesöt när håret är blött för då är det afrokrull! :)

Ang amningsbh... Lindex har upp till F, Twilfit har upp till F, Triumph har upp till E, Change har endast med bygel men då upp till J (jag måste ha bygel för annars hålls inte automaterna uppe)... HM har några med men där har jag inte kollat för där vet jag att det inte finns till mig! Kapp Ahl har några med... Och de flesta är utan bygel på alla utom Change då...
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-14 13:44:13 följande:
    Det är lustigt det där...man vill alltid ha de man inte har och är alrig nöjd liksom. Jag BÄVAR för att få jättebröst sen och vill absolut inte ha det. Vill inte ha en mm större än jag har och tycker det är jobbigt att bh:n spänner. Nej, var glad över dina små bröst! Stora bröst är jobbigt och ser lätt vulgo ut och kommer bli hängiga sen och jag har dessutom alltid varit avundsjuka på de som kan gå utan bh och det ser bra ut!
    Jag var väldigt nöjd över mina 75DD, men nu bävar jag efter resultatet när jag slutat amma! :) Men samtidigt så tänker jag att det går ju faktiskt att ta till kniven! Men det får ju visa sig när barnaåren är avklarade! Nu har jag ju utrymme för MASSOR av mjölk! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 18:16:20 följande:
    Usch på tal om att ta till kniven så känns det otroligt läskigt efter den där incindenten i Polen. En svensk kvinna som fick det i morgongåva från sin man till bröllopet och det uppstod problem efter narkosen. *ryser* när jag tänker på det. Man vet ju att det är en risk med alla operationer, men ändå så är det inget som drabbar mig tänker man. Och att då operera sig för skönhet och ta risken är något som jag tänker minst en gång extra över just nu. Innan dess tänkte jag inte så mycket på det och skulle inte haft nåt problem med att korrigera lite här och där.
    det är väl det som är felet på mig, jag kollar inte på sånt! :) Första jag faktiskt kommer att fixa till om det går så är det min syn. Jag ser så dåligt att jag inte kan utskilja en toarulle som står på toaletten nattetid (jag går upp utan att sätta på mig glasögon på nätterna och tänder inga lampor)... Sen när jag och Daniel tjafsade en gång så var det för att han tyckte att jag skulle hämta nånting som inte jag såg vad det var.. Hade tagit ur linserna men inte satt på mig glasögonen så det blev bråk istället! haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma