• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-08 09:28:40 följande:
    Men oj, vad trist. Nya grejer kommer upp hela tiden. LÄste det där om Godmorgon apelsinjuice häromdagen också, kan ge fosterskador stod det i DN. Bara pressa själv eller Brämhults var godkänt.

Men saffran, vad trist! Jag som precis bakat och ätit massor i helgen. Men vad menar de med tidigt gravid? Går in i vecka 16 imorn men kanske bäst att låta bli ändå.
    Jag vet inte vad de menar, veterinären tog upp vad som är farligt under julen för hundar och katter och då sade han även att saffran inte är bra, han sa 1 eller 2 gram saffran som kan leda till missfall... men så mycket är det ju inte i en lussebulle.. Jag lyssnade inte jättenoga eftersom jag själv inte äter saffran...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

LALLAN: Åååååh vad söta dina bebisar är! och så gulligt att de håller handen!

Hur mår du nu? Har allt gått bra? och hur är det att vara tvillingmamma?

• Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-08 22:58:20 följande:
    Okej, hoppas på att det går bra då. BM skickade ju remissen igår så jag blir väl kallad på samtal nångång i mitten av januari skulle jag tro.

Men.. jag läste lite om igångsättning igår på 1177.se -  de står att många igångsättningar får avslutas med sugklocka/tång (?) att dom konstgjorda värkarna är mycket värre än "vanliga" och att de ibland blir så långdraget OM tappen inte är mogen (de fungerar tydligen bättre o sätta igång omföderskor, än dom som får sitt första..) så att de slutar me KS.. ?

Jag blev inte SÅ sugen på det då kan ja säga.. :(
    Några i september-oktobertrådarna jag hängt i blev igångsatta. Vissa gick det hur bra som helst för och vissa fick ks till slut, men det var mest för att de var slutkörda eftersom många igångsättningar tar längre tid. Sen är det många "normalföderskor" som fått ks med så det tror jag inte att du behöver oroa dig för. Jag blev väldigt förvånad när det var så många som slutade i ks, oavsett igångsättningar eller normal förlossningsstart.
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-08 23:07:46 följande:
    Jaa.. de är väl så.. att de fungerar på vissa o andra inte.. Hoooppas dock de fungerar för mig ;)

Dock kan dom inte sätta EDA på mig, så det kan ja glömma helt som smärtlindring, och måste då KS göras blir jag sövd, blä. Inge skoj!
    Du kommer klara dig galant utan EDA! Låt lustgasen bli din bästa vän! Kom överens med den så har du allt i din hamn! :) och om du varit elitskidåkare lär du ju även ha hög smärttröskel för jag misstänker att du ramlat och slagit dig nån gång och då är det "piece of cake". :) Se bara till att vara riktigt utvilad när ni ska in på igångsättningen!

Jag kan bara säga att såhär i efterhand är jag såååå glad att jag inte behövde edan.. att man klarade sig utan! ja min förlossning startade av sig själv, men iaf! tänk bara på att andas lugnt och sansat så kommer det att gå jättebra..

Kan du få spinalbedövning? Eller är det samma "förbud" som med eda?
  • Mabaja
    airamanna skrev 2010-12-09 11:33:42 följande:
    Hjärta Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett Skrattande
    Åååh vad underbart! Nu kommer det bli en till liten bebis! :) GRATTIS!
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-09 12:54:14 följande:
    Ja eller efter v 23 men de är ju extreeeemt tidigt, men om 1,5 vecka tillhör jag förlossningen iallafall! Underbart!

Har ni inte lyssnat på hjärtat alls än? Jag förstår inte varför det skiljer så mycket, vi lyssnade första gången efter 14 fulla veckor.. andra gången nu i tisdags.. de e ganska mysigt! Dock hörde vi inte mycke häromdan för han bara låg o sparkade mot dopplern, han gillade den inte ;D Så fick stänga av ljudet.. haha!

Hur känns det då inför idag? Är det ngn läkare ni träffat innan?
    haha, jag fick höra hjärtat slå första gången i 26+4. :)
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-09 12:59:37 följande:
    Haha va? Fan va de ska skilja då.. Tungan ute
    haha ja! och då bor vi inte jättelångt ifrån varandra! :)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-12-09 16:10:48 följande:
    Miracle- Gött med jobbet! Grattis ...
    Uch ingen bra jobbdag idag är bara på fl..... *skäms men ska skärpa mig i morgon *  Skäms
    ta det lugnt.. jag är en dålig mamma som hänger på fl hela dagen! ;)

Nej då lite nytta har jag gjort, fått tid till läkare för mina svampiga bröst och fått tid för dop till wilda! Sen har jag fått igång en ljusstake till här hemma! När Wilda vaknar ska vi ut i vintermörkret så kanske dags att klä på sig och inte knata runt i pyjamas HELA dagen! ;)
  • Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-12-09 21:43:00 följande:
    Glömde skriva att vi fick svar på snabbtestet av läkaren på plats också - inga kromosomavvikelser.
    ja det lät inte alls som positiva nyheter... Inte alls! jag beklagar! Men har de sagt något om barnet kan överleva, även om det betyder för tidig födsel? kommer h*n klara sig? eller låter det som dödsdömt?

tillåt dig att vara ledsen!

rul kan vara alldeles underbart men även grymt som i ert fall! Men samtidigt väldigt bra att många avvikelser upptäcks tidigt och man har tid att förbereda sig, om det inte är alldeles kört redan från början då...
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-10 14:38:59 följande:
    Åhhhh supersöta Elias! Man blir ju inte alls mindre sugen på att träffa sin älskade bebis nu när man ser bilder på era underverk! Är han inte lite lik dottern din? Låter som det var helt rätt med snitt för din del :) Skönt att du slapp gå igenom en till vaginal förlossning som troligtvis blivit lika jobbig för dig.

Ja just det även jag blödde som en gris i samband med mitt MA. Fick sitta på toa och det typ rann om mig *ryser* av hemska minnen. Får nog skaffa mig de där bautabindorna iaf, in case of...
    bautabindorna är GULD värda! har ett gäng här hemma sen fl! :) Det är guld värda, inte bara att de är stora och kan ta emot en del blod utan de gör det lite mjukare att sitta också! I love them! :)

STORT grattis 3barns mamma84! och lycka till nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma