• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-12-06 21:20:51 följande:
    ni lugnar mig tjejer Som sagt, Wilda är ju helfrisk och det bevisar ju en del Men jag ska erkänna att jag har varit och är lite rädd att han/hon kanske utvecklar någon sjukdom, allergi eller liknande bara för att jag inte proppade mig full med nyttigheter som  broccoli etc...
    Jag kan ju tillägga att jag förväntar mig allergier och annat men det är ju sånt som utvecklas och inte något man föds med. Jag ska försöka amma så länge jag kan i hopp om lite mindre allergier... För en allergi utvecklas ju och den föds man inte med! :)

Du ska se att du får en fin liten krabat!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-12-07 07:22:14 följande:
    Snart får Mabaja lite mer besök i tråden som fått barn Flört En och en kommer med stormsteg. Hoppas allt är bra med dig och din lilla familj. Kram
    JAAA snart får jag sällskap. Än lyser de nya mammorna med sin frånvaro. Så jag hänger här ett tag till!

Vi mår bra, Wilda har åkt på sin första förkylning så hon har varit lite arg och förtvivlad, men nu är hon piggare! Sen har vi fått hem vår vagn så nu får hon åka på barnvagnspromenader och sover gott på eftermiddagarna igen! gick inte med lånevagnen då den var så stum, vi har stötdämpning på vår så hon vaggas till sömns! :)

Hoppas att du och magen (bebisen såklart) mår bra! Kraaam!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:37:13 följande:
    hahahaa...kan jag tänka mig att man gör. Har tänkt att lägga min fokus på godsaker, ex burk med julmust och chokladkaka och sånt hahahahaaa....Än så länge, en Kent-skiva, 2 par trosor, 1 par mjukisbyxor, 3 par strumpor, bebisoverall i fleece, en bebispyjamas.

Jag är kass på att gissa pris. Totalt värdelös. Men kostar inte en mjuklift runt 2000 ??
    och var förberedd på att du kanske inte hinner med att mumsa julmust och chokladkaka! Vi fick allt vänta till när vi kommit upp på bb. HAHA. Vi fick ju inte ens in kameran så Wilda var 2.5 timmar när första bilden togs!

Ett tips är kanske att ha med en dator eller nåt som man kan titta på uppe på bb när bebisen sover (vilket Wilda gjorde nästan hela eftermiddagen och kvällen). Är jätteskönt att kolla på film när man är lite sliten efter förlossningen.

Jag hade med mig två mjukisbyxor, ett par som jag hade under dagen på bb och ett par som jag hade när jag åkte hem! ;)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 12:03:16 följande:
    Man kan ju alltid hoppas att man inte kan mumsa det. Att det inte hinns med. Men man vill inte att det går för fort heller. Annars får jag mumsa på det sen som du säger.

Smart det med att kolla på film. Ska kanske be min pappa när jag åker upp vid jul fixa fram 2 -3 filmer som jag kan ha att titta på om det skulle bli långtråkigt. Sen föder jag här nere så antar jag att kanske några av mina kollegor tittar förbi, om de inte är väldigt restriktiva. Men det vet man ju aldrig, kanske går någon calici eller nåt då så man inte får ta emot besök :/
    Det är jättemysigt att kolla på sin nyfödda bebis när h*n precis kommit men på kvällen var det väldigt mysigt att ha Wilda på bröstet och film på datorn. Hon kom ju kl 6 på morgonen så när kl var 20 kände vi att en film skulle inte sitta helt fel! :) Så film och godis var alldeles underbart mysigt! :)

Jag har en sååå punktlig flicka här hemma.. Klockan är 12 och hon somnar! VARJE dag. Jag är såå glad att hon sover på sina egna bestämda tider! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 12:21:48 följande:
    Vi fyndar som bara den. Jag fyndade en fleeceoverall till bebisen på tradera. 12:- men 45:- i frakt så det blev sammanlagt 57:- Ska se om jag hittar nån bild på den. Den är rosa och röd randig i strl 56, min svärmor har nämligen sytt en fleeceoverall hon med men i strl 62-68 eller nåt. Kan ju vara bra att ha 2 st ifall det skulle ske nån olycka :) Jag tänkte enbart köra med fleeceoverall, då jag har vinteråkpåse i barnvagnen. Tänkte att det blir nog lite väl varmt annars.

Du har ju två barn sedan innan så nog har du mer erfranehet än mig alltid :D hahahahaaa...
    Jag har fem overaller här hemma! :) Först köpte jag en i stl 62 och en i 68 på ullared i somras. När vi kom hem så fick jag en i stl 62/68... Sen tyckte min man att det var en väääldigt dålig idé att inte ha nån overall när Wilda kom för det är ju faktiskt höst. Jag tyckte att vi kunde ha tjocktröja och raggsockor och bylsa in henne i åkpåsen men det tyckte inte min man! Så då köpte vi en i stl 56. Tyckte att det var ju perfekt för då hade vi ju i alla stl.. jo tjena! När 56 var för liten var 62 stort som ett tält så blev tvungen att köpa ytterligare en overall, en i stl 68 som var mycket mindre än den jag har i stl 62. Så här finns det för alla storlekar denna vintern!
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-12-07 12:14:08 följande:
    Jag längtar sååå efter vår lilla flicka när jag läser om eran Wilda! samma sak när jag tillbringade några timmar med att passa bästisens 3½-månaders i fredags, gud så bebissjuk jag blir! Hur ska jag stå ut i 3½ månad till och bara vänta? Tiden går ju så enbarmligt långsamt, när man inte kan njuta av att vara gravid utan bara mår dåligt....
    Det är förbannat tråkigt att du inte kan njuta av graviditeten! Speciellt eftersom ni kommit överens om att det är sista barnet ni väntar! Vad säger er dotter (för visst är det en flicka ni har?) om att få ett syskon?
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-07 16:24:12 följande:
    Jag är värre...176 dagar kvar Flört

Har precis fått reda på att vi får julbonus! Hurra! Kan väl behövas nu antar jag. Vad kostar en barnvagn egentligen? Multum eller hur?
    åååh jag vill bli gravid! Flört Jag saknar det! Är så avis på er även fast jag är så oerhört stolt och glad över att ha kommit till "andra sidan"... Får vänta till i vår innan vi hoppar på "bebisbakande" igen!

vår Emmaljunga Duo Edge inkl. skötväska gick på 8550... :) Men då har jag räknat med att använda den till Wilda slutar med vagn... :)

Lite info om mammalivet: Idag hade vi föräldraträff. Wilda var yngst men absolut STÖRST... De andra bebisarna var ju sååå små... Sen har jag nog hittat en promenadkompis med! :) Hon fick barn på vårt bf! Så hennes Vendela är 10 dagar äldre än min Wilda. :)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-12-07 17:51:33 följande:
    Jag har varit på VUL idag OCH TRÅDEN DET BOR EN MÄNNISKA I MIN MAGE!!!! läkaren sa att hon först skulle kolla själv på skärmen och så satt hon där och log ett tag innan vi fick se!! Kändes så skönt när jag såg det och hon sa att allt såg bra ut, glömde be om bild men var bara så lättad! Nu ska jag försöka hoppas att det blir bebis, konstigt att man inte ska fatta att det är en bebis där inne förrän man är i 14+1?!
    JAg sa ju det att det blir tredje gången gillt för er! Nu blir det bebis i stugan! Tjohoo! Stort stort grattis! Du ska bli FÖRÄLDER i sommar! Ååååh vad jag blir glad för din och din mans skull! Det här har ni verkligen förtjänat!
  • Mabaja

Alltså, borde vi inte göra en sån där liten gissningslista om när bebisarna kommer? Speciellt när det gäller er som ligger så tätt som 31a, 1a och 2a? Ni hade ju en i samband med att Wilda skulle komma! :)

• Mabaja

Sitter med nyhetsmorgon på och där berättade veterinären att är man tidigt gravid kan lussebullar orsaka missfall. Ni som inte kommit så långt, förät er inte på lussebullar är mitt tips! Saffran är tydligen inte bra för blivande foster och bebisar!

Lycka till och grattis i förskott till Elias 2barns mamma84!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma