• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-26 15:18:46 följande:
    Sofy: Jag ser inte bilderna Sofy! Jag vill också se! Kan du inte lägga upp dem i fotoalbumet eller på bloggen så jag också får vara med och beundra?

Hur daterade läkaren dig den här gången? Vilket av de tidigare datumen, KUB eller det innan, verkar stämma så här långt?

Odd: härligt med nya kläder! Skönt att få känna sig fin! Jag vill och behöver också shoppa lite egentligen, men vi har 6 mil till närmaste HM och jag skulle ändå inte orka gå där och prova... Blir svimfärdig av ett kort varv på ica ju! Obestämd Därtill är jag för feg för att beställa på postorder, de kläderna brukar aldrig sitta bra på mig... Ovanpå det så vet jag fortfarande inte varför jag inte fått mer pengar från FK, så det är inte säkert ekonomin tillåter ngn shopping heller...
    Ja, att prova kläder suuuuuger verkligen musten ur en....men jag chansade idag faktiskt när jag köpte byxorna. Har ett par tights i stl L från Cubus och tog då dem nya byxorna i samma storlek. När jag provade dem hemma sedan så passar dem helt perfekt koftan provade jag i affären, men inte inne i provhytt, det orkade jag inte

Ja, det känns skönt att ha kläder som passar. Magen blir ju inte mindre direkt och när kläderna redan nu måste skarvas hitan och ditan...nej, då får det faktiskt bli nått nytt (som dessutom, förutom mammastrumpbyxan, INTE är mammakläder...så dem kan jag ha sen också) .

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-26 15:25:36 följande:
    Nu är jag lättad! ringde försäkringskassan precis, kom fram direkt, och fick veta att mina resterande pengar kommer den 27:e Hon kunde inte svara på varför det blivit uppdelat, men det spelar ingen roll, huvudsaken var att pengarna kommer! Puh!
    *tummen upp* Nu kan du handla kläder med gott samvete i alla fall

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-26 15:34:48 följande:
    Hahaha visst ser man bra!!! Så jävla ballt att HAN låg så man såg direkt.. de va bara en slump men läkare hajjade till o utbrast "Oj" wiiiiiiiiiiiiiiho!!! Jag e så glad.. nu kan jag relatera till HONOM därinne!!

Jag sa de hela tiden.. i knew it!! Mammakänslan rules!! ;) Min man sa flicka.. Haha tji fick han!!

KRAAAAAM!!!!
    Ja, visst är det skönt att kunna kalla bebisen för nått annat ön DEN

Förresten, vi får ta vår fika en annan dag, jag har avbokat tittut- ul. Kände att eftersom vi kommer få sen vår lillebror var 4:de vecka i alla fall så kändes det inte lika nödvändigt....och så sparar vi 1700kr Men vi kan ta en fika nån dag ändå....har mest grupparbete i skolan nu och är ju ganska flexibel

*kram*
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-26 15:35:16 följande:
    Sofy hur gick det med mätningen och allt? Verkar som om det blir många pojkar i tråden, härligt!
    De gick braa! Den är nu 8,3 cm i CRL alltså växt 18 mm på 1 v :) Så de va bra, och jag ligger nu 14+0 så de stämmer precis med vad JAG alltid sagt. Dom på Huddinge fick de fel på någe sätt.. jaja nu e vi glada iallafall, läkarn + jag :) BPD var 2,6 cm :) (Mellan tinningarna..)

Ändrade även mitt RUL så jag gör det där.. :)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-26 15:39:58 följande:
    Ja, visst är det skönt att kunna kalla bebisen för nått annat ön DEN

Förresten, vi får ta vår fika en annan dag, jag har avbokat tittut- ul. Kände att eftersom vi kommer få sen vår lillebror var 4:de vecka i alla fall så kändes det inte lika nödvändigt....och så sparar vi 1700kr Men vi kan ta en fika nån dag ändå....har mest grupparbete i skolan nu och är ju ganska flexibel

*kram*
    Underbart!! ;)

Ja men absolut.. ingen fara! Jag har ju bilen så kan ta mig vartsom närsom.. bara hojta till!! :D

Kraaamar!
  • färnik

Sofy: oj, det där var ju jättetydligt! Om en pojke ser ut sådär måste det vara en flicka i min mage, för vi såg ingenting som stack ut någonstans ur exakt samma vinkel Flört

Ikväll är första kurstillfället på en biodlingskurs som jag anämlde mig till innan graviditeten. Har svårt att förstå hur jag ska orka, men jag får väl ta mig samman; kursen är ju betald och allt...

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-26 15:49:49 följande:
    Härligt att allt stämmer nu iaf sofy! Coolt att de kan se könet och vara 99% säkra redan 14+0! mysigt, då kan ni lättate kolla på kläder och saker till bebis nu oxå!
    Haha jaa, hon tvekade inte alls, inte jag heller - skulle snarare bli förvånad om de va en tjej vilket jag aldrig trott o inte tror. Navelsträngen låg ju inte där heller så jag tror på bilden ;)

Jaa finally! Och så mycke lättare o relatera till honom nu, så kul!! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma