• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Med hjälp vet jag ju inte heller egentligen vad de gör men de försöker rädda liten om det visar livstecken, innan det så anses han vara för liten för att ens kunna rädda så de sätter inte in några resurset på att göra något. Så för mig känns 22+ stort även om jag hoppas på 35+ egentligen!

• Muffe80
    sofy skrev 2010-10-26 14:59:31 följande:
    ÅÅÅÅÅH!!!! Nu ska ni få se bilder tjejer.. ska bara ladda upp dom... Flört
    JAAA tack!!
  • Odetta

Hemma igen efter dagens utflykter (BM och shopping)

Allt såg bra ut hos BM. Hon tyckte att jag skulle ta mina drågor ang gravdiabetes och låg moderkaka till läkaren så det ska jag göra. Men det hon kollade såg bara fint ut.

Dagens siffror (v24+6):

vikt: 88 kilo (deras våg)
    SF: 24cm
    bt: 135/70
    hb: 127 (wooohoooo....så lågt har jag nog aldrig haft! *glad*)
    socker: 4,0

bebishjärtat: 150-155

Ska tillbaks om 4 veckor och göra glukosbelastningen, men hon tyckte att 4,0 efter 1½ timme efter frukost var ett bra värde

Sedan gick jag på stan med lilleman (mannen min fick inte förlja med idag till BM för han hade jobbat extra och var typ vindögd av trötthet när han kom hem efter sitt 14 timmars pass) och fyndade.

Jag handlade hostmedicin och nässprej till lilleman på apoteket, ett par gravidstrumpbyxor på HM, mocha-handskar i en annan affär så jag inte fryser när jag kör bil (mina andra vantar glider på ratten...skitstörigt) och så på cubus storhandlade jag ett par tights (vanliga....tar man dem på sig bak och fram så rumpan hamnar på magen så passar dem ), ett par stretchiga pös-byxor (skitsnygga) som hamnar under magen med mudden, en (lång) kofta och en stretchig kjol (som även den hamnar under magen med mudden). Dem hade ta 3 betala för 2 och kjolen var extra Så nu är jag såååååå glad att jag har kläder som passar igen!

Nu ska jag läsa ikapp och se vad jag missat....KRAM på er alla!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Hur ser ni att det är en pojke? hahah, jag är skitdålig och ser inte ens vad bild nummer 1 föresttäller

Sofy, du ville ju ha en grabb eller hur? Jag trodde det var för tidigt att se nu.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-26 15:13:01 följande:
    Hur ser ni att det är en pojke? hahah, jag är skitdålig och ser inte ens vad bild nummer 1 föresttäller

Sofy, du ville ju ha en grabb eller hur? Jag trodde det var för tidigt att se nu.
    Hahaha benen är på sidan, bilden är lite felvänd men ja, däremellan ser du va de är ;)

Japp, jag e övertygad från början att de är en kille också. Och idag när hon bara kollade igenom allt noga så sa hon "Ja.. oj, de va en välutrustad en.." o så såg jag ;) Hon sa att hon är 99% säker..
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-26 15:08:01 följande:
    Vilken söt pojk! Grattis!
    Hahaha, åååh så ballt o se va de är!! :D Jag e såååååå GLAAAAAD!!!! Jag visste de..
  • färnik
    Sofy: Jag ser inte bilderna Sofy! Jag vill också se! Kan du inte lägga upp dem i fotoalbumet eller på bloggen så jag också får vara med och beundra?

Hur daterade läkaren dig den här gången? Vilket av de tidigare datumen, KUB eller det innan, verkar stämma så här långt?

Odd: härligt med nya kläder! Skönt att få känna sig fin! Jag vill och behöver också shoppa lite egentligen, men vi har 6 mil till närmaste HM och jag skulle ändå inte orka gå där och prova... Blir svimfärdig av ett kort varv på ica ju! Obestämd Därtill är jag för feg för att beställa på postorder, de kläderna brukar aldrig sitta bra på mig... Ovanpå det så vet jag fortfarande inte varför jag inte fått mer pengar från FK, så det är inte säkert ekonomin tillåter ngn shopping heller...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma