• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-30 17:53:54 följande:
    Efter ca 4 timmar på akuten blev det inläggning med bricanyl.. Återkommer när jag fått hit laddare och grejer. Klappa era magar och njut av bebis! Kram fina mammor!
    oj är det så illa?
    viiiiiila viiiiiila viiiiiila...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Sicken mysig dag det blev idag..
    vi åkte till sannarps badhus hela familjen och plaskade på som tre fiskar.. så mysigt..
    men märkte att magen spände sig rejält bland alla strömmar och dylikt så jag tog det lite lugnt..
    Sen blev det datte donalds som dottern säger :D
    Nu slipar karln hallen en sista gång så ska vi måla första lagret lite senare =)
    Sen har jag laddat upp med en massa chips, trocadero och choklad tills ikväll.. Mys!

Hur har era dagar varit?

Längtan efter liten är stor
  • acure
    Efter ca 4 timmar på akuten blev det inläggning med bricanyl.. Återkommer när jag fått hit laddare och grejer. Klappa era magar och njut av bebis! Kram fina mammor!
    Tänker på dig! Stora kramar!
  • acure

Konstig fråga kanske...men får man äta kvarg i yoghurt som gravid. Jag älskar Danios kvargyoghurt och kan vakna mitt i natten och bara proppa i mig, men läste på förpackningen att det är kvarg i och det står inte om den är pastöriserad eller inte... vad tror ni? *orolig*

• Odetta
    acure skrev 2010-10-30 18:42:34 följande:
    Konstig fråga kanske...men får man äta kvarg i yoghurt som gravid. Jag älskar Danios kvargyoghurt och kan vakna mitt i natten och bara proppa i mig, men läste på förpackningen att det är kvarg i och det står inte om den är pastöriserad eller inte... vad tror ni? *orolig*

Aldrig hört att kvarg inte skulle vara OK...och jag är tysk i grunden (kvark på tycka...jag har typ växt upp med det )

Så ät på du

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Nämen vännen då!!! Åh, jag tänker på dig och skickar "stanna-i-magen-vibbar" till er bebis! Även om det är skittrisst så är det superbra att du är inlagd nu och att du har fått Bricanyl! Ni är mycket säkrare där än hemma.

Jag tänker på er!!!!

***bamsekramisar***
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-30 17:34:36 följande:
    Jag känner mig så värdelös. Inte ens gravid klarar jag av att vara på ett vettigt sätt liksom. Gråter

Har just fått reda på att inte mindre än 3 i min närhet väntar barn i april. De jobbar och umgås och shoppar och festar (fast utan alkohol då) och står i för fullt, de verkar må jättebra och inte kan man märka på dem att de är gravida inte.

Och en annan vaggar redan fram som en anka med foglossningen, mitt bäcken klarar inte mkt pga det reumatiska utan det är redan ganska illa. Jag är helt sjukskriven sedan 12 veckor tillbaka, och ligger i sängen minst 15, ofta 20 timmar/dygn sedan ännu längre tid och bara mår illa och spyr. Kan inte köra bil pga medecinerna. orkar inte ens ett varv på ica utan att bli svimfärdig och behöva sätta mig ner. Ingenting klarar jag. Gråter Så värdelös... Gråter
    Gumman då...inte är du värdelös heller!!! *kramar om*

Vet du, du är gravid med världens finaste lilla färnevik-bebis och visst fan är det supertrisst när kroppen är så helt motsatsen till vad man vill att den ska vara, men det är en övergående period gumman! (inte ditt reumatiska, det fattar jag också...men foglossningen och illamåendet) du är gravid med särskillda behov bara, inte värdelös!

Och tänk....dem har säkert sina krämpor också....kan slå vad om att  en av dem inte kan sova för all halsbränna, den andra står inte ut med sin man för hon tycker att han luktar pyton och den tredje har fått cravings på godis och chips och kommer bli jättetjock!

KRAM på dig gumman, det är inte lång tid kvar och så får ni snusa er söta lilla bebis och hela den här jobbiga tiden kommer falla i glömska.

*bamsekram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-30 18:03:07 följande:
    Sicken mysig dag det blev idag..
    vi åkte till sannarps badhus hela familjen och plaskade på som tre fiskar.. så mysigt..
    men märkte att magen spände sig rejält bland alla strömmar och dylikt så jag tog det lite lugnt..
    Sen blev det datte donalds som dottern säger :D
    Nu slipar karln hallen en sista gång så ska vi måla första lagret lite senare =)
    Sen har jag laddat upp med en massa chips, trocadero och choklad tills ikväll.. Mys!

Hur har era dagar varit?
    Det låter onekerligen som en bra dag

själv har jag inte gjort så jätte mycket idag...umgåtts med lilleman, suttit vid datorn, sovit...strejkat (tänker INTE bli mer förkyld) och ja, det var nog allt. I morgon blir nog inte så annorlunda...tänkte att om jag vilar mycket så kanske min strejk funkar...måndag är en superviktig dag i skolan (genomgång av vad grupparbetet ska vara) och på tisdag ska jag ju på vattensjukgymnastik...då kan jag ju inte vara sjuk

Fast jag kanske ska gå ut i trädgården med lilleman en stund i morgon....han har ju varit hemma hela veckan och jisses vad ungen har myror i benen....han behöver springa lite! (vi har staket så då kan han springa och jag sitta och vila )

låter gått med godis och chips....

*kramisar*
  • toksnippa
    Usch då, hoppas den får stanna ett tag till hörru!!
    underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 30)
  • PåvägMotSyskon

småland. ta de lugnt nu och vila.
    vilken vecka är du i?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma