• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Nu har jag fått min spruta och hela jag skakar och hjärtat dunkar på som bara den! Totalvila endast upp för toabesök och ligga ner resten av tiden. Bebis lever loppan i min mage och det känns så skönt! 21+6 är jag så jag hamnade 1 dag fel för att få komma till förlossningen men troligen så blir jag förflyttad dit imorgon. Tappen var påverkad men anledningen till att jag blev inlagd var att "tratten" blivit större och att sammandragningarna inte ger med sig även om jag vilar. Inget kul att ligga här men jag vet att jag är i goda händer om det skulle hända något. Over and out för denna gången!

• Mabaja
    Småland: Ta hand om dig! Skönt att du blir omhändertagen nu när du har det så jobbigt! Bebis stanna kvar!!!

Längtan: Vår dag har varit bra! :) Har varit till svägerskan och visat upp Wilda för de som ännu inte träffat henne. Där åkte jag på joooordens kaskadspya! Vi som skulle på 50-årsfest direkt efter. Var bara att torka av och åka ner till centrum och köpa en ny kjol till mig! Tröjan var svart som jag hade på mig så det gick att torka bort men min kjol såg ut som att jag kissat på mig *1000! :) Men sen efter det kunde vi åka på femtioårsfesten.. Trevligt var det och självklart hamnade Wilda i centrum. Under de fem timmar vi var där fick jag hålla Wilda endast vid matningsdags! Daniel längtade efter henne men hon blev vandringspokal, nästan alla fastnade för henne! Vi fick dock åka hem ganska tidigt då musiken bara höjdes och höjdes och vi har inte fått tummen ur röven ännu och köpt hörselskydd, men det ska jag göra på torsdag! Det är nu ett måste!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis

Småland- Tänker på dig och hoppas att det lugnar ner sig och att du får bra vård!

Tredje gången gillt!?
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-30 21:01:24 följande:
    Nu har jag fått min spruta och hela jag skakar och hjärtat dunkar på som bara den! Totalvila endast upp för toabesök och ligga ner resten av tiden. Bebis lever loppan i min mage och det känns så skönt! 21+6 är jag så jag hamnade 1 dag fel för att få komma till förlossningen men troligen så blir jag förflyttad dit imorgon. Tappen var påverkad men anledningen till att jag blev inlagd var att "tratten" blivit större och att sammandragningarna inte ger med sig även om jag vilar. Inget kul att ligga här men jag vet att jag är i goda händer om det skulle hända något. Over and out för denna gången!
    Åh vad jag tänker på dig, kan inte förstå hur det måste kännas. Men skönt att de tar allt på alvar och att de har dig under uppsikt, även om sjukhus är jättelångtråkiga så är det tryggt att veta att hjälpen finns nära.
    Jag håller alla tummar och tår att liten stannar kvar så länge som möjligt, det är en stark grabb därinne!

KRAM
  • sofy
    Småland;

Tänker på dig! Hur går det? Hoppas han stannar därinne nu :)

Ego; Helt slut.. igår var vi iväg o hjälpte hans syrra flytta, kom hem kl 20.. o nu ska vi iväg igen.. kommer hem i eftermiddag/kväll.. Återkommer då! :)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-30 21:14:00 följande:
    Småland: Ta hand om dig! Skönt att du blir omhändertagen nu när du har det så jobbigt! Bebis stanna kvar!!!

Längtan: Vår dag har varit bra! :) Har varit till svägerskan och visat upp Wilda för de som ännu inte träffat henne. Där åkte jag på joooordens kaskadspya! Vi som skulle på 50-årsfest direkt efter. Var bara att torka av och åka ner till centrum och köpa en ny kjol till mig! Tröjan var svart som jag hade på mig så det gick att torka bort men min kjol såg ut som att jag kissat på mig *1000! :) Men sen efter det kunde vi åka på femtioårsfesten.. Trevligt var det och självklart hamnade Wilda i centrum. Under de fem timmar vi var där fick jag hålla Wilda endast vid matningsdags! Daniel längtade efter henne men hon blev vandringspokal, nästan alla fastnade för henne! Vi fick dock åka hem ganska tidigt då musiken bara höjdes och höjdes och vi har inte fått tummen ur röven ännu och köpt hörselskydd, men det ska jag göra på torsdag! Det är nu ett måste!
    haha klart hon blev en liten vandringspokal, alla måste bara ha älskat hemme :D jag hade minsann snott henne om jag varit där :D
    Mysigt med spyan, antar att det var Wilda som la denoch inte du?
    klart man inte tänker på öronproppar det första man tänker på...
    Vi hade nog avlägsnat i god tid vi med ;)
    lät faktiskt som en mysig dag för er med.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-10-30 19:27:11 följande:
    Det låter onekerligen som en bra dag

själv har jag inte gjort så jätte mycket idag...umgåtts med lilleman, suttit vid datorn, sovit...strejkat (tänker INTE bli mer förkyld) och ja, det var nog allt. I morgon blir nog inte så annorlunda...tänkte att om jag vilar mycket så kanske min strejk funkar...måndag är en superviktig dag i skolan (genomgång av vad grupparbetet ska vara) och på tisdag ska jag ju på vattensjukgymnastik...då kan jag ju inte vara sjuk

Fast jag kanske ska gå ut i trädgården med lilleman en stund i morgon....han har ju varit hemma hela veckan och jisses vad ungen har myror i benen....han behöver springa lite! (vi har staket så då kan han springa och jag sitta och vila )

låter gått med godis och chips....

*kramisar*
    strejka du, det gär du alldeles  rätt i :) din hälsa är ju trots allt det viktigaste.
    Jo de har en tedens att få lite myror i benen, min skrutt har det ALLTID!
    men man gör så gott man kan.. och det vet jag att du också gör.

Idag ska vi till bodega i göteborg för att leta efter halloween kläder till festen vi ska på nästa helg...
    Hoppas hoppas vi hittar något.
    sen ska vi en sväng till IKEA där vi ska visa upp köksritningen vi gjort.
    Sen blir det målning som vi inte orkade med igår ;)
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-31 09:41:32 följande:
    strejka du, det gär du alldeles  rätt i :) din hälsa är ju trots allt det viktigaste.
    Jo de har en tedens att få lite myror i benen, min skrutt har det ALLTID!
    men man gör så gott man kan.. och det vet jag att du också gör.

Idag ska vi till bodega i göteborg för att leta efter halloween kläder till festen vi ska på nästa helg...
    Hoppas hoppas vi hittar något.
    sen ska vi en sväng till IKEA där vi ska visa upp köksritningen vi gjort.
    Sen blir det målning som vi inte orkade med igår ;)
    Vad ska du klä ut dig som??? Skulle jag på halloweenfest nu där man ska klä ut sig skulle jag nog klä ut mig till nunna

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-31 09:38:25 följande:
    haha klart hon blev en liten vandringspokal, alla måste bara ha älskat hemme :D jag hade minsann snott henne om jag varit där :D
    Mysigt med spyan, antar att det var Wilda som la denoch inte du?
    klart man inte tänker på öronproppar det första man tänker på...
    Vi hade nog avlägsnat i god tid vi med ;)
    lät faktiskt som en mysig dag för er med.
    haha ja precis. det var wilda som lade en kaskadspya...
    dagen var jättemysig, tyvärr fick vi dåliga nyheter när vi kom hem. min pappas morbror gick bort igår. men jag är glad att han var över i onsdags och fick träffa wilda och se att jag uppfyllt hans krav, dvs gift mig och bor i hus! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Lallan

Småland: Håller tummarna för att liten vill stanna många veckor till!

Mabaja: Beklagar

Odd: Börjar bli dags att införskaffa andningslarm men det finns ju två modeller av respisense, buzz och ditto. Har du någon aning om vilken av modellerna som är att föredra?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma