• Lallan

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-06-09 20:54:16 följande:
    Usch idag, har jag blivit jättenojig att allt inte är som det ska att jag drabbats av ytterligare ett MA. Jag tror att det är att jag närmar mig dagen då jag fick blödningar sist och då det konstaterades att fostret dött. v 10+1, vilket motsvarar denna graviditeten på lördag.

Har fått molvärk idag igen vilket jag inte haft på några dagar och direkt får jag för mig att nåt är fel. Usch jag vill bara ta ultraljudsapparaten på jobb och köra över magen för att se om allt ser normalt ut, större och med hjärtslag. Men ska försöka stålsätta mig.

Varför är man så stark vissa dagar för att bara bli svag sekunden senare?

Man mår ju tyvärr inte bättre av att läsa om att andra drabbas av min största fasa :/ Är såå rädd för att hamna där igen.

Sådär detta blev ett total egoinlägg. Men kände att jag behövde ventilera lite *kram på er*
    Känner igen mig precis i det du skriver. Jag har ju min gräns nästa vecka då jag passerar 12+4 och vill bara se att allt ser bra ut efter den dagen. Ger ju ingen säkerhet egentligen men känns så just nu.
  • Lallan
    Bjornis skrev 2010-06-09 21:52:23 följande:
    Håller hårt tummarna för oss 3 som ska in och kolla vad som finns där inne imorn!

Jag har sura uppstötningar nu vilket gör mig orolig för det har jag nästan inte haft alls denna gången. Med ma:t hade jag det hela tiden. MEN det kan bero på att vi åt pizza till middag och sen la jag mig i soffan och somnade och vaknade för 30 min sen. Haha. Jaja, imorn får vi se. Jag dyker väl upp här efter lunchtid och berättar hur det gick...
    Håller tummarna för er!
  • Lallan

Nu blsev jag nervös. Har velat ha en trid för att kolla om båda lever fortfarnde efter v 12+4 då fostret dog då sist. Ringde för att boka tid idag men det var fullbokat men fem minuter senare ringde hon upp mig och jag fick en tid redan i morgon, är då i v 12+4. Ni får hålla tummarna för mig då!

• Lallan

Hittade en remiss till specmv i brevlådan idag, helt oväntat! Så just nu funderar jag allvarligt på att avboka privatbesöket i morgon och vänta två veckor istället. Skulle ju kunna gå på båda men samtifigt skulle allt se bra ut så lär det bli många ul ändå och det kankse inte är helt fel och försöka att inte dra på sig några i onödan. Men jag är helt klart bra sugen på att ta tiden redan i morgon men tänk om ngt är fel, hatar denna oro! Skulle vara skönt att bara utgå från att allt är bra och kommer att gå bra!

• Lallan
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-14 12:20:49 följande:
    Idag är de inskrivningsdags, om ca 1tim40min =)
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Kul, en till milstolpe att passera
    Sommaren2005 skrev 2010-06-14 15:19:31 följande:
    Håller självklart tummarna! Och håller med Bjornis om att det här kommer att gå bra. Det har alla vi i den här tråden enhälligt BESLUTAT. Lyckokram
    Tack

Beslutade mig tillslut för att avboka kollen i morgon och vänta dom dryga två veckorna. Då är man i alla fall på rätt ställe om ngt skulle vara fel och då är det barab för sambon att snällt följa med.
  • Lallan

Idag har jag passerat längden på förra graviditeten och jag tror att jag kände lite fladder igår. Har väntat några dar på att känna ngt då jag kände tidigare sist men samtidigt så är det ju fortfarande väldigt tidigt.

• Lallan
    Bjornis skrev 2010-06-17 10:40:51 följande:
    Å, fladder! Jag vill också känna fladder! Mysigt!

Var på inskrivning nyss. Världens sötaste bm. Så sävlig och långsam och mysig. Jag började gråta så klart när jag pratade om min oro. Hade gärna velat höra hjärtljud men hon sa att hon inte får lyssna innan v 20 och det fattar jag ju!
    Jag känner inte nåt därinne. Känns som innan jag blev gravid. Har lite ont i huvudet, det är allt. Slutat med porgesteronvagitorerna också precis så det gör ju mig lite nojig. Men men, nu ska ju moderkakan ha tagit över om allt är som det ska. Äh, jag ska ha en julbebis så är det bara!
    Ja det är härligt men nu vill jag känna mer och gärna regelbundet också men förhoppningsvis så kommer det med tiden. I övrigt känner jag mig också totalt ogravid, brukar knappt få i mig ngt alls när jag är gravid men just nu äter jag mycket av dom få saker jag är sugen på.

Grät också som en tok förra gången när jag var på inskrivning men inte den här gången, tror att jag hållt lite mer distans till allt men nu börjar ju även det att bli svårare desto längre man går.
  • Lallan

Odd, hoppas hoppas att det gick bra för er idag! Sitter som på nålar här tills du uppdaterar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma