• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Grattis Little Junia!

Är på semester med en otroligt dålig uppkoppling så det blir inte så många inlägg från mig just nu. Gick in i v 19 idag (18+0) och igår kände sambon första sparken från den ena. Den andre känner jag inte så mycket av så jag hoppas allt är bra ändå. Börjar nojja inför rul på tisdag då jag inte gjort kub eller liknande tidigare men det är väl bara att hålla tummarna, vänta och se.

Angående laptop så hade jag min på magen i början när jag låg i sängen men magen blev stenhård varje gång så nu får den snällt ligga i knät i stället.

Gemigsinnesro: Tror att det där beror helt på hur bebisen ligger och var moderkakan är någonstans. Jag tyckte att det var lättare att känna precis i början runt v 12-13 än där emellan. Nu börjar jag känna tydligt men ibland funderar jag på om det är en bebis eller tarmarna. I början var det så långt ner så det kunde inte vara något annat.

• Lallan

Varit på rul idag och datumet stämmer fortfarande hyfsat med tidigare datum. Ena bebisen har fortfarande julafton och den andre har mått som visar på 21/12. Allt såg bra ut och bm var otroligt duktig och nogrann. Har aldrig varit varit på ett så nogrannt ul tidigare. Dessutom så var hon tydlig och förklarade allt in i minsta detalj. Bilderna var dock svåra att få några bra då dom låg så trångt men ska lägga in i tråden senare när jag fotat dom.

• Lallan
    Cat79 skrev 2010-07-26 15:40:03 följande:
    Underbart med lyckat RUL :) En befrielse att få se dem båda och skönt att BM var noggrann. Så den ena är lite mindre än den andre, är väl vanligt. Du får lägga in fotona sen så vi får se då det är kul när det är två med.

KRAM
    Tack!
    Odetta skrev 2010-07-27 21:52:00 följande:
    GRATTIS LALLAN till lyckat RUL *kramar om*
    Tack! Känns så bra Just nu tycker jag att det är sååååååå kul att vi följs åt igen, synd att det råkade bli just i den här tråden bara Kram kram
  • Lallan

Odd: Så härligt det låter med ett sådant bemötande. Brukar ju kännas lugnande bara att man har möjligheten att titta och at man blir "lite extra ompysslad och kollad". Vilken vecka är du i nu? Inte för att det lugnar så otroligt bara för att man passerar förra gången men lite lugnare blev jag allt och sedan har jag blivit lugnare och lugnare för varje steg.

Cjes: Sammandragningar och växtvärk an kännas som mensvärk så det är troligtvis helt normalt. Jag har underligt nog haft minimalt med växtvärk den här gången mot tidigare men det spänner desto mer istället.

• Lallan

Måste ju visa upp mina bebisar här inne också Bilden tillsamamns gick inte att få bra men den ska föreställa två kroppar i alla fall!

• Lallan
    Odetta skrev 2010-07-28 11:32:15 följande:
    Jamen precis, bara bemötandet och möjligheten till UL gör ju en så enorm skillnad för nerverna, idag känner jag mig riktigt lugn och...*viskar*....njuter av att vara GRAVID (och inte bara vänta på mf)

Jag är i v12+4 idag En väninna till mig sa en väldigt klok sak, och det var att nu har den ju faktiskt kommit längre än alla mf och lika långt som alla gånger det har gått bra och ja, det har den ju.

Och du, jag tycker också att det är så himla kul att vi får följas åt igen. Och visst är det tråkigt att det är pga dem omständigheterna som vi alla tyvärr har med oss i den här tråden, men det är en trevlig tråd vi har mötts igen

Hur känns det för dig nu förresten? Jag hade ju BF den 19/7 om det inte hade blivit MA....det kändes tungt innan det datumet, men nu känns det inte alls lika sorgligt. Jag kom på att går allt bra hela vägen nu så kommer det vara ganska exakt ett år mellan skrapningen och att denna lille tittar ut...känns lite som revansh faktiskt.

*kram på dig*
    Skulle haft bf i söndags men nu när jag är gravid igen så känns det inte så hemskt längre. Nu får vi ju nästan exakt ett år efter att vi skulle fått första gången. Det som var jobbigast var när en av mina vänner berättade att hon skulle ha barn och hade samma bf som jag skulle haft men nu väntar jag istället med spänning för att det ska bli dags för henne.
  • Lallan

odd: Tror du kan vara lugn. Har tom för mig att det är vanligt med svamp under just graviditet. Jag har haft det tidigare graviditeter också och är inte det minsta rädd för det.

Mabaja: Vi har inte heller haft sex speciellt mycket den här gången, mest pga mig dårå För ett tag sedan var det lite i alla fall men min sambo vill absolut inte ha samlag då han blir för nervös för bebisarna just nu.

• Lallan

Jag känner mig lite stressad över det där med förlossning men inte pga rädsla. Det är emsta tt jag fortfarande är så trött och inte gjort något eller orkat börja fixa saker och ting. Eftersom att dom är två så lär jag väl inte få så mycket mer ork och risken att dom kommer tidigare är ju dessutom betydligt större.

• Lallan
    acure skrev 2010-08-03 10:02:50 följande:
    har hållt mig lite i bakgrunden ett tag, men kikar in varje dag och läser i tråden. Stort grattis till alla lyckade VUL och RUL, helt fantastiskt! :)

Själv så förändrades mina symptom drastiskt under torsdagen förra veckan. Illamåendet försvann och spänningarna och växtvärken blev till en konstant mensvärkssmärta i mage och rygg och jag tänkte att nu är det kört. Ringde panikslagen till BM och fick en tid först igår (måndag). Sen gick jag hela helgen i stort sett utan symptom, var dessutom på minisemester till Helsingborg/Danmark/Tyskland med familjen. Jobbigt att vara långt hemifrån, även om det såklart var skönt att slippa illamåendet när jag skulle sitta i en bil hela helgen, snacka om tajming för när vi kom hem i söndags kväll kom illamåendet tillbaka med besked. Jag blir inte klok på dessa symptom som aldrig kan bestämma sig!

Såå igår (måndag) kom jag till världens gulligaste BM som gjorde ett VUL och allt såg SÅ fint ut. Åh vad jag är lycklig! Där låg den lilla räkan och sprattlade och hjärtat tickade för fullt. Vilken lättnad det var att äntligen få se att jag faktiskt är gravid, att det är någonting därinne som mår bra och växer! En läskig men härlig känsla! Sambon blev också lättad och rörd, underbart att se. Lilla prutten där inne var 22 mm lång och mina egna beräkningar stämde överens med barnmorskans. Idag är jag i vecka 10 (9+1). Fick dock ingen bild med mig hem, jag var för lycklig för att ens komma ihåg att fråga!

Skrattande
    Grattis! Mina symptom tog ju också en paus hela v 8 för att sedan komma tillbaka. Skumt det där emn bra att allt såg bra ut
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma