• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 11:48:57 följande:
    jag vet det är verkligen inte lätt att ta det lugnt och njuta... jag har ju blödit båda graviditeterna som slutade i mf så jag förknippar ju inte blod med något bra.... men jag ska försöka ta det lugnt och slappan av några hg....!
    Håller tummarna för dig! För mig har det gått bra två gånger och två gånger nu senaste året har det slutat i mf. Den här graviditeten just nu är dock den första då jag inte blödit ett dugg, oron har tyvärr inte varit mindre för det men det jag vill få fram är att blödningar absolut inte behöver vara samma sak som mf.
  • Lallan

Ego: Går in i v 17 idag (16+0). Var in till bm idag och kollade hb och blodtryck då jag haft ont i huvudet varje dag i snart två veckor nu men det var helt okej. hb låg på 129 vilket i och för sig är lågt för mig men skulle säkert varit lägre om jag inte ätit mitt val kvinna som jag ovanliogt nog varit noga med på sista tiden. Blodtrycket var ngt högre nu än vid inskrivningen trots att jag nu är ledig och bara slappar hela dagarna men det var fortafarande normalt. Gissar på att värmen i kombination med att sova dåligt på nätterna kan vara en förklaring.

• Lallan

Jag brukar också alltid ligga på högt hb, över 140 och bm funderade på om jag kunde känna av sänkningen då det ändå hade sjunkit rätt snabbt. Sjukt trött är jag ju också men det kan ju ha med graviditeten i sig att göra. Magen ser liten och nätt ut fortfarande men börjar verkligen kännas. Avskyr att behöva böja mig ner och liknande. Känns som att den går väldigt högt upp iställer för på bredden eller utåt.

• Lallan

Apropå GBS fick jag rådet av en kollega som tyvärr förlorat ett barn pga det att vid inskrivningen säga att man ofta haft urinvägsinfektioner tidigare för då kollar dom det noggranare.

• Lallan

Välkomna alla nya (om jag missat någon)!

Odd: Jag har haft sammandragningar så gott som från början men inte hela tiden så klart. Borde inte vara någon fara med själva sammandragningarna så länge det inte blir för ofta. Ring och kolla med sjukvårdsrådgivningen om du är orolig 1177, då får du ju en tid direkt också om dom tror att du behöver det.

• Lallan
    Odetta skrev 2010-07-11 19:20:12 följande:
    Kan man köpa stickor för det? Jamen då ska jag köpa hem sånna (såg en chance att få kissa på sticka )
  • Lallan

Nu har jag återigen fått höra att min mage inte alls är speciellt stor, som om jag inte är nog orolig ändå. Var ju på ul för snart två veckor sedan och då såg allt bra ut.  Vet inte riktigt vad som förväntas, man blir ju inte direkt dubbelt så stor bara för att det är två foster även om man blir större.

• Lallan
    Mamma till W skrev 2010-07-12 19:15:54 följande:
    Jag har fått för mig att det är mot slutet som man växer mycket iom att det är två! Du har ju ändå en bit kvar så det är ju inte så konstigt att du fortfarande är någorlunda "slim". :) Njut istället att du uinte ser sprickfärdig redan nu! Tycker du har en jättefin bebismage!
    Tack! Det är så lätt att börja nojja igen när man precis börjat slappna av lite. Har ägnat en stund åt att titta på magbilder på andra tvillinggravida och konstaterat att man inte behöver vara gigantisk redan så nu är jag lite lugnare igen ...i alla fall för en stund
  • Lallan
    Mamma till W skrev 2010-07-13 09:34:54 följande:
    nu har jag varit till bm!
    Gick ganska bra, hade för högt övertryck när det gällde blodtrycket! :( Men hb har gått upp till 110 på två veckor så nu behöver jag bara äta en järntablett om dagen och inte två!
    Magen håller sin kurva så ligger fortfarande precis under "standardkurvan" och hjärtslag på 144. :)
    Skönt att hb var bra. Övertrycket  var kankse lite jobbigare, det går inte att påverka med vila heller va?
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 09:55:42 följande:
    Så nu har molvärken återigen kommit tillbaka och i v 15. Nån mer som lider av molvärk som är runt mina veckor. Trodde det skulle sluta när livmodern växt utanför bäckenet.
    När jag läste infon om vecka 17 så står det om molvärk så den kan nog komma och gå hla tiden så länge som det växer.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma