Längtan efter liten skrev 2010-08-11 13:23:02 följande:
Hej tjejer. jag antar att jag måste komma in och uppdatera er lite?
Var på återkontroll idag och jag har aldrig varit mer nervös än jag var idag och jag har aldrig skakat så mycket i hela kroppen som jag gjorde när jag tog mina kliv in på sjukhuset. Hjärnan blockerades och jag såg inte ens trappan jag skulle gå upp för. Tårarna rann ner från mina kinder...
När jag väl kommer in till världens underbaraste gynläkare och vi går igenom min journal får jag lägga mig i gyn stolen...
Och vet ni vad?
Jag får se ett pickande hjärta

Jag fick se en 6mm liten älskad plutt med hjärtaktivitet.
Jag är den lyckligaste på denna jord just nu.
Hon tyckte allt såg bra ut och mina ljusa flytningar tyckte hon inte jag skulle oroa mig för, för tappen var helt stängt och allt såg fint ut.
Så nu ska jag försöka att glädjas över den här graviditeten.
Men ska ändå gå och prata med en kurator så jag får ventilera mig om allt.
Tack alla för att ni hållt mitt hopp uppe, ni är underbara.
6+2 trodde hon att jag var.
Blir så glad för din skull att jag får tårar i ögonen. Vet ju precis hur det känns och att man nästan måste bli övertalad för att förstå att den faktiskt lever där inne

Jag gick och pratade med kurator efter förra gången och hade nog behövt göra det nu i början av graviditeten också så detb tycker du gör klokt i att göra.
Själv har jag återigen nojjat lite (när ska man sluta?), tycker inte att jag känner den ena så mycket eller överhuvudtaget. Har en moderkaka i framvägg även jag så det borde ju kunna påverka. Hittade i alla fall hjärtljud på båda sidor med min doppler så då får jag nog vara nöjd.