• Lallan

Plus igen efter mf/ma

14+0 idag

Tänkte passa på att önska er en trevlig midsomar!

Här skiner solen än så länge men regnet är bara några mil bort så tyvärr lär det väl bli regn även här.

• Lallan
    acure skrev 2010-06-25 12:46:42 följande:
    Åh äntligen får jag också vara med i denna tråd! :)
    Plussade svagt igår och lite starkare idag. Första försöket efter missfall 1 juni, hann inte ens få en mens imellan, helt otroligt, jag fattar ingenting. Nu ska pyret stanna kvar, accepterar inget annat!!!!

Glad midsommar på er!
    Grattis!
  • Lallan

Vi har tagit det lugnt med sexandet den här gången men samtidigt så gjorde vi det även förra gången och då hjälpte det ju föga.

• Lallan
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-27 20:01:43 följande:
    *Viftar stolt med mitt graviditetstest*

Hoppas att jag är välkommen tillbaka?
    Lyckades med det mest otroliga, enligt mig själv, att få ett fint Plus dirrket efter MF!

Åhhh vad jag hunnit sakna denna tråden! Idag är BIM och jag plussade redan på BIM-4 men vågade inte hälsa på förens BIM dagen var förbi och det är den ju snart! Ingen som helst skymt av någon blödning ännu så denna gången hoppas jag på att det går vägen!Baby
    Grattis och välkommen tillbaka
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-06-28 23:14:09 följande:
    Oj så lugnt det varit här idag. Hoppas att ni alla mår bra och njuter av sommarvärmen. Min syrra har bf om två veckor och härom dagen fick jag ett par fina mamma-stuprörsjeans som hon växt ur. Kändes sådär härligt, läskigt, overkligt att prova dom. Än så länge är magen för liten för att dom ska sitta uppe, men om någon månad så... Kan ni fortfarande ha era vanliga jeans?
    Här är det bara bra. Har nog vistats aningen för mycket i solen idag för att det ska vara hälsosamt men men. Kan konstatera att jag bränner mig betydligt lättare nu än i vanliga fall.

Jag har inte kunnat ha vanliga jeans sedan v 7-8 men det beror inte på stor mage utan på att det gjorde så ont direkt. I och med att det är två växte livmodern så snabbt i början. Först nu som jag inte kan ha vanliga jeans pga storleken.
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-06-29 12:15:41 följande:
    Ok. Intressant att höra. Jag är så nojjig och orolig för det där med magen. Växer den verkligen? Känner mig ju tjock, men snarare fettjock än nåt annat om ni förstår vad jag menar?! Är mitt i v 14 och tror nog att jag fortfarande kan ha mina jeans. Är det onormalt? Usch så orolig man är hela tiden. UL gav ett par veckors andningsrum tycker jag, men nu är oron lika stor som innan. Förbannade ma som spökar så i mitt huvud...
    Jag har nojjat rejält angående magstorlek då jag tycker att dom flesta verkar ha större mage än jag just nu och min mage inte är större än tidigare trots att dom nu är två. Har ju sett bra ut hittills ändå och i morgon är det dags för ny koll så jag hoppas att det fortfarande ser bra ut. Tror att det blir lite nogrannare koll i morgon eftersom att det är på spec mv men vet egentligen inte alls vad det är dom brukar kolla. 
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-06-29 20:48:07 följande:

Hej tjejjer!

Idag är jag glaaaaad!

Jag blev så otroligt orolig i morse för illamåednet var totalborta (jag tog ingen postafen så den var vekligen borta) och till och med kylskåpet luktade inte illa längre. Så tog jag ett test och det var SVAGARE än testet jag tog för några dagar sedan....så ni kan ju gissa paniken jag fick.

Ringde då till KK med gråten i halsen och tiggde till mig ett VUL idag....vi fick komma dit klockan 16.

Och vet ni vet ni....den mår BRA! Den var 20 mm stor nu och den rörde på sig och VINKADE! Åh, jag började nästan gråta....så underbart!

Läkaren sa att när man ser hjärtat så här sent så brukar det gå bra, så han tyckte att jag skulle sluta oroa mig nu....men jag är välkommen tillbaks om jag blir allt för orolig.

Så nu kan jag vara lite lugn. Har nytt Vul inbokat med min privata läkare i v12 och tills dess tänker jag faktiskt bara njuta nu. Och INTE ta några fler gravtest....det har jag skakat hand med min man med

(har en bild på mini men datorn vill inte just nu, så jag lägger in den i tråden sen)

*kraaaaaaaaam*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Härligt Odd

Jag åkte ju också in i v 8+0 då illamåendet försvann och testen blev svagare, kan säga att illamåendet kom tillbaka efter några dagar
  • Lallan

Jag ska förresten till spec. mödravården i morgon och tror i alla fall att det blir ett ul då. Sambon ska följa med, blir i så fall första gången han ser dom.

• Lallan

Hej hej! Allt såg jättebra ut igår på ul. Det var full fart i magen och en tjock skiljevägg som gör att det betraktas som en tvåäggsgraviditet (oavsett vad det senare visar sig vara) och därmed betydlihgt mindre risker än vid en enäggsgraviditet.

Jag och ungarna drog till Uddevalla till min mormor igår efter ul så jag hade inte tillgång till internet men ska försöka läsa ikapp lite ikväll!

Angående angelsound så har jag ett och sist upptäckte jag ju att fostret dött mha det. Var ändå glad att jag kunde upptäcka det snabbt istället för att gå flera veckor med ett dött foster. Den här gången har jag inte hittat hjärtljud lika snabbt och inte kunnat avgöra om det är ett eller två hjärtljud jag hittat så den här gången har jag lagt undan det då det skapar mer oro än lugnar ner.

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-07-08 20:58:49 följande:
    Jag har en annan fråga till er som är runt v 14-16. Jag har varit extra kissnödig under hela graviditeten, men då har jag också kissat ordentligt. Senaste veckan tycker jag att det har blivit ännu mer, men skillnaden är att när jag sen går på toa så är det så lite som kommer. Jag har läst att det skulle bli bättre i andra trimestern då livmodern flyttar sig uppåt i magen, å inte tvärtom. Er erfarenhet?
    Jag har varit betydligt mindren kissnödig den här gången än sist men nu i v 16 så börjar det ändras och jag måste nu gå upp flera gånger per natt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma