• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-31 19:53:15 följande:
    Hemma igen.. jag har varit så jäkla slut idag, varit full rulle senaste dagarna och jag orkar inte så mycke längre, de e tydligt de :)

Hm, hade sex imorse (sorry för detaljer..) men efter de har ja haft ooont i magen, toköm o livmodern är hård! Första gången ja ens känner den men nu känns de.. när släpper de? :/
    Sammandragning gumman magen blir hård och spänd och kan bli det efter sex.
    Det är inte farligt så länge det inte gör skit ont
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-31 21:17:32 följande:
    Happi.. Odd.. ingen av er som vet svaret på min fråga? Solig
    Missade den Skäms

Att få sammandragningar i samband med sex är helt ok, men det brukar släppa efter ett tag. Däremot kan man vara öm ett tag...det kan jag också vara. 

Sedan kanske den känns spänd också för att du har hållit igång så mycket senaste dagarna...lyssna på din kropp då och vila lite så ska du se att det känns bättre. Spänd brukar inte vara någon fara 

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Är det jätteonyttigt att äta en burk med tonfisk såhär dags på kvällen? Jag är så grymt sugen på tonfisk just nu...hellst med pasta också, men det orkar jag inte fixa. Så bara burken med ingenting till....det är väl OK?  

• sofy
    Odetta skrev 2010-10-31 21:30:42 följande:
    Är det jätteonyttigt att äta en burk med tonfisk såhär dags på kvällen? Jag är så grymt sugen på tonfisk just nu...hellst med pasta också, men det orkar jag inte fixa. Så bara burken med ingenting till....det är väl OK?  
    Hahaha sen när blev tonfisk onyttigt då? ;) Häll i lite citronpeppar, asgött!
    Odetta skrev 2010-10-31 21:28:42 följande:
    Missade den Skäms

Att få sammandragningar i samband med sex är helt ok, men det brukar släppa efter ett tag. Däremot kan man vara öm ett tag...det kan jag också vara. 

Sedan kanske den känns spänd också för att du har hållit igång så mycket senaste dagarna...lyssna på din kropp då och vila lite så ska du se att det känns bättre. Spänd brukar inte vara någon fara 

*kram*
    Hm, vet inte om de har släppt, har gjort ont, varit jätteömt på magen och huggit till hela dan.. Idag har jag bara legat på soffan hos ma & pa, min man jobbade haha.. så idag va de ganska lugnt, dock lika slut ändå.

Kraam!
  • kajsalisa

Sofy; om vi har sex på morgonen t.ex så har jag sammandragningar till och från resten av dagen sen. Fast brukar ju iofs inte vara öm...

• Lallan
    Odetta skrev 2010-10-31 21:30:42 följande:
    Säkert ungefär lika nyttigt som 1/2-1kg morötter per dag Fast du kanske bara tänkt äta tonfisk idag? Min morotsdiet har tyvärr hålt i sig ett tag nu, men äter som tur var en hel del annat också. Avslutade kvällen med några kanelbullar idag
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-31 22:22:03 följande:
    Sofy; om vi har sex på morgonen t.ex så har jag sammandragningar till och från resten av dagen sen. Fast brukar ju iofs inte vara öm...
    Hm nä.. asså sammandragningarna har ja haft innan o känner igen, dock inte ömheten på magen eller hur jag ska förklara det, känns skumt. Men de tillhör väl ändå.

Vet du ngt om tjejen förresten, me spårvagnen? Inte kunnat läsa ngt mer.. :/
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-10-31 22:36:19 följande:
    Säkert ungefär lika nyttigt som 1/2-1kg morötter per dag Fast du kanske bara tänkt äta tonfisk idag? Min morotsdiet har tyvärr hålt i sig ett tag nu, men äter som tur var en hel del annat också. Avslutade kvällen med några kanelbullar idag

Ja, jag tänkte bara äta en burk...vilket jag gjorde och vilket var gott med lilleman fick jag däremot dille på SILL och kunde inte sluta äta inlga dsill förrens den var slut...så jag slutade köpa stora burkar och köpte bara dem små

Fasiken...viker just tvätt och inser att det fanns EN endaste RÖD liten dåld kant på en VIT jacka (lillemans) som jag tvättade med den vita tvätten och så har skiten blödit Jaja...inget att göra åt...med hur korkat är inte det att sätta en röd kant på ett vitt barnplagg????
  • 3 barns mamma84

Nu är min förlossningsbrev klar yess hihi nu längtar jag efter min pojk Hjärta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma