• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LillaMy3
    kajsalisa skrev 2010-10-31 16:42:22 följande:
    Grattis Lillamy. Jag tror med all säkerhet att du är gravid... :)
    Jo gravid tror jag att jag är... Bara lite osäker på om den "sitter fast ordenligt." Men måste jag nog utgå från, annars kommer jag bli knäpp

Nu skall jag sluta tjata på er (och min sambo) om mina test och försöka komma på något att äta! HUNGRIG, men vet inte vad jag vill ha... Inte direkt sugen på något. Blir nog lax med pasta. Enkelt och skall nog gå ner.
    Så skall jag försöka få i den febriga sonen något också. Chokladkaka med glass gick bra förut, men skall nog försöka med något lite mer näringsrikt
  • Cat79

Är inte så aktiv då vi fortfarande inte har internet hemma och på jobbet hinner jag knappt gå in och läsa allt  ni skriver.

Mabaja: Vilken liten prinsessa ni har, 3 v gammal och så go! Skönt att det går så bra och att hon är snäll. Ta det lugnt med träningen, kanske bättre med promenader med Wilda och vagnen.

Småland: Tänker på dig och hoppas att du får den hjälp du behöver och att du snart är hemma igen.  Kram

Kajsalisa: Underbart med höstlov för dig! Lite avis...

Muffe och Sofi: Hoppas ni slipper ert illamående och kan njuta fullt ut att vara gravida.

LillaMy3: Grattis till plusset. Här är en fantastisk tråd som du kommer att ha hjälp av.

Ego: Har gått 31 fulla veckor nu, otroligt men sant och mår lika bra forfarande... skäms och säga detta till er som har det tufft.

KRAM på er alla!

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-10-31 16:57:01 följande:
    Är inte så aktiv då vi fortfarande inte har internet hemma och på jobbet hinner jag knappt gå in och läsa allt  ni skriver.

Mabaja: Vilken liten prinsessa ni har, 3 v gammal och så go! Skönt att det går så bra och att hon är snäll. Ta det lugnt med träningen, kanske bättre med promenader med Wilda och vagnen.

KRAM på er alla!
    Ja hon är heeelt underbar! Jag ska ta det lugnt med träningen. Har fått klartecken från bm från föräldrautbildningen att man kan träna axlar och armar innan efterkontrollen. Hon sa att det tom kan vara bra för att undvika infektioner och överansträngning av allt bärande och då gärna bära med en arm... Men promenader ska jag fortsätta med! :)

Njut över att du mår så bra! Det är ju bara helt underbart! Jag njöt till 37+0, sen började jag få ont i knäna som blev värre och värre.. lagom till förlossningen i 41+3 så kom jag knappt upp från sittande läge för att det gjorde så ont!

Lite ego: Plockade fram måttbandet idag och i midjan har jag nu nästan kommit till den storlek jag hade i vecka 10! Då hade jag även gått ner tre kg så var lite smalare än jag "brukar"... har 0.5 cm ner till den storleken... sen har jag gått ner 5 cm runt där jag är som tjockast på en vecka. Vågen visar dock bara -0.2 kg denna vecka, men så har jag inte gjort nr 2 sen i måndags-tisdags med! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • PåvägMotSyskon

angående o gå ner, så är de ju oftast effektivt me amning. Iaf för min del var och är de det-

Jag gick upp 17,8kg me första barnet (vägde ca 53 innan) å han vägde ju bara 4960g när han föddes så de trilla av, men tror jag vägde från 70,8 till runt 58? efter förlossningen?? o ja ammade ca 9mån, sen va ja tvungen o sluta pga ja gick ner under 50kg pga amningen... så den e effektiv för mig, o ja behöver kanske inte få ner de där extra kilona.. men ett tips är iaf att gå promenader som är bra för dig o lillflickan. Sen gör amningen lite av sitt till.. 
    tror jag läste hos en annan tjej som vill gå ner i vikt om råd hos en, o hon sa att sålänge hon ammade så va de ingen ide o försöka gå ner i vikt.. eller ja minns inte riktigt hur hon skrev, men de e iaf 1år som man bör vänta typ innan man börjar "banta".

Hoppas jag kan amma denna lilla kille som kommer ett tag, så man inte rasar i vikt så fort. (me 2.an så sluta ja vid 7mån för ja ville ha en till bebis =))

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy

Hemma igen.. jag har varit så jäkla slut idag, varit full rulle senaste dagarna och jag orkar inte så mycke längre, de e tydligt de :)

Hm, hade sex imorse (sorry för detaljer..) men efter de har ja haft ooont i magen, toköm o livmodern är hård! Första gången ja ens känner den men nu känns de.. när släpper de? :/

• 3 barns mamma84

Lider av foglossningar nu allt mer jobbigare kan inte gå längre då det är smärtsammt typ och vi var och badade idag i simhallen och jag simmade kan bara säga detta ongrar jag bittert nu som fan då det blev bara värre.
    Pojken  trycker på magen är öm överallt och han spännader och håller på och jag får så ont av hand tryckande i magen.
    BARA 1 månad kvar så nästa månad då kommer han från och med imorgon

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Happiness

Har börjat fundera på hur vi ska göra med skötbord....hmmm. Vi har badkar däruppe och där nere dusch. Sovrummet ligger däruppe så all skötning får ju bli där. Badrummet däruppe är inte så stort. Så om jag ska ha ett sköt bord på golvet så får det inte plats . Uppborrat vill jag inte ha p ga vi har helkakalt. Ok då finns det bara badkarsvarianterna kvar. Tvätt björne har en modell som man har på badkarskanten sen när man vill använda badkaret faller man bara upp det mot väggen och låser det där så det inte trillar ner. pratade med försäljaren idag men han avrådde!!! oss att köpa det. Han sa att liggunderlag och allt blir blött och kan t om börja mögla. Herregud...nej tack!
    Så nu har vi bestämt oss för Babyproffsens som man sätter på badkarskanten. Finns blöjlåda inunder och hylla på sidan för hudvård. Det får bli den. Den var hög också. Bra för mannen som är 1.92 cm. Så de gångerna de andra barnen vill bada så får vi väl ltfta ner det. Hur jobbigt kan det bli? Hur ska ni andra göra? Har någon erfarenhet av badkarsskötbord?

Småland: Gött att höra att du är på Spec. MVC och att du känner dig välomhändertagen. Tänker på dig! Uppdatera så fort du orkar

• Happiness

Barnen har gått BUS eller GODIS här på kvällen och kommit (och jag skämtar inte) med ICA kasse FULL med godis. Haha! Mina små skelett

• Odetta
    Happiness skrev 2010-10-31 21:00:35 följande:
    Har börjat fundera på hur vi ska göra med skötbord....hmmm. Vi har badkar däruppe och där nere dusch. Sovrummet ligger däruppe så all skötning får ju bli där. Badrummet däruppe är inte så stort. Så om jag ska ha ett sköt bord på golvet så får det inte plats . Uppborrat vill jag inte ha p ga vi har helkakalt. Ok då finns det bara badkarsvarianterna kvar. Tvätt björne har en modell som man har på badkarskanten sen när man vill använda badkaret faller man bara upp det mot väggen och låser det där så det inte trillar ner. pratade med försäljaren idag men han avrådde!!! oss att köpa det. Han sa att liggunderlag och allt blir blött och kan t om börja mögla. Herregud...nej tack!
    Så nu har vi bestämt oss för Babyproffsens som man sätter på badkarskanten. Finns blöjlåda inunder och hylla på sidan för hudvård. Det får bli den. Den var hög också. Bra för mannen som är 1.92 cm. Så de gångerna de andra barnen vill bada så får vi väl ltfta ner det. Hur jobbigt kan det bli? Hur ska ni andra göra? Har någon erfarenhet av badkarsskötbord?

Småland: Gött att höra att du är på Spec. MVC och att du känner dig välomhändertagen. Tänker på dig! Uppdatera så fort du orkar
    Till lilleman så röjde vi en hylla i vårt badrumsskåp och hade som skötbord Det är ett stort och djupt skåp och med några hyllor borttaget vart det perfekt! plus att vi stängde dörrarna till skåpet när det inte användes så varken skötgrejjer eller blöjjor och allt syntes

Fast sedan växte han och fick inte plats lika bra då ställde vi ett vanligt enkelt skötbord från IKEA över våran bidé....och där står det än och kommer att stå.

Jag tror att det är smart att ha ett skötbord där man är messt...är ni messt på övervåningen så ska ni ha skötbordet där, om inte så ha det på nedervåningen. Man kan ju byta blöjja på andra ställen också än bara vid ett skötbord

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma