• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-31 23:12:03 följande:
    Nu är min förlossningsbrev klar yess hihi nu längtar jag efter min pojk Hjärta
    Vad duktig du är! Jag minns inte om jag skrev ett eller inte med lilleman och vet inte om jag ska göra det för lillebror. Min mamma var med på lillemans förlossning och hon kommer få vara med denna gången också, hon är vår doula och mitt och mannens språkrör på förlossningen

Nu vaknade lilleman till...ska gå lägga om honom och sedan lägga mig med. Lilleman ska få följa med till skolan i morgon, så det blir en intressant dag (bara 2 föreläsningar på 1 timme vardera). Bäst att vara utvilad

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Vecka 15 idag

Är helt slut efter en helg med besök, och mycket att göra. I går tappade jag orken och humöret helt och känner mig ful, blek, trött och allmänt seg. orkar ju inte med något. Att sambon orkar....

dessutom är jag nere för att jag inte ens orkar ta kort på magen, har tagit ett kort och det råkade jag radera... så inget kort än... När började ni andra fota?

Måste nog shoppa lite roliga kläder så jag känner mig mer fin snart.... när nu illamåendet ger med sig.

Jag tror jag blir lite ledsen och nere när jag inte äter så bra, får ju inte i mig mat alls knappt och så blir jag orolig för pyret... vet att man inte ska vara det men jag blir det ändå!

• Pancakes

Godmorgon vänner! Hoppas ni haft en bra helg! Muffe, trist att du känner dig hängig. Klart att maten påverkar. Du kan ju inte ha så mycket energi i kroppen alls. Ta det lugnt och unna dig att göra det du mår bäst av. Kul med vecka 15, vad fort tiden går! Bara några veckor kvar till RUL för dig!

Jag går in i vecka 11 idag. Längtar tills vecka 12 är över. Snaaart är man där. Förra gången kom blödningen på morgonen när jag gick in i vecka 11, så tar jag mig igenom den här dagen har jag gått längre än förra gången. Vi berättade för familjen i helgen. Jättekul samtidigt som det är lite läskigt. Hoppas verkligen det går vägen den här gången!

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-11-01 08:47:12 följande:
    Godmorgon vänner! Hoppas ni haft en bra helg! Muffe, trist att du känner dig hängig. Klart att maten påverkar. Du kan ju inte ha så mycket energi i kroppen alls. Ta det lugnt och unna dig att göra det du mår bäst av. Kul med vecka 15, vad fort tiden går! Bara några veckor kvar till RUL för dig!

Jag går in i vecka 11 idag. Längtar tills vecka 12 är över. Snaaart är man där. Förra gången kom blödningen på morgonen när jag gick in i vecka 11, så tar jag mig igenom den här dagen har jag gått längre än förra gången. Vi berättade för familjen i helgen. Jättekul samtidigt som det är lite läskigt. Hoppas verkligen det går vägen den här gången!
    Åh spännande, redan vecka 11 idag för dig alltså. Tiden går fort.
    Jo att jag inte äter jättemycket måste ju påverka mig och därför är jag väl mer trött än "normalt" kanske.
    Min bm sa att mer trötthet ska komma vid v 17, va fan... min har ju inte ens lagt av...

Vi har RUL den 24/11, snart...
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-01 08:52:31 följande:
    Åh spännande, redan vecka 11 idag för dig alltså. Tiden går fort.
    Jo att jag inte äter jättemycket måste ju påverka mig och därför är jag väl mer trött än "normalt" kanske.
    Min bm sa att mer trötthet ska komma vid v 17, va fan... min har ju inte ens lagt av...

Vi har RUL den 24/11, snart...
    Spännande! Jag har UL samma dag! Var ska du gå?

Ja, skönt med vecka 11. Var dock lugnare förra vecka när jag precis gjort UL och sett att hjärtat slog. Desto längre man kommer ifrån den dagen desto mer oroar man sig för att nåt har hänt. Analyserar symtom hela tiden. Idag har jag lite molvärk plus lite värk i ena ljumsken, typ insidan av låret. Skumt.
  • Muffe80

Ljumsken är normalt tror jag, har du gått mycket eller tränat?

Vi har RUL på hemmaplan, på vår lilla ort :) Inte i Sthlm, du har där va?

• kajsalisa

Grattis till v 15!!! Klart att du är hängig Muffe. Första trimestern=galen trötthet plus dåligt näringsintag. Det i kombination med alla hormoner. Inget konstigt alls gumman. Kan trösta dig med att jag blev av med min trötthet helt och hållet runt v 15 så förhoppningsvis vänder det för dig snart också.... Jag tog första magbilden i v 11, även om det egentligen inte började synas nåt förrän runt v 16-17.

• mallanis

Hej girls!
    9+0 idag och vul på fredag . Det känns så länge sedan jag var på förra vul och det har känts som en evighet fram tills fredag den 5 MEN nu känns det inom räckhåll!  Fast nu ser jag på fredag med skräckblandad förtjusning..... åhh vad jag vill att allt ska se bra ut. Svärfar ska fira födelsedagen på fredag ocskå så antingen blir det super depp eller så blir det till att berätta för den delen av släkten ....

När gjorde ni andra kub och nupp om ni gjorde detta?

åhh det låter bra om tröttheten släpper i v 15... gott för dig Muffe som är där men åhhhh så långt bort det känns för mig...

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-01 09:31:01 följande:
    Hej girls!
    9+0 idag och vul på fredag . Det känns så länge sedan jag var på förra vul och det har känts som en evighet fram tills fredag den 5 MEN nu känns det inom räckhåll!  Fast nu ser jag på fredag med skräckblandad förtjusning..... åhh vad jag vill att allt ska se bra ut. Svärfar ska fira födelsedagen på fredag ocskå så antingen blir det super depp eller så blir det till att berätta för den delen av släkten ....

När gjorde ni andra kub och nupp om ni gjorde detta?

åhh det låter bra om tröttheten släpper i v 15... gott för dig Muffe som är där men åhhhh så långt bort det känns för mig...
    Åh, vad kul med VUL! Jag har tre veckor kvar tills mitt nästa!! Det kommer gå bra ska du se och ni kommer FIRA med familjen i helgen. Hur kommer det sig att du får göra ett till så snart? Eller betalar du själv?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-01 09:33:56 följande:
    Åh, vad kul med VUL! Jag har tre veckor kvar tills mitt nästa!! Det kommer gå bra ska du se och ni kommer FIRA med familjen i helgen. Hur kommer det sig att du får göra ett till så snart? Eller betalar du själv?
    Förra var på 6+3 så det känns som en eeeeevighet  sedan  ;)  Jag har ju haft både mf och ma och blev lovad sist vid mitt läkarbesök i samband med mfét att jag skulle få regelbundna kontroller =)  Det är på sjukhuset, har inget privat i den här stan =0 

om om om jag får ett tråkigt besked på fredag så är det mitt tredje mf inom ett år.... Hur ska man orka? Oj sorry kom just på att andra i tråden haft många fler missfall än jag ...... men det känns ändå som mycket.. för mig..
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma