• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Makrill är ju nyttigt, är det du

Jag har haft en dålig dag och har dåligt samvete för mitt dåliga matintag, som ser ut så här:

- Tre knäckemackor som troligen alla kom upp när jag kräkes imorse
    - En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - 4 knäckemackor med kaviar
    - 3 tunnbrödsmackor med smör och juice
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

duger detta eller måste jag verkligen skärpa till mig?

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-11-09 20:44:52 följande:
    visst är det lite sent kanske, men tycker allt du kan unna dig makrill. det är ju nyttigt.. :) och kan jag vräka i mig cheesecake kan du äta makrill :D
    Dåså

Då sitter du med din cheesecake och jag med min makrill och så tittar vi på House

Och du...du har kommit en bra bit på vägen du med - Snart halvvägs ju!!!

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-09 18:41:38 följande:
    det är jättehärligt! skulle önska liiiite mer egen tid. inte mycket men skulle vilja hinna träna 2 ggr i veckan. min man är iväg titt som tätt så jag blir lite avis. men w är fantastisk! och så fin, trots min mans "kinesögon". haha. och så lätt att ha å göra med. inge magknip, kolik eller andra tråkigheter, bara röd rumpa men det angriper jag med fulla medel.
    Kan jag tänka mig. Just nu önskar jag mig mindre egentid, men snart är jag där också, när jag kommer uppskatta det. Låter härligt, hoppas jag också kan få en sån liten smidig goding.
    Odetta skrev 2010-11-09 19:14:54 följande:
    Jusst det ja, den röda rumpan...skulle ju tipsa dig tidigare om nått Har du provat att smörja den med bröstmjölk??? Mjölken innehållen en hel massa som är som en underkur för huden...när mina har haft ilskna rumpor så har mjölken hjälpt alla gånger...så om du inte har provat det ännu: prova!

*kram*
    På tal om bröstmjölk...jag har fått kolostrumn eller vad det heter. Först har det bara vart genomskynligt men nu när man trycker lite så kommer det genomskynligt på vissa ställen och vitt/gult på andra. Bådar förhoppningsvis gott tills det är dags att amma. Som tur är kommer det bara några droppar när jag trycker, vill helst inte bli nåt läckande såll förrens det är dags ;P
    kajsalisa skrev 2010-11-09 19:57:12 följande:
    Småland; tänker på dig och plutten i magen. Ta hand om dig, varje dag räknas... Havsklippan; kul att höra ifrån dig. Förhoppningsvis kan du börja må bättre snart.... Röntgen; du är verkligen superstark! Bra att du omger dig med vänner och familj och att du snart får träffa kuratorn, det tror jag är nyttigt. Ja, kan du fatta hur fort tiden har gått? Känns inte som det var länge sen vi suktade efter det där plusset och nu har vi den där goa, runda magen som vi längtade så innerligt efter. Stort grattis till alla oss i den här tråden...
    Det är verkligen helt sjukt hur snabbt tiden går. Längtar så till mitten /slutet på dec då alla bebisar börjar träda in i tråden. Då kommer det kännas sjukt nära och verkligt att man själv kommer att få en alldeles underbar bebis :)
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-11-09 20:54:46 följande:

Jag har haft en dålig dag och har dåligt samvete för mitt dåliga matintag, som ser ut så här:

- En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

ha ha ha hade jag ätit så bra hade jag varit smal nu :D

jag har typ slängt i mig:

frukost: 3 smörgåsar + juice
    Lunch :Lasagne
    Fika: delade en liten kladdkaka med grädde med dottern
    Middag:4 smörgåsar och te.. hmmm...
    och nu blir det cheesecake..

shit.. okej jag ska skärpa mig..
    imorgon är en ny dag!
    Längtan efter liten är stor
  • miraclee

- En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

MEN JISSES! Du har ju ätit MASSOR!!!! Tungan ute

Mitt matintag;

En burk potatis/majspuré, barnmatsburk för bebisar från 4 mån
    En burk slottsgryta, också barnmat
    2 koppar te

Varken mer eller mindre!! ;)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:05:36 följande:
    MEN JISSES! Du har ju ätit MASSOR!!!! Tungan ute

Mitt matintag;

En burk potatis/majspuré, barnmatsburk för bebisar från 4 mån
    En burk slottsgryta, också barnmat
    2 koppar te

Varken mer eller mindre!! ;)
    Så söt du är som "provar" barnmaten. Fast jag förstår dig, minns att många av dem smakar faktiskt riktigt gott +att man slipper matoset när man mår illa. Du får tipsa om goda sorter till min bebis sen som jag kan köpa :)
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:08:27 följande:
    Så söt du är som "provar" barnmaten. Fast jag förstår dig, minns att många av dem smakar faktiskt riktigt gott +att man slipper matoset när man mår illa. Du får tipsa om goda sorter till min bebis sen som jag kan köpa :)
    Hahaha, min läkare "kunde" inte skriva ut näringsdryckerna, så hade bara dom ja fick me mig från helgen o dom är schluuutt.. så ska till dietisten på torsdag o få utskrivna maassor, en hel låda yiha! Men tills dess rekommenderade han barnmat o ja ÄLSKAR ju barnmat så de gör inge ;) Hihi.. absolut! Potatis/majspurén e UNDERBAR, likaså slottsgrytan! Nu ska ja ge mig på stroganoff, haha! :D
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-09 21:10:22 följande:
    Hahaha, min läkare "kunde" inte skriva ut näringsdryckerna, så hade bara dom ja fick me mig från helgen o dom är schluuutt.. så ska till dietisten på torsdag o få utskrivna maassor, en hel låda yiha! Men tills dess rekommenderade han barnmat o ja ÄLSKAR ju barnmat så de gör inge ;) Hihi.. absolut! Potatis/majspurén e UNDERBAR, likaså slottsgrytan! Nu ska ja ge mig på stroganoff, haha! :D
    Ja just det läkare kan inte skriva ut dem väl? Hur kommer det sig att du får fortimel och inte ex addera? Eller några av varje? Det är ju bra med näring i maten iaf. Jag gillar magopuren, brukar köpa det till tårtor och sånt och ibland i alkoholfri drink. *mumsich*
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-09 21:10:22 följande:
    Det gör du rätt i, att ge dig på stroganofen Jag älskar också barnmat...slottsgrytan är god, kalops (tror jag den heter) och så finns det en med kyckling och ärtor som är himlans god också

Skönt att du fått i dig lite i alla fall Fia, lite är bättre än inget!

*kram*
  • Odetta

- En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

Tycker inte att du behöver ha dåligt samvete för ditt matintag idag, det ser riktigt bra ut hörre!

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma