• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bev

Odd: HÄFTIGT, det måste vi få veta mer om!!!

Muffe: Fy vad tradigt, hoppas verkligen att det vänder för dig snart. Styrkekram till dig!

• Längtan efter liten

Odd: han får väl ha operationskläder så ingen känner igen honom om det är där skon klämmer B-)

Längtan efter liten är stor
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-08 16:06:51 följande

Björnis- Hur går det med dig/er nu? Visst är du hemma nu va =) hur går det har du fullt upp på dagarna eller bara längtar tills han kommer ut?
    Jodå allt är bara fint med oss. Hade himla ont i magen i natt bara. Så skumt, det kommer ibland. Värker till mitt i magen (typ som om jag har "ont i bebisen", haha) och sen sprider det sig över hela magen och uppåt och då får jag försöka ligga ordentligt på ena sidan och så går det förhoppningsvis över. Det startar oftast runt magsäcken så är la nåt med magkatarren som jag dras med. Det (och gas) skulle jag gissa på men det gör så ont att jag inatt fick kallsvettningar. Hu. Sover illa emellanåt alltså. Hehe. Men jag är ju ledig numera så livet är gött.
    Just nu har jag fullt upp. Bakar kakor till jobbet imorn. Ska dit och säga "hej då" och städa undan lite. Så har bakat chokladsnitt, kolakakor och rulltårta och ska baka lite mjuk pepparkaka och minttoppar under dagen! Massa kakaor. Mmmm... Som tur var är inte småkakor min grej så men rulltårta är inte helt fel...

Hur mås det själv Mallanis? Följer ju ditt bloggande så får mig iaf lite uppdateringar.
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-11-08 22:54:00 följande:
    Odd: O va spännande med TV! Hoppas du kommer med. Va kul! Då kommer vi nog alla i tråden sitta klistrade!
    Ang namn så verkar ni vara inne på samma spår som vi. Nåt kort. Odd och Ivar är namn som varit på tapeten även här. Joar och Nils heter våra bästa vänners söner så de är ju liksom tjingade. Ivar hade varit kul då jag ju jobbar på IKEA och kan tänka mig ett "möbelnamn" även om Ivar inte är den snyggaste möbeln. Men maken är svår. Just nu lutar det faktiskt åt Sixten. Inte så kort som jag tänkte från början men äntligen nåt som vi kan säga utan att nån av oss rynkar på pannan. Ted hade vi ett tag men... Haha. Jag bara HOPPAS att vi kan se på honom när han kommer ut vad han är! En Odd, Ivar eller Sigge?

Längtar också till jul!! Gör min första vecka med HP nu och börjat planera julbaket och ordnat upp alla mina julsnören osv. Knodden kan ju titta fram precis där runt jul så lika bra att vara väl förberedd!
    Haha vad kul! då kanske det kommer finnas fler Ivar härinne sedan Ivar står högst på vår lista och dem andra pendlar om en andraplats När vi väntade lilleman så hade vi _bestämt_ att han skulle heta Vidar...tills jag kom på att det kan vara bra att ha ett till namn om han inte skulle se ut som en Vidar. Då kom vi på Eivin och den första veckan "testade" vi båda namnen på honom....och vi gjorde klokt i att hitta vårat back-up namn för han var och är ingen Vidar utan vår underbara, busiga, fantastiska och helgoa Eivin

Så vi får se. Ena dagen känns bebisen som en Ivar...andra som en Joar...eller en Ivar i alla fall?

Vad skönt att du är ledig nu förresten...jag är såååååå avis! Du gör rätt i att ta fram julgrejjerna redan nu...skulle inte min man säga emot skulle jag göra det också...tycker det är SÅÅÅÅÅ mysigt med jul och alla ljus och tomtar och...haha, 1. december har han inget val, då åker grejjerna fram

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

Hejsan brudar! Galet mycket att göra nu och drar på semester om två dagar så måste jobba in lite. Men kikar in och säger hej och hoppas ni mår bra! Ska bli skönt med semester och lugn och ro. Sen när jag kommer hem väntar nytt UL och jag hoppas så det går bra. Vecka 12 idag :)

• Smålands jänta i storstaden

Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Många kramar till alla blivande mammor!!

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:
    Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Kram gumman! Det är helt förståligt att du inte är så aktiv här just nu, men supertack för din uppdatering, jag tänker mycket på dig ska du veta!

Du har rätt, en dag i taget är en seger! Och en dag i taget är ett steg i taget framåt och tänk, bara för att, om du inte passar dig, så kanske du går över tiden sedan

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:

Hej vännen!!

Åh vad härligt att höra av dig, och vad skönt att dagarna går sakta men säkert framåt! Som du säger är varje dag en seger, så jag hejar härifrån på dig o den lilla grabben därinne!

Tänker på dig dagligen också, o hoppas han stannar inne i värmen iallafall tills efter nyår!! :)

Massa kramar!
  • miraclee

Återigen en dålig dag.. har fått i mig en liten barnmatsburk idag, majs/potatispuré, gooott! Men inte någe vidare mycket.. men jaja! Dricker saft också, de e ju socker i så då är väl läkarna nöjda iallafall! :)

Vi har en mys-dag inne idag. Har kräkts en del o sovit men även fått in en maskin tvätt, mannen har dammsugit, handlat o fixar middag nu.. dock inget jag är sugen på alls, fläskpannkaka.. urk! Så jag avvaktar.. Tänkte lägga mig i ett bad istället o koppla av. Sen kolla film o hänga här! :)

Var ute en sväng förut, eller ja.. skulle bara till bilen fram o tillbaka men jag halkade o nu göre ont i magen :( Sträckte väl ut någe ligament eller så. Och slog upp knäet, haha. Klaaant!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma