• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-08 20:24:44 följande:
    Odd: Tyvärr har du ingen hjälp av mig. Vet inte hur det funkar med CSN men du borde kolla med försäkringskassan som har hand om din sjukpenning. För när du pluggar skyddas din SGI om du pluggar fulltid och har CSN så då borde du får tillgodoräkna din inkomst innan du pluggade. Så det är de pengarna du borde få från försäkringskassan och inget CSN. Men ring FK som sakt.

Namnet..njae. Inget favorit namn direkt. Gillar de andra du har haft mer. Minns dock inte vilka namn du hade ;P Skyller på gravhormoner.

Cat: Grattis, så härligt att allt ser bra ut. Är nyfiken på dina 3d bilder, hoppas du lyckas få in dem snart :)
    Fast jag hade ju ingen inkomst innan jag började plugga...är nollad hos fk

Ja, jag får tinga och kolla

Haha, ja, vi har några favoriter på namnlistan...Vindir dök bara upp häromdagen. Namnen som står högst på listan just nu är Ivar och Joar (efter dessa är det Odd, Vidar och Nils)

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

VET ni vad jag har gjort nu????

HAHA!!!!

TV4 söker blivande mammor som ska föda i januari/februari i västmanland att ha med i en förlossningsdokumentär och nu har jag mailat till dem och anmält mitt intresse!!!! ASG!!!!!!

Anmälan om intresse är inte bindande och jag bad om mer info. Är det bara jag som får bestämma så är dem välkomna att vara med på förlossningen, men mannen min måste bearbetas liiiiiite till. Han delar inte helt min entusiasm och har inte insett det braiga med att vara med på tv

Haha, vi får se hur det går...kul kul

*kramisar*

• kajsalisa

Nja, jag måste nog hålla med, Vindir är ingen favorit hos mig heller. Däremot gillar jag Ivar...

• miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-08 18:02:40 följande:
    Men Gud va jobbigt att det aldrig vänder Miraclee. Det borde vara din tur att må bra snart...
    Ja ibland blir jag bara sjukt less.. Och till råga på allt så har ja åkt på feber o en tokförkylning nu också, hoppas kroppen orkar me ändå så ja slipper sjukan en gång till.. :(
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-08 18:25:48 följande:
    Usch för att må så som du gör! Vet inte vad jag hade tagit mig till. Du vet att det finns massa olika smaker i fortimel va? De smakar olika gott. Vissa är inga höjdare, så börja med att ta nån av varje för att sen bara betsälla dem du tycker om. Choklad är rätt gott om man gillar chokladmjölk.
    Nje, vissa dagar orkar jag inte och sitter bara o grinar.. har ju ingen energi i kroppen alls.. :/

Jepp, levde på fortimel o fortifresh (innan dom bytte namn till fortimel yoghurt) förut.. pga sköldkörteln tryckte på matstrupen.. hittade nåra favvosmaker då men finns ju lite nytt o vissa har ja glömt va dom smakar! ;D Haha.. Sen e väl smaklökarna inte lika villiga o gilla allt ja gjorde innan nu som preggo, så får nog prova mej fram igen..

Förstår att du glömt mailet! Haha.. ingen fara! Maila när du orkar! Måste också säga att jag beundrar dig, din styrka! Men snart har du din prinsessa i famnen som alltid finns där..
  • Längtan efter liten

Odd, ska du bli tv kändis? Då ska iaf jag kolla kuuuul

Längtan efter liten är stor
  • miraclee
    Cat; Tack så mycket!! :)

Odd; Nje de e nog från FK, men vill du läsa på distans hemifrån, eller går de ens? Eller ta studieuppehåll?
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-08 21:14:20 följande:
    Cat; Tack så mycket!! :)

Odd; Nje de e nog från FK, men vill du läsa på distans hemifrån, eller går de ens? Eller ta studieuppehåll?
    jag vill bli sjukskriven och inte plugga alls fram till förlossningen. Efter det tänker jag ta studieuppehåll och vara mammaledig

Under studieuppehållet, när jag är mammaledig, då kommer jag ju få föräldrapenning (lägsta nivå) så där har jag inga frågetecken. Däremot undrar jag hur det skulle bli med mitt CSN under dessa sista 2-3 månader (har 2 utbetalningar kvar denna termin) av terminen om jag blev sjukskriven nu. Vi har inte råd att jag inte får csn så skulle jag mista den pga en sjukskrivning så biter jag ihop, hur jobbigt det än är.
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-11-08 21:11:34 följande:
    Odd, ska du bli tv kändis? Då ska iaf jag kolla kuuuul
    Ja, om jag får mannen med på tåget så

JAG tycker det skulle vara jätte kul, jag menar...hur ofta får man chansen att få förlossningen dokumenterad på det sättet liksom? men ja...han är lite tveksam....men vi får se
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma