• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Jag vet hur jag lägger upp bilder men kan inte ta några bra med min egna kamera för att sen lägga in dem och spara på datorn.... kortet blir vitt eller svart och bebis syns ej? Tog en bra bild med mobilen men har en lite äldre och kan inte lägga över dem.... Ska göra mitt bästa så jag får visa upp underverket.

odd: Om du blir TV-kändis så ska jag följa dig :) Kan tänka mig att mannen din behövs övertalas. Namnet Vidar tycker jag är finast av dem du föreslagit.

rontgensyrran: blev ingen bild i 3D men det blev 2 st bra bilder som vi fick eller rättare sagt ett foto som blev så fint. Tycker det ser ut som en pojk men tror ändå att jag väntar en tjej?

Kajsalisa: Är det en pojk du väntar tror du? Vi som mått lika och nästan ska ha lika undrar om vi får samma kön :)

• Odetta
    Cat79 skrev 2010-11-08 22:04:09 följande:
    Jag vet hur jag lägger upp bilder men kan inte ta några bra med min egna kamera för att sen lägga in dem och spara på datorn.... kortet blir vitt eller svart och bebis syns ej? Tog en bra bild med mobilen men har en lite äldre och kan inte lägga över dem.... Ska göra mitt bästa så jag får visa upp underverket.

odd: Om du blir TV-kändis så ska jag följa dig :) Kan tänka mig att mannen din behövs övertalas. Namnet Vidar tycker jag är finast av dem du föreslagit.

rontgensyrran: blev ingen bild i 3D men det blev 2 st bra bilder som vi fick eller rättare sagt ett foto som blev så fint. Tycker det ser ut som en pojk men tror ändå att jag väntar en tjej?

Kajsalisa: Är det en pojk du väntar tror du? Vi som mått lika och nästan ska ha lika undrar om vi får samma kön :)
    Ah...då är jag med i problematiken

Jag brukar fota våra UL-bilder på ett ganska långt avstånd och så att blixten hamnar bredvid fotot. Eller så tar jag bilden på närmare håll och då utan blixt. Sedan går jag i paint och beskär bilden och förminskar den om det behövs så den inte blir så stor att lägga ut här

Hoppas du får till bilden, är jättenyfiken på din lill* filur ju!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-08 22:22:52 följande:
    odd: du kan ju inte bli sjukskriven nu om vi ska träffas den 26e! Det förstår du väl? :)

hihi, nä...det stämmer ju fast var det inte den 24.? en onsdag var det va? Haha, vi får kolla en gång till så det inte blir att du står där och väntar den ena dagen och jag den andra

Jag är himlans kluven angående det hela. Känns dummt att försöka bli sjukskriven när det är grupparbeten kvar och blir jag sjukskriven så får jag restuppgifter och det har jag redan så det räcker känns det som. Och grupparbeten är nog en himlans massa svårare att ta igen än en tenta man kan skriva ihop själv hemma. Så DET talar ju emot en sjukskrivning.

Men ja....sedan är det ju det här med orken och kroppen. Känns som jag skulle kunna sova i 3 veckor i sträck just nu och även om jag vilar massor på helgerna så sover jag så himla uruselt att när måndagen börjar då är jag redan trött för hela veckan. Sedan jobbar mannen ju dessutom varannan helg och då får jag inte vila alls för då är jag själv med lilleman och så börjar den nästa veckan och jag är ännu tröttare.

JAG LÄNGTAR TILL JUUUUUUUUL!!!!!! så, behövde få ur mig det

Hur är det med dig och lillstumpan?

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-08 22:39:01 följande:

hihi, nä...det stämmer ju fast var det inte den 24.? en onsdag var det va? Haha, vi får kolla en gång till så det inte blir att du står där och väntar den ena dagen och jag den andra

Jag är himlans kluven angående det hela. Känns dummt att försöka bli sjukskriven när det är grupparbeten kvar och blir jag sjukskriven så får jag restuppgifter och det har jag redan så det räcker känns det som. Och grupparbeten är nog en himlans massa svårare att ta igen än en tenta man kan skriva ihop själv hemma. Så DET talar ju emot en sjukskrivning.

Men ja....sedan är det ju det här med orken och kroppen. Känns som jag skulle kunna sova i 3 veckor i sträck just nu och även om jag vilar massor på helgerna så sover jag så himla uruselt att när måndagen börjar då är jag redan trött för hela veckan. Sedan jobbar mannen ju dessutom varannan helg och då får jag inte vila alls för då är jag själv med lilleman och så börjar den nästa veckan och jag är ännu tröttare.

JAG LÄNGTAR TILL JUUUUUUUUL!!!!!! så, behövde få ur mig det

Hur är det med dig och lillstumpan?

*kram*

haha ja du ser.. jag har inte ens koll på datumet vi planerat in. haha

jo det är bra här. har för tillfället problem med röd rumpa... provat det mesta men hittills har det bara blivit värre. men får testa vidare... nåt borde ju funka...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis
    Odd: O va spännande med TV! Hoppas du kommer med. Va kul! Då kommer vi nog alla i tråden sitta klistrade!
    Ang namn så verkar ni vara inne på samma spår som vi. Nåt kort. Odd och Ivar är namn som varit på tapeten även här. Joar och Nils heter våra bästa vänners söner så de är ju liksom tjingade. Ivar hade varit kul då jag ju jobbar på IKEA och kan tänka mig ett "möbelnamn" även om Ivar inte är den snyggaste möbeln. Men maken är svår. Just nu lutar det faktiskt åt Sixten. Inte så kort som jag tänkte från början men äntligen nåt som vi kan säga utan att nån av oss rynkar på pannan. Ted hade vi ett tag men... Haha. Jag bara HOPPAS att vi kan se på honom när han kommer ut vad han är! En Odd, Ivar eller Sigge?

Längtar också till jul
    !! Gör min första vecka med HP nu och börjat planera julbaket och ordnat upp alla mina julsnören osv. Knodden kan ju titta fram precis där runt jul så lika bra att vara väl förberedd!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-08 21:04:36 följande:
    VET ni vad jag har gjort nu????

HAHA!!!!

TV4 söker blivande mammor som ska föda i januari/februari i västmanland att ha med i en förlossningsdokumentär och nu har jag mailat till dem och anmält mitt intresse!!!! ASG!!!!!!

Anmälan om intresse är inte bindande och jag bad om mer info. Är det bara jag som får bestämma så är dem välkomna att vara med på förlossningen, men mannen min måste bearbetas liiiiiite till. Han delar inte helt min entusiasm och har inte insett det braiga med att vara med på tv

Haha, vi får se hur det går...kul kul

*kramisar*
    Tänk så mycket uppmärksamhet du får under förlossningen. Ni lär ju helt klart bli särbehandlade på ett bra sätt! Jag tycker det hade vart häftigt att se dig på tv. Hoppas verkligen du kommer med. Jag gillar Nils och Ivar btw. :)
  • Muffe80

Kul med en tv-kändis i tråden

Själv upplevde jag första morgonen där jag inte hann till toan för att spy, det var ju trevligt... Hann dock in på toan, men allt kom på toalocket

HAHA, detta är ju fan sjukt. NU kan det vända tycker jag!

Hoppas alla får en bra dag i snön.

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-09 08:44:23 följande:
    Kul med en tv-kändis i tråden

Själv upplevde jag första morgonen där jag inte hann till toan för att spy, det var ju trevligt... Hann dock in på toan, men allt kom på toalocket

HAHA, detta är ju fan sjukt. NU kan det vända tycker jag!

Hoppas alla får en bra dag i snön.
    Ingen kul start på morgonen. Snö har vi ingen, bor ju i skåne, där brukar det vara ont om den varan :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma