• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Bev skrev 2010-11-10 17:22:14 följande:
    Åhh vad skönt Röntgen! Jag blir så glad och lättade för din skull att allt praktsikt verkar lösa sig för dig! Kram igen till dig!

Ni som inte kan äta så mycket så fick jag näringsdryck utskrivet när jag vänta min 1:a för att jag inte kunde äta nått. Det gick trögt att dricka dem oxå eftersom de inte var så goda men en liten sipp ååt gången under hela dagen så fick man i alla fall i sig lite mineraler och vitaminer. Finns även receptfritt på apoteket. Allt för den lilla plutten.

Kram till er alla!!!
    kajsalisa skrev 2010-11-10 17:28:34 följande:
    Du är så duktig Röntgen. Fantastiskt så mycket du har fixat på så kort tid. Stor kram till dig!!
    Tack så mycket. Känner mig faktiskt lite stolt att jag lyckats lösa allt rätt bra, trots dåliga förutsättningar. Känns helt sjukt att säga men denna lgh är bara MIN och det är bara MINA saker i den. Jag är väldigt nöjd både med den och möblerna. Hela lgh inkl badrum och toa renoverade vi -09 och möblerna har vi ju köpt på oss under årens lopp och han ville inte ha några möbler. Bebis grejerna är ju också fixade. Så snart kan jag lägga upp benen och vänta på bebis ska anlända, det känns riktigt bra!
  • 3 barns mamma84

NY bild på tråden
    + En gammal bild på samma vecka

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Cat79
    Rontgensyrran: Är imponerad av dig och du kommer att lösa din situation hur bra som helst. Skönt med så mycket fixat. Kram på dig.
    Pancakes: Underbart med semester och v 13 :)
    Odd: Rolig sida om vikten, enligt den ska jag gå upp 15 kg så vi får se. Bry mig inte vad jag går upp bara bebis och jag mår bra men lite kul är det iallafall.
    Mabaja: Vilken prinsessa du har, helt bedårande. Skönt att hon tar napp, en befrielse kan jag tänka mig.
    miraclee och Muffe80: Nu får det vara nog med spyor.... Kan inte föreställa sig hur er graviditet har varit än så länge... Kram på er.
    Smålandsjäntan: Tänker på dig och hoppas allt löser sig till det bästa.
    Längtan efter liten: Bara du och bebis mår bra så ät det du vill :)

Enligt mitt mål så är det precis 1 månad kvar att jobba, helt sjukt.... fattar inte att jag snart ska bli mamma och få ta hem min son el dotter. Tiden springer iväg....

Stor kram till er alla. Är så glad att tillhöra denna tråd :)
  • Mabaja

cat79; ja hon är heeelt bedårande! Hon nappar på kvällen men inte före kl 20 på kvällen. :) hon föredrar ananrs att suga på handen... :)

Idag har jag börjat skolan igen! :) läser om en kurs jag inte klarat! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Håller med dig Cat, vikten bekymrar mig inte så mycket, men var ändå tvungen att prova den där viktkalkylatorn å enligt den är jag helt på rätt spår. Tycker alltid att det är spännande att väga mig hos bm då jag inte har någon våg hemma...

• miraclee
    Odd;

Lite frågor ;)

Ska åka o kolla barnvagn imorn me svärmor, se va som finns osv.. Brukar de va lång leveranstid? När är de "dags" o köpa? Va ska man tänka på? Har du nåra tips?

Kraaam
  • Odetta

Röntgensyrran:

Du är så himla bra vännen! Det finns ett ordspråk på engelska som jag tycker passar bra in på dig: "When life throws you lemons....you make lemonade!"

*bamsekram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-10 22:34:24 följande:
    Odd;

Lite frågor ;)

Ska åka o kolla barnvagn imorn me svärmor, se va som finns osv.. Brukar de va lång leveranstid? När är de "dags" o köpa? Va ska man tänka på? Har du nåra tips?

Kraaam

Det kan vara rätt långa väntetider på vagnarna om man har otur..allt från 6-10 veckor. Jag är är lite skrockfull och har faktiskt aldrig köpt en vagn innan bebisen är född...och har jag köpt den så har jag inte tagit hem den

Det ni ska tänka på när ni väljer vagn är att den känns bra att köra för både dig och din man. Provgå den i olika tempo och se att du kan ta ut stegen som du vill (finns inget som är mer irriterande än att inte kunna gå som vanligt). Sedan kan ni göra en lista innan ni går dit på vad som NI tycker är viktigt med en vagn och hur ni kommer att använda den. Tex: kommer ni vara mycket i stan och åka tunnelbana så funkar en vagn med mindre och svängbara hjul jätte bra medan om ni är skogsmullar så kanske en mer rejäl vagn med fasta hjul är bättre. Eller om ni kör mycket bil och måste packa vagnen ut och in i bilen så är vikten av stor betydelse

När ni har gjort er lista sedan så har ni ju kriterierna klara och då är det lättare att hitta rätt utan att behöva titta på varenda vagn...även om det i sig kan vara roligt också

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten

God morgon vänner. Idag är jag ledig, så nu sitter jag och dottern framför tvn och äter frukost medan nalle phu är/ var på. Sen blir det matning hos ankorna. Skulle behöva fixa en del här hemma, men får se vad jag orkar med.

Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-10 22:48:07 följande:

Det kan vara rätt långa väntetider på vagnarna om man har otur..allt från 6-10 veckor. Jag är är lite skrockfull och har faktiskt aldrig köpt en vagn innan bebisen är född...och har jag köpt den så har jag inte tagit hem den

Det ni ska tänka på när ni väljer vagn är att den känns bra att köra för både dig och din man. Provgå den i olika tempo och se att du kan ta ut stegen som du vill (finns inget som är mer irriterande än att inte kunna gå som vanligt). Sedan kan ni göra en lista innan ni går dit på vad som NI tycker är viktigt med en vagn och hur ni kommer att använda den. Tex: kommer ni vara mycket i stan och åka tunnelbana så funkar en vagn med mindre och svängbara hjul jätte bra medan om ni är skogsmullar så kanske en mer rejäl vagn med fasta hjul är bättre. Eller om ni kör mycket bil och måste packa vagnen ut och in i bilen så är vikten av stor betydelse

När ni har gjort er lista sedan så har ni ju kriterierna klara och då är det lättare att hitta rätt utan att behöva titta på varenda vagn...även om det i sig kan vara roligt också

*kram*

Haha, vi har konstaterat att vi har köpt heeelt rätt vagn för oss! Dvs en terränggående. haha. Ok, lite klumpig i affärer MEN vi är aldrig i affärer typ så en terränggående vagn är skitbra. haha. kommer över både stock och sten!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma