• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:
    Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Många kramar till alla blivande mammor!!
    Tänker på dig fy vad jobbigt ja en dag närmare en förlossning är en stor glädje att lillen finns kvar i magen och utveckklas som den ska.
    Stort kram till dig gumman.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Tiden herregud ja fort går det.
    Kanske meningen att man inte sk ahinna med haha men jag försöker iaf
    Imorgon går man in i vecka 35 eller sannoliga vecka 36 oj inte många veckor kvar då ju..
    Bara 21 dagar kvar till Tul LÄNGTAR mitt öde vet ni hihi

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Dag och natt

Hej allihopa!

Jag saknar er! Men har sällan ro att sitta här och skriva tyvärr. Här går iaf dagarna och jag är fortfarande sjukskriven. Men de senaste dagarna har jag faktiskt börjat må bättre (ta i trä!!) och spyr kanske bara ett par gånger om dagen!! Känns nästan konstigt att må som en normal människa emellanåt! Men jag får inte anstränga mig för då kommer snart illamåendet över mig igen så jag tar det väldigt lugnt (dvs jag sitter bara i soffan och gör absolut inget mer än att titta på tv). En del av illamåendet har faktiskt bestått i att så fort jag tänker på att jag har något i magen som växer så mår jag illa av tanken på det, så mycket som händer där! Och har inte kunnat smeka magen heller förrän jag börjat må dåligt av det. Det förklarar en del av varför jag inte kunnat skriva här, svårt att tänka på barnvagn och namn och allt när jag börjar må dåligt av tanken på att något växer i magen... Svårt att förklara hur det har känts för nu känns det inte alls så!

Men i fredags köpte vi ny lägenhet! Skrattande Inflytt till våren så nu måste vi försöka få vår lägenhet såld - vi har dock massor att göra innan vi kan sätta ut den på visning. Tycker synd om min sambo eftersom det i praktiken innebär att han får göra allt eftersom jag mår som jag gör. Jag fungerar mer som ett moraliskt stöd. Cool 

Vad kul för dig odd om du får vara med i tv! Modigt också!!

Kram så länge!!

• Längtan efter liten

smålandsjänta: åh vad roligt att höra ifrån dig. varje dag är verkligen guldvärda för din del...
    Och du, det kommer gå alldeles underbart :) försök att ta hand om dig så mycket du bara kan.

Övrigt: tråkigt att höra att så pass många av er mår dåligt. Det ä ringet man drömmer om när man blir gravid direkt.. Hoppas ni snart mår bra igen.

Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:
    Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Många kramar till alla blivande mammor!!
    Jag hoppas att det ser bra ut på läkarbesöket på måndag! Förstår att det måste vara tufft att ha sängläge, men vad gör man inte för sin älskade i magen. Helt rätt tänkt, varje dag som går blir bebisen en dag äldre och utvecklas. Fortsätt att tänka positivt. Jag vet verkligen hur svårt det kan vara, men imorgon är det dags för banken och överskrivning av lgh, sen är den bara MIN! :) *stor kram*
  • Längtan efter liten

röntgen: gött med överskrivningen :) då kan du ju pusta ut lite och bara njuta av bebisen och dig själv.

• rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-11-09 18:03:26 följande:
    röntgen: gött med överskrivningen :) då kan du ju pusta ut lite och bara njuta av bebisen och dig själv.
    Absolut det ska bli skönt. Fixa en massa praktiska saker i morgon, sen grav-vattenjympa på kvällen. Sen torsdag ska jag träffa kuratorn för första gången. Fredag träffa en jobbarkompis på lunch för att sedan på lördag umgås med en kompis och fixa lite middag här hemma. Sen måndag TUL och förlossningsutbildning och sen tisdag upp till familjen i Jönköping och slappa i ca 2 veckor. En massa planerat nu framöver det känns skönt! Jag är definitivt ingen ensamvarg, så måste hålla mig sysselsatt för att må bra ;P

Tänk vad tiden går snabbt nu egentligen. Jag är redan i v 31+4, heeeelt sjukt! Du är väl i v 20 eller nåt nu längtan?
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 18:09:30 följande:
    Absolut det ska bli skönt. Fixa en massa praktiska saker i morgon, sen grav-vattenjympa på kvällen. Sen torsdag ska jag träffa kuratorn för första gången. Fredag träffa en jobbarkompis på lunch för att sedan på lördag umgås med en kompis och fixa lite middag här hemma. Sen måndag TUL och förlossningsutbildning och sen tisdag upp till familjen i Jönköping och slappa i ca 2 veckor. En massa planerat nu framöver det känns skönt! Jag är definitivt ingen ensamvarg, så måste hålla mig sysselsatt för att må bra ;P

Tänk vad tiden går snabbt nu egentligen. Jag är redan i v 31+4, heeeelt sjukt! Du är väl i v 20 eller nåt nu längtan?
    oj låter som ditt liv har tagit en heeelt annan vändning, otroooligt roligt att höra. det gör mig väldigt glad. :)
    Skönt att bara få komma till jönköping och slappa i 2 veckor.
    Oh ja tiden rullar verkligen fram. imorgon är det 19+0 så vecka 20. helt galet enligt mig. men skön samtidigt.,
  • Mabaja

har beställt en fars dags-present till min man via nätet.. har oroat mig att han ska lista ut vad det är och att det är han som ska hitta det i brevlådan. har vaktat brevlådan nu i flera dagar så när jag hämtat posten idag så pustade jag ut, ingen present har kommit. min man kommer hem "har du beställt något, det har kommit från djurgården"... f*n inte tänkte jag på att det var citymail som kom tidigare idag.

här hemma öppnar vi varandras post så det hade han tänkt göra, men jag bara skrek "neeeeej det är din fars dags-present"... så var den hemligheten avslöjad...

lite positivt är iaf hans kommentar "det är ett mjukt paket"... så nu tror han att jag beställt kalsonger, när det i själva verket är en bok...

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-11-09 18:11:52 följande:
    oj låter som ditt liv har tagit en heeelt annan vändning, otroooligt roligt att höra. det gör mig väldigt glad. :)
    Skönt att bara få komma till jönköping och slappa i 2 veckor.
    Oh ja tiden rullar verkligen fram. imorgon är det 19+0 så vecka 20. helt galet enligt mig. men skön samtidigt.,
    Ja man får ju försöka att göra det bästa av situationen. Det ska bli skönt, bli bortskämd med daglig lunch hos min mormor som lagar den bästa husmanskosten! Då har du ju kommit halvvägs nu. Underbart!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma