• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • soffy83

Tack för era svar =)

Tror nog jag ska se till att få komma på ett. Hade ju MF både i juli och i oktober i år så jag gör allt för att känna mig lite lugnare. Vet ju heller inte exakt när jag blev gravid eftersom jag inte fick nån mens emellan.

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-12 08:42:26 följande:
    Miraclee- hur har du det med dina kräkningar och matintag nu då?

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Vill ha ork och lust att äta!

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?
    De går inge bra alls, åt helvete faktiskt.. Bara kräks o kräks.. heeeela tiden! Vaknade imorse o spydde ner hela sovrumsgolvet, :( Och matintaget är på noll.. spyr upp vätska, allt.

Nä, äter inga vitaminer heller. Och de behöver du inte oroa dig för? Varför skulle vitaminer va skadliga? De e ju nyttigt, haha :)
  • Odetta
    soffy83 skrev 2010-11-11 21:00:52 följande:
    Hejsan!

Är ny i tråden. Plussade i tisdags, 5 veckor efter mitt senaste missfall. Nu hoppas jag på att få stanna kvar i tråden Glad

GRATTIS!!!!! Och VÄLKOMMEN HIT!!!!

Ang. tidigt ul så kände jag att jag mådde bra av att få se det lilla livet så tidigt som möjligt, jag blev inte direkt lugnare för orolig är man nog ändå, men jag kände mig lite bättre än att gå omkring i hel ovisshet

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LillaMy3
    soffy83 skrev 2010-11-12 09:51:48 följande:
    Tack för era svar =)

Tror nog jag ska se till att få komma på ett. Hade ju MF både i juli och i oktober i år så jag gör allt för att känna mig lite lugnare. Vet ju heller inte exakt när jag blev gravid eftersom jag inte fick nån mens emellan.
    Jag är i vecka 5+5 idag och har bokat et VUL til om lite mindre än två veckor. Tror nog detta kommer minska oron.

För övrigt så väljer jag att tro att det kommer gå bra denna gång. Inte för att det är någon säkerhet, men känner mig absolut mer "gravid" nu än när jag fick mf i vecka 5+6 i våras. Just nu så känner jag illamåendet komma smygande. Men inte så farligt som tur är. Vet inte var jag skulle göra av mig själv om jag hade det som Miraclee och Muffe. Uff. Stackars er.... Hoppas ni har bra läkare som i vart fall kan göra så gott de kan!!
  • Bjornis
    LillaMy3 skrev 2010-11-12 11:20:20 följande:
    Jag är i vecka 5+5 idag och har bokat et VUL til om lite mindre än två veckor. Tror nog detta kommer minska oron.

För övrigt så väljer jag att tro att det kommer gå bra denna gång. Inte för att det är någon säkerhet, men känner mig absolut mer "gravid" nu än när jag fick mf i vecka 5+6 i våras. Just nu så känner jag illamåendet komma smygande. Men inte så farligt som tur är. Vet inte var jag skulle göra av mig själv om jag hade det som Miraclee och Muffe. Uff. Stackars er.... Hoppas ni har bra läkare som i vart fall kan göra så gott de kan!!
    Jag förstår helt hur du menar. Min "magkänsla" var så mkt bättre denna gång än då jag fick ma. Det är fint att ha ett litet sjätte sinne!
  • LillaMy3
    Bjornis skrev 2010-11-12 11:47:15 följande:
    Jag förstår helt hur du menar. Min "magkänsla" var så mkt bättre denna gång än då jag fick ma. Det är fint att ha ett litet sjätte sinne!
    Tråkigt att du fick ma

Tänke om man kunde ha ett lite mer tillförlitligt sjätte sinne... Känner dock att jag blir knäpp om jag skall oroa mig, så jag väljer att tro på min magkänsla, att NU går det bra. (och så håller jag tummarna för att VUL den 25 november säger det samma.)
  • kajsalisa
    soffy83 skrev 2010-11-11 21:00:52 följande:
    Hejsan!

Är ny i tråden. Plussade i tisdags, 5 veckor efter mitt senaste missfall. Nu hoppas jag på att få stanna kvar i tråden Glad
    Grattis Soffy!!!
    Jag gjorde inget tidigt vul, men tidigt UL i vecka 11. Höll mig lugn i några veckor, men var ändå supernojjig mellan vecka 13 och 17 sedan...

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?
    Jag har tagit Mitt Val hela graviditeten på uppmaning från bm...
  • Muffe80
    kajsalisa skrev 2010-11-12 12:26:58 följande:
    Grattis Soffy!!!
    Jag gjorde inget tidigt vul, men tidigt UL i vecka 11. Höll mig lugn i några veckor, men var ändå supernojjig mellan vecka 13 och 17 sedan...

Jag har tagit Mitt Val hela graviditeten på uppmaning från bm...
    Om man inte tar mit val då? Saknar kroppen något viktigt då?

Fia - stackars dig som verkligen spyr upp allt. Känner du hunger?
  • färnik
    soffy83: lugnare vet jag inte om jag blev, men det kändes ändå bra att göra VUL ( v 6+3 och 8+0) för då fick jag iaf se att den levde just då och att jag inte gick runt och "var gravid i onödan" med ett dött foster, eller liknande (MA alltså)

Muffe: Det går med största sannolikhet bra även om du inte tar "Mitt Val" , med förra barnet kunde jag inte heller ta dem. Däremot är det ju bra om det går, mkt nyttigheter, särskilt när man inte äter så bra/spyr!

• PåvägMotSyskon

jag äter Omega3 och B-vitamin och multivitamin från Natures. 100% ekologiska produkter.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma