• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    Lallan skrev 2010-11-11 14:16:23 följande:
    Muffe: Vilken vecka är du i nu? Vet att det är väldigt vanligt vid vissa veckor med huvudvärk. Jag hade det runt v 15 nånting i ett par veckor.
    Jag är i v 16, om ett par dagar 17...
  • acure
    Muffe80 skrev 2010-11-11 13:41:40 följande:

måste rådfråga er om det är läge att ringa bm angående min huvudvärk eller inte?

nu har jag nog haft värk i ca 1.5-2 veckor till och från och nu är det jättejobbigt just idag. Försöker att dricka och äta men det hjälper inte.

Vill inte ta för mycket alvedon heller (de hjälper iofs...)

ska jag ringa eller bara vänta ut det?

Kanske har du järnbrist. Jag har haft huvudvärk till tusen de senaste veckorna och nämnde detta för min bm, hon tog blodtryck och blodprov. Både blodtrycket och blodprovet var lågt vilket kan ge huvudvärk, yrsel, andfåddhet och bara utmattningskänsla. Jag hade slarvat med mina järntabletter (blir så dålig i magen) så därav fick jag känna på smärta istället. Nu måste jag äta 2 tabletter om dagen istället för 1. Magen är kass, men huvudet känns mycket bättre. Yrseln har nästan helt försvunnit. Bara utmattningskänslan kvar, men det hör nog till graviditeten i övrigt.

Huvudvärk kan bero på många orsaker och är vanligt under graviditeten. Förhoppningsvis kan din värk avhjälpas lika lätt som min. Ring och fråga!

kram!
  • Muffe80

Ska kanske ringa och fråga. De kollade järnvärdet i v 13 och då var det 140... så det var ju bra, men det kanske kan sjunka snabbt?

• Längtan efter liten

Jag tycker den letherin tyget på city crossen är cool. Då finns ju den super läckra skötväskan också tänkte testköra lite någon dag. Kanske måndag.

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84

Jag lider av förvärkar nu !!!
    Jösses nu händer det ju saker jag har inte haft detta innan inte så med sammadagningar alls utan nu i 3-4 dagar har jag fått molvärk ajaj mensvärk och ryggsmärta som in i helskotta !!
    Idag var jag tvungen att släppa dagsugaren och sätta mig ner på soffan och bara andas för mig själv.
    Panodil fick jag ocskå ta.
    Jag trodde det hade försvunnit men så fort jag skulle gå till tvättsugan ja här inne i huset så kommer skitet igen

Nu sitter jag här på soffan och har ont igen.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 16:14:02 följande:

Jag lider av förvärkar nu !!!
    Jösses nu händer det ju saker jag har inte haft detta innan inte så med sammadagningar alls utan nu i 3-4 dagar har jag fått molvärk ajaj mensvärk och ryggsmärta som in i helskotta !!
    Idag var jag tvungen att släppa dagsugaren och sätta mig ner på soffan och bara andas för mig själv.
    Panodil fick jag ocskå ta.
    Jag trodde det hade försvunnit men så fort jag skulle gå till tvättsugan ja här inne i huset så kommer skitet igen

Nu sitter jag här på soffan och har ont igen.

Men förvärkar är väl bra? Det hade ju jag på slutet! :) det kanske blir en novemberbebis! =)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-11 16:21:27 följande:
    Men förvärkar är väl bra? Det hade ju jag på slutet! :) det kanske blir en novemberbebis! =)
    Jag vet inte :-/ enligt mens så e det 33 dagar kvar enligt ul o rul 40 dagar var vad ska man tro på ?
    Visst tredje graviditeten men jag har piss ont jag vill bara få detta bort .
    Är förvärkar med ryggsmärta som hugg i ryggen med kniv vd svanken rygg korset och mensvärk vid tjejmagen och det är så ont och magen blir stenhård.
    Det håller i oxå i några minuter sen släpper det och kommer tillbaks igen så jag var ju tvungen att ta panodil.
    Men det är så nu med.

Hur var dina ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 16:25:43 följande:
    Jag vet inte :-/ enligt mens så e det 33 dagar kvar enligt ul o rul 40 dagar var vad ska man tro på ?
    Är förvärkar med ryggsmärta som hugg i ryggen med kniv vd svanken rygg korset och mensvärk vid tjejmagen och det är så ont och magen blir stenhård.
    Det håller i oxå i några minuter sen släpper det och kommer tillbaks igen så jag var ju tvungen att ta panodil.
    Men det är så nu med.

Hur var dina ?
    Jag skulle gå efter rul och sudda ut efter senaste mens! Det är en vecka det handlar om.,

Jag hade förvärkar som kom var tredje minut i flera timmar innan de försvann. Fick riktigt andas igenom det och när första kom typ skrek jag rakt ut av smärta! Trodde ryggen skulle gå av. :)

Ring till förlossningen annars om du är orolig!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Lallan

Förvärkar blir vanligare och vanligare för varje barn så det är inte så konstigt nu när det är tredje graviditeten för dig.

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 16:25:43 följande:
    Men det är så nu med.

Hur var dina ?
    jag har kännt själv som svag mensvärk ner mot höger ljumske, o jag ahr inte kännt nått innan i princip me mina gravfiditeter.. å detta e ju min 3,e också..
    Vissa får ju tyvärr ha ont fast det inte behöver betyda tidig bebis =/ Så va de för en som va i en tråd för oss som vänta 09 bebisar.

men de du kan göra som förlossningen rådde mig till när ja sedan åkte in o fick min 1.a son, de va att gå å lägg dig o vila.. hjälper inte det sa dem, så ta en dusch. (de va precis när ja skulle sätta på duschen som vattnet gick.......) som tur va hann ja precis märka de, annars hade ja inte märkt de alls...

Så : VILA, Sedan Duscha/bada.. se va som händer.

har ibland också som konstigt ont i magen o så känner man att JAHA nu är den stenhård, att de har me varann attt göra..

Tänker på dig gumman... du får inte ha ont, o ja vill ju ha sällskap in i december juuuuu *ego*
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma