• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Vi håller med på att prata namn då och då. Försöker kalla bebisen för de olika namnförslagen och se hur dem känns.... Jättesvårt. Kajsalisa: tror du på pojke :) Vi som mått så lika och lika värden... men jag tror tjej här.

soffy83: Välkommen hit, kul med nya ansikten.

• Odetta

Jag kallar bebisen också för det namn som toppar vår lista...just nu heter han Ivar Och så har vi kanske kanske hittat ett mellannamn nu också, vi får se.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Jag tror ju att det är en kille, men har inga som helst "bevis". I nuläget ligger Abbey eller John i topp. Vi gillar också både Ted och Charlie. Abbey har funnits där hela tiden som tjejnamn då vi vet att bebisen tillverkades på vår semester i Liverpool... ;)

• 3 barns mamma84
    Godmorron flickor
    Hur har ni det ?
    Själv ligger jag kvar på sängen med foglossning och mensvärk.
    Fy 17 ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-11-13 10:20:01 följande:
    Jag tror ju att det är en kille, men har inga som helst "bevis". I nuläget ligger Abbey eller John i topp. Vi gillar också både Ted och Charlie. Abbey har funnits där hela tiden som tjejnamn då vi vet att bebisen tillverkades på vår semester i Liverpool... ;)
    Vad roligt! Min minstingtös skulle heta Abby och det gjorde hon den första timmen också...tills jag kom på att hon inte alls såg ut som en Abby utan som en Emelie

Tycker Abby är fint...och Abigail också
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 10:24:06 följande:
    Godmorron flickor
    Hur har ni det ?
    Själv ligger jag kvar på sängen med foglossning och mensvärk.
    Fy 17 ..
    Gomorron gumman!

Låter inget vidare *kram*

bebis kanske vill ut snart? hjälper det om du tar en alvedon (inte mot foglossningen då, men mensvärken)?

*kram igen* 
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-13 10:34:01 följande:
    Gomorron gumman!

Låter inget vidare *kram*

bebis kanske vill ut snart? hjälper det om du tar en alvedon (inte mot foglossningen då, men mensvärken)?

*kram igen* 
    Han får inte komma ut innan jag vet hurr han är tunnis eller tjockis innan det får han befinnas sig i mammas mage.
    Jag har tagit panodil o väntar på att det ska sluta göra ont.
    Blir bara så trött på detta.
    17 dagar kvar till Tul o besdömining kan inte fatta att om 17 dagar är fan i vecka 38 !!! herregud..

Hur har det det gummis e din bebbe snäll bebbe ?
    Hoppas hehe annars får du säga till bebben att vara snäll
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-13 10:26:32 följande:
    Vad roligt! Min minstingtös skulle heta Abby och det gjorde hon den första timmen också...tills jag kom på att hon inte alls såg ut som en Abby utan som en Emelie

Tycker Abby är fint...och Abigail också
    Skrattar haha gulligt läge jag visste direk att jag valt riktiga passande namnet åt dem båda och denna med
  • 3 barns mamma84

Rygg smärtaSkrikandes

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 10:44:10 följande:
    Han får inte komma ut innan jag vet hurr han är tunnis eller tjockis innan det får han befinnas sig i mammas mage.
    Jag har tagit panodil o väntar på att det ska sluta göra ont.
    Blir bara så trött på detta.
    17 dagar kvar till Tul o besdömining kan inte fatta att om 17 dagar är fan i vecka 38 !!! herregud..

Hur har det det gummis e din bebbe snäll bebbe ?
    Hoppas hehe annars får du säga till bebben att vara snäll
    Men du, om han vill komma ut nu så är han ju garanterat mindre än dina andra var fullgågna Och skulle han komma nu så klarar han sig bra (inte för att jag vill motivera dig att klämma ut honom nu, men som lugnande ord utifall att)

Ta ett varmt bad eller en dusch också...då ska man må bättre också om det bara är förvärkar *kram*

Våran lille är nästa snäll....han sparkar mig mot mina revben konstant och sträcker på sig därinne så jag måste sitta spikrak eller sträcka mig bakåt för annars får jag halsbränna! Men annars är han snäll. Jag ska på glukosbelastningen på måndag och på torsdag har vi vårt nästa Tul...då ska jag be om att bli sjukskriven också.

Har du avlastning hemma idag förresten? Så typiskt att man ska må sämst när det är helg och förskolan är stängd...

*kramkram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma