Plus igen efter mf/ma
needtobreathe skrev 2011-06-06 19:57:33 följande:
Alltså, när han fick NAN + lactulos så gick de inte alls, även om de blev lösare bajs.. han försökte, skrek, vred sig, fick panik.. o ja fick stå o massera nästintill konstant samt köra me windin otaliga ggr om dagen, trots att man max ska använda den 3 ggr. Men de funkade inte utan. Med Altheran så äter han mer, o vi har lactulos i morgon + kväll, o då kan han bajsa själv, o pruttar hejvtilt. Han sover mindre oroligt o gnäller i princip aldrig.. så jag tror stenhårt på att de är komjölk som va problemet..
Dock sa ÖL på sjukhuset nu när vi låg inne, att laktulos gör komjölksallergiska barn sämre...? (Det blev Tilde nämligen)
telgebo skrev 2011-06-06 20:03:50 följande:
Vet inte om det hjälper er, men vi provade med tempen med lite vaselin på och det lättade lite så att våra små kunde prutta iaf och så bad, det lindrade det magonda.Vi har fått order om att nu ska Tilde bajsa varje dag, gör hon inte det så är det lavemang som gäller.
Hoppas i så fall att du slipper hålla på och spy som med Devin, det vore ju jobbigt nu när du har en bebis att ta hand om, menar jag...
Hon tycker faktiskt att det är helt okej med lavemanget, så det är ok, även om det vore bra om hon alltid bajsade själv. Idag fick jag ge henne, men innan dess bajsade hon dagligen en hel vecka i sträck.