Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Önskar ju bara att jag tagit magkänslan mer på allvar, inte bara gett lite grann utan matat på henne ordentligt för då hade vi antagligen sluppit allt det här helt! Men å andra sidan var det väl bra att jag inte helt tog till mig sjukvårdens åsikt (de motsatte sig inte ersättningen förstås, men hävdade att den var onödig och att allt var bra med Tilde) för då hade hon blivit avsevärt sämre...

Meningen är att Tilde ska få i sig 600ml/dygn, bröstmjölk + ersättning, vilket väl inte lyckas riktigt utan vi får vara glada om hon får i sig 450. Men hon har iaf visat god viktuppgång de två sista dagarna så det ska nog ordna sig ändå!

• färnik

Vändningsförsök brukar göras 2 veckor innan BF... Misslyckas vändningsförsöket kan man ev föda vaginalt om bebis ligger i säte, men jag tror det är ganska ovanligt, och inget jag skulle våga iaf... Ligger bebis på tvären blir det alltid KS...

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 20:22:18 följande:
    fy vad hämskt gumman att man aldrig kan lita på läkarna men bara på sig självHjärta
    dumma gulsota hur har hon det nu? börjar det försvinna bort helt nu ?
    åååh gumman en jätte jätte kram till dig och er att ni är så förbanad starka fan vilken härlig mamma du är.
    Tack för dina snälla ord! Hjärta

Lite gul är hon fortfarande, men gulsoten i sig har nog egentligen inte varit själva problemet, utan det har varit svårigheterna med att få i sig mat som ställt till det...

Igår vaknade Tilde av sig själv hela dagen(!!), men fick väckas under kväll och natt för matning. I morse vaknade hon också av sig själv, en kvart före det var väckningsdax och sedan var hon vaken drygt 1½ timma! Så underbart att få njuta av henne vaken emellanåt nu! Hjärta

Sista 3 målen har hon ätit jättebra också, utöver amningen (som inte ger henne så mkt tyvärr, bara 20-25ml/gång) så har hon klämt i sig mellan 80 och 100ml ersättning vilket är precis vad hon "ska" äta!!! Så det känns väldigt lovande1
  • färnik
    Muffe skrev 2011-03-21 10:13:05 följande:
    Min ligger på tvären nu, tror jag... om det är det man menar om huvudet ligger på höger sida högt upp och benen på vänster sida långt ner.... 
    Låer väl som att den ligger på tvären ja... Vad har BM sagt om det hela?
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-03-22 13:19:14 följande:
      Om det är nytt plus så får du starta en ny tråd som heter "Plus igen efter plus igen efter mf/ma".
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 13:44:51 följande:
    ha ha ha. ja jääädrar du :) där ska vi väl alla hamna tillslut =)
    Om det ändå vore så!! Här blir det (tyvärr) med största sannolikhet inga fler barn! Obestämd
  • färnik

Lägger in dagsfärsk bild på Tilde här också. Skrattande 12 dagar gammal, 3480g tung och 50,5 cm lång!

• färnik
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:06:32 följande:
    Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? 
    Jag blödde inte...

hoppas det ska gå bra för dig!
  • färnik
    Muffe skrev 2011-03-24 09:55:36 följande:
    Sofys ligger ju högt, vår ligger lågt (130-140) och känns väldans lugn i magen också! Undrar om det sitter kvar sen? 
    Tveksamt alltså.

Alma var lugn i magen men desto livlingare utanför, Tilde var vild och brutalt hårdhänt i magen, körde vrestling med mina organ typ... Och hon är lugn som en filbunke nu när hon väl är ute! Skrattande
  • färnik
    Kolbodatjej , GRATTIS till Elise!

Happiness: äntligen, så vi har undrat hur det gått för er!!! Grattis till Sofia, vad söt hon är!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma