Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

MCT79

Åh nej, vad fruktansvärt.. lider med er... Gråter
  • färnik
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-26 12:24:01 följande:
    jag skäms så när jag läser om alla er med många barn och som vill ha flera..e de nåt fel på mig som bara vill ha ett barn? e jag självisk? :(
    Tycker jag inte, vad skulle det vara för själviskt med det?!

Jag önskade länge att jag nöjt mig med ett barn, eftersom det var så jobbigt att få till tvåan... Nu hoppas jag att jag kan känna att 2 barn räcker i alla fall, för mannen vägrar fler. Oskyldig Och inte heller vill jag riskera att gå igenom det här igen, 3 års elände var det, innan lilla Tilde äntligen kom till oss! Hjärta
  • färnik

Jag har bara sett första avsnittet av en unge i minuten, tyvärr... har varit för trött för att vara uppe till 21-22 de två senaste måndagarna, Tilde håller mig sysselsatt! Skrattande

Inte fungerar 4-play för mig här ute på vichan heller, ngn som vet när/om det går repriser?

• färnik

De har visst gjort om 4-play, så nu kunde jag se utan bekymmer! Avsnitt 3 alltså. Fint avsnitt tycker jag! Hjärta

• färnik

Här kommer det lamm nu, de är så söta! Min stora tjej med nyfödd lammunge:

• färnik
    sugarrush skrev 2011-03-26 19:51:06 följande:
    Och lammet verkar ju jättetamt, mysigt!
    Längtan efter liten skrev 2011-03-26 16:48:18 följande:
    min slemmis gick för kanske 2 timmar sen...
    jag vet ju att det inte är ett tecken på förlossning.
    men hur lång tid tog det för er?
    Tamt vette tusan, men tämligen nyfött och har aldrig sett en människa förut. Flört
  • färnik
    Muffe skrev 2011-03-28 08:51:23 följande:
    en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
    En enklare och kanske äldre babybjörn är inte värd mycket, de skänks nästan bort... Vet att många går på tradera för under 50-lappen.

Jag har en carena babysitter(utan lekbåge), obetydligt använd, som jag gav 150kr för...
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-03-28 16:01:46 följande:
    Är det värt att köpa en ny lite "flashigare" modell som andas och som är mer ergonomiska bla bla bla eller är det bortkastade pengar och att man lika gärna kan köpa en äldre på Blocket tycker du?
    Absolut värt att lägga pengar på en ergonomisk! Babybjörn är rätt dåliga överlag faktiskt Drömmer, och framförallt de äldre/enklare. Jag har en som vi fått, men den har inte blivit mkt använd alls, 5-10ggr med första barnet bara,,,  Men vänta tills bebisen är född och prova ut ngt som verkligen fungerar för er!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-28 18:10:20 följande:
    För han LÅG PÅ TVÄREN!!!!

så de blev vändningsförsök, men mini-me har en stark vilja o tycker om o jävlas så han ville inte va där nere längre..

Han hade växt som sjutton också o vägde nu 3,1 kg.. +10 på tillväxten..

Och som vanligt efter 3 CTG'n + 2 UL så konstaterade dom att vi väntar en "mycket livlig bebis" Nähä? Menar ni? Och att herren redan har humör märks ju..
    De lyckades inte vända honom alltså? Ska de försöka vända igen? Nog för att du är stark, men du kan knappast föda honom på tvären. Oskyldig

Stor kille, då är han nog uppe på minst 3,5 när det är dax ju!

Fick du ngn poängsättning på tappen? *nyfiken*

11:e gäller det alltså, mindra än 2 veckor kvar!!! Häftigt! Vilken vecka blir det om han föds då de 11:e?

Tilde var ju också livlig i magen, och vi fick på ultraljuden höra nästan varje gång att hon var "ovanligt aktiv" men nu när hon är ute är hon faktiskt väldigt lugn... Skrattande

Föresten, jag är oinbjuden till ditt konto, såg hag när jag försökte gå in där...? Obestämd
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma