-
Jag tror att barnet fick i sig för lite, att mjölken inte räckte till helt enkelt. Särskilt med tanke på hur liten hon var; 5,7kg är ingenting för en 11-månaders! Hade hon fått i sig hyfsat mycket kalorier iaf så hade hon varit avsevärt större, trots vitaminbristen...Pancakes skrev 2011-03-31 10:03:55 följande:Skumt! Hon måste ätit extremt konstigt för en vanlig vegan som äter rätt ska ju inte ha näringsbrist. -
Här händer det grejer Sofy!
Lite läskigt med blod bara... Undrar om Devin stannr tills det är dax för igångsättning på måndag? -
Åh vilka fina bilder 2 barns mamma84 och PåVägMotSyskon!

Jag vill också! Tänk att ikväll har dett gått en månad sedan den här bilden togs! (får inte bilduppladdningen att fungera idag så jag länkar...)
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32235458.jpg
Odd säger som alla andra, du är så jäkla snygg! Det var min fösta tanke när jag såg dig på trailern inför morgondagens program... Ska bli så roligt att se din förlossning, men jag kommer nog inte kunna se det på den sändningstiden, utn kikar på 4play i efterhand!
mimmi80 smickrande, men det är ju inte MIG du vill åt ser jag, utan bara mina materiella tillgångar ju! hm...

-
mimmi80
Jag skojade bara! Klart vi ska ha ihop det i vårt nästa liv!
(eller ja, du är välkommen redan nu, känns som om det skulle kunna behövas ett par extra händer redan nu! *hi hi*
sofy: vid första undersökningen var tappen medelmjuk, 3cm lång och bakåtriktad, öppen 1 cm. De misslyckades med att sätta bardkateter utan det blev gel 3ggr som förbehandling. När det sedan var dax för den "egentliga igångsättningen" var tappen mer mogen, 1,5cm lång, medial och 3cm öppen. Då tog de hål på hinnorna för att 1 timme senare sätta dropp. 30 min senare fick jag värkar, och ytterligare 90 min senare var hon född.
2 barns mamma84 ja tänk om man kunde det, så fantastiskt...
Den här gången var jag mest förundrad när Tilde fötts, att hon var så liten (3,4kg, första barnet vägde ju 4,6), och framförallt: att hon faktiskt LEVDE! Det tog 1½ dygn innan jag kände den där otroliga kärleken (som jag med första barnet kände omedelbart) Först kunde jag bara inte förstå att det var sant: en LEVANDE bebis, det trodde jag ju aldrig...
Hur har ni andra känt? Omedelbar kärlek, eller har det tagit tid? Jag blev förvarnad inför den här förlossningen av sjukvårdspersonalen, att det kanske skulle ta tid, lång tid, innan känslorna för barnet kom, iom missfallen och hur jag mådde psykiskt under graviditeten... -
sofy På mig kunde de inte ta hål på hinnorna iom att tappen var så bakåtriktad, de kom inte åt. Inte heller bardkatetern kom de åt med, därav gelen.
Jag gissar att de på dig kommer ta hål på hinnorna, borde gå lätt med tanke på att tappen redan är framåtriktad tycker jag!
odd: hur lång tid tog förlossningarna vid dina igångsättningar? e säger ju att igångsättningar ofta blir så utdragna, men min egen erfarenhet är ju tvärt om, så fort de bara kom åt att ta hål på hinnorna och därmed vågade sätta dropp, så gick det ju hur fort som helst... -
Tänker på sofy! Nu har det gått 2½ timme sedan de skulle vara där, jag väntar på uppdatering!

(för övrigt, på förlossning, bb och neo här får man varken ha dator eller mobil, inte ens ladda dem på rummet. Så olika det kan vara, många här i tråden har ju använt båda dera på sjukhuset...) -
Sofy: Uteplats och eget badrum, vad är det för lyxställe ni är på egentligen? Och så får man använda dator... Hm, viss skillnad från där vi födde kan jag säga!
Hoppas det har hänt grejer tills nästa undersökning så kanske Devin föds idag...?! Gud så spännande!!!
Sötfilur: Vilken besvikelse det måste vara att det inte gick att vända. Hoppas nästa gång går bättre Och om inte annat, så fixar du ett KS också, det kan nog bli en bra förlossningsupplevelse det med även om det inte är vad du önskat. I vilken vecka blir det KS, om det inte går att vända? -
Spännande 2 barns mamma84!!!
-
Jag har förståtrt att Odds förlossning på tv igår var fantastisk, inte bara här på forumet utan även från folk i bekantskapskretsen som såg det! Längtar efter att få se det, hoppas jag får tid senare idag!
-
Välkommen Devin!
Sofy, hur stor var den lille rackarn nu då? Ser fram emot bilder senare!