Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-08-23 10:25:46 följande:
    jag är vuxen människa och jag är en bra mamma och jag klarar av barnen men fan är det rätt att ha en svärmor till monster ?
    Hon mer mig att sterilisera mig.
    Och säger att hon ska minsan sterilisera min sambo för att hon inte vill att jag ska skaffa mer barn !!!
    Och jag och sambon vill ha en till.   
    Jag vet att du är en bra mamma osv, men snälla gumman  tänk dig för både en och två gånger nu... med tanke på misshandeln och det här vi pratat om tidigare! Gråter
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • färnik
    SUGAR: Grattis till dottern! Underbart, och det låter som en grymt bra förlossning också!

MCT: Så söööta! Härligt att RUL gick bra, å så en av varje kön... Vad mysigt! Kyss

HjärtaHAVSKLIPPAN! Grattis till plusset! Håller alla tummar och tår jag har för er!Hjärta
  • färnik

Grattis till TRE UNDERVERK! Vad stora de var ändå! Hemskt med snitt utan bedövning, men bra att ni allihopa verkar må bra nu!

• färnik

Jag har också förstått det som att det är bara GBS som är farligt för barnet. Och får du bara antibiotika mot skiten så brukar det gå bra ändå!

Jag har GBS och fick antibiotika under förlossningen. Sedan var jag tvungen att stanna på BB minst 2 dygn så de kunde ha koll på henne så hon inte blev sjuk... (och det blev hon inte)

• färnik
    Odetta skrev 2011-12-04 14:04:21 följande:
    Ang försäkring:

Ta inga gratis försäkringar!!!

Dem man betalar för brukar gå över i barnförsäkring utan att man behöver läkarintyg och täcker barnet första halvåret som en barnförsäkring, det gör den inte annars.

Hade vi gjort så hade V haft försäkring. Istället har vi efter 10 månader och 5 avslag äntligen lyckats kämpa oss till en försäkring som har en massa klausuler och inte täcker nånting egentligen...

Och då kan jag säga att mycket av Vs problematik grundar sig i en rs infektion...något skitvanligt med andra ord!

Så från en som är efterklok: ta en försäkring ni betalar för!
    Tyvärr hjälper inte detta helt... Visst får man en barnförsäkring, men de ersätter inte saker som är medfödda ändå, iaf inte det vi haft problem med.

Vi hade "betalförsäkring" (TryggHansa) till våran första, och när hon visade sig ha en grav urinvägsreflux vid ca 8 månaders ålder så trodde vi förstås att allt var frid och fröjd, hon hade ju redan varit försäkrad sedan vecka 26 i magen, eller vad det nu var... Men icke. "Medfött!", löd domen och några pengar fick vi inte, trots många sjukhusvistelser och jobbiga undersökningar.

Samma verkar det vara med Tildes GERD  nu. Trots vår dåliga erfarenhet så fick hon samma försäkring, och nu börjar de gnälla om hennes GERD (reflux på magmunnen) För det är ju också ngt medfött.... Så de vill inte ersätta. Vi fick för första sjukhusvistelsen, men nu säger de att får hon mer problem så vill de nog inte betala, och vill ha journalkopior. För kanske var hennes ätproblem (som berodde på trötthet av gulsoten) egentligen redan då bekymmer av GERDen? Och vi skrev inte på pappret om att teckna barnförsäkring förän T var 2 eller 3 veckor, och då hade hon redan haft den här första ätproblematiken, vilket tydligen också kan spela in. Så då hjälper det tydligen inte att gravidförsäkringen gick över i barnförsäkring...

ursäkta rörigt inlägg, hoppas ni förstod ngt av det hela...
  • färnik
    Javisst skrev 2011-12-07 19:55:04 följande:

Herregud, vad impad jag är, färnevik Förvånad Förra året köpte jag och sambon ett sådant där färdigt pepparkakshus. Skitmart tänkte vi - bara att limma ihop och dekorera! Trodde vi... vi fick inte ens ihop skiten Skrattande

Tack! Vad glad jag blir! (då röstar du också, hoppas jag! Flört)
  • färnik

Bjuder på en till sågbild, helt fel tråd men.. Oskyldig

Bara för att skryta. Flört Min egen uppfattning var att jag inte heller kunde sådant här, och jag tvivlade starkt på att det skulle bli ngt, men jag är jättenöjd med slutresultatet! (och jag har inte fuskat med limpistol, hobbylack etc som jag vet förekommer vid andra pepparkaksbyggen. Här är det smält socker och riktig kristyr, -allt går att äta!)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma