Plus igen efter mf/ma
Mamma till W skrev 2012-01-31 11:19:32 följande:
Mct: se det positivt! De kanske plockar ut de redan denna vecka just för att de inte växt! Sätt hårt mot hårt annars!Knacka på hos en granne och övertala denne om att posta ditt paket? Muta med en alladinask som mannen köper med sig på väg från jobbet?
Tycker det låter så där att ut och halska i det här vädret, "i ditt tillstånd!"! Det värsta som kan hända är väl dock att du gör dig själv jäkligt illa, typ benbrott, och därmed får det lite jobbigare med förlossning och nyföddtid... Känns onödigt?
ha ha ha, den var rolig MCT. Om sjuksköterskorna, alltså... 
Nå, hur var det MCT, finns det plats? Är det dax? va? va? VA!?!
Åh gud vad spännande! Jag hoppas du får en igångsättning som är lika effektiv som min var, fast med smärtlindring om du vill ha det då. (Tilde kom på 90 min från första värk trots att jag bara hade 4p när de startade upp!)
Hur mkt öppen/kort tapp har du nu?

(Att föda första barnet som tog 12 timmar från första värk och startade och fortskred spontant, var rena semestern i jämförelse, trots att hon var stor (4,6kg och 55cm) och det var första gången...
)
Det går framåt! (Jag började också med gel som förbehandling, men de ville aldig sätta bard. De sa att det var bard ELLER gel som gällde, och eftersom det inte gick att sätta bard blev det gelen för mig (3 eller 4ggr) Efter 1½ dygn fick jag komma ner till förlossningen och så satte de igång genom att ta vattnet...)
Med tanke på vad ni har varit med om, så borde de verkligen förstå er oro mer!
Senare tog jag hjälp av gyns kurator som jag pratade med varje vecka och som var medveten om mitt mående, och lät henne (samt min BM) prata med antenatalmottagningen och då tog det skruv, och vi fick göra ul varannan vecka, och ctg varannan, sista 2 månaderna. Det var också med hjälp av BM, kurator och förstås samtalen med läkare och sköterskor på ante, som jag blev igångsatt 2 veckor före BF...