• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2010-06-10 13:17:53 följande:

Tack tack!
    Ja, tror också äl stämmer bra. Jag vet ju exakt när äl var så men det kändes så bra att den växt på så bra! Men nu vill jag ju se den IGEN. NU på en gång! Haha.
    Vi fick ändå titta i säkert 20 minuter med tanke på att den vägrade ligga på sidan. Efter massa buffande så flyttade den på sig en kortis iaf. Hehe. Coolt att man kan flytta på den genom att buffa på magen redan liksom.

Jag går också på äl! För övriga kroppen stämmer överens med äl, men inte huvudet som är några dagar mindre.. Får se vad 3d säger nästa månad! =)

Det är en fantastisk känsla av att ligga och titta på lille bebisen där inne när det sprattlar som aldrig förr! och sen är det kul att se min mans reaktion! Han tvingade överläkaren på vulet i vecka 14 att skriva ut bilder till honom.. och han satt typ hukad framåt så långt det gick och ställde frågor och hade jordens största ögon! HAHA. Han var så söt!

HAHA, angående att buffa på magen,. Jag fick göra två rul för att den VÄGRADE att byta position.. Den trivdes alldeles ypperligt att ha sitt huvud mot min ryggrad så bm inte kunde kolla om allt stod rätt till. haha. den sparkade och slogs en massa när hon försökte flytta på den, men vägrade att ändra position.. haha, Envis krabat!
  • Mabaja
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:
    Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!
    LYCKA TILL!
  • Mabaja
    Sommaren2005 skrev 2010-06-11 08:20:01 följande:
    God morgon till alla!

Hoppas allt är fint med er idag. Tänkte bara höra med er som gjort vul: Vilket datum räknar ni? Första mensdagen eller efter första vul? Det var så många dagars skillnad för mig så jag vill bara veta hur alla gör...

Kram på er och önskan om en fin dag!
    Jag blev väldigt besviken när jag blev flyttad på rul! För mitt vul i 7+6 stämde jättebra även på vul i 13+2 men i 18+1 så blev jag flyttad.. åt fel håll! I mitt fall så är alla mått UTOM huvudet efter mina vul och äl och huvudet är mindre..
  • Mabaja

Nu vill jag önska er en underbar midsommar!

jag och min man åker på bröllopsresa och blir borta i två veckor!

Sköt om er allihopa!

• Mabaja

Hej allihopa!

Nu är jag hemma från Egypten med magsjuka i bagaget. Inte det roligaste jag haft kanske. Blev magsjuk redan andra dagen och höll i sig hela resan. Var till Luxor och spydde 7 ggr i bussen, tur att det fanns spypåsar och toalett! Sen spydde jag även på flyget hem så vi har konstaterat att åka nånstans med mig i värme är ingen bra kombo! Men bortsett från det har vi haft det bra, sol och bad i massor och massa kulturupplevelser i Luxor! Vi är trots allt väldigt nöjda med vår smekmånad!

Ska läsa ikapp mig i tråden, men får göra det lite senare under dagen...

Imorgon ska jag på mitt andra bm-besök, första efter inskrivningen. Undra om man får nån kommentar om att man inte fått behålla maten på två veckor? vikten är jag däremot nöjd med, +3 i vecka 27. och sen sista mens är det -1...

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-06-27 11:37:18 följande:
    Usch det lät som en rätt jobbig smekmånad, synd att bli magsjuk sådär.

Våran smekmånad var väl ungefär detsamma i november/december då jag var gravid i början av graviditeten och mådde väääldigt illa kvällstid. Vi lyckades göra en hel del, men det var inte kul att må så illa hela tiden och jag lyckades bli dålig till hemresan men mitt kom andra hållet istället. Vet inte vilket som är värst!?  Men mysigt var det ju ändå :)
    HAHA ja du ser. Jag har ju varit magsjuk från nr 2 hela resan utom när vi varit ute och rört på oss, typ bussturen till Luxor och nu hemfärden, då kom det genom munnen! Fy vad dåligt jag mådde dagen efter Luxor när man hade 0 näring och energi i kroppen!

men resan var som sagt bra! Vi har ju bara latat oss i poolen alla dagarna, vågade inte chansa att gå ner till lagunen om jag skulle bli toanödig helt sådär i panik... Men det gör inget, poolen var kall och sval! =) perfekt för en huligan i magen som sparkade som en tok så fort det blev för varmt! HAHA.

Viktigaste som vi ser det är att vi fått mysa och bara varit vi två, sen att det varit kamp om toaletten vissa ggr är en annan sak! HAHA. Inte var dag man bara latar sig i en solstol i två veckor och enda motionen man får är när man rusar in på toa!
  • Mabaja
    inga76 skrev 2010-06-27 17:06:38 följande:
    Mabaja - välkommen hem! Det var verkligen inte illa hur mycket ni ändå upplevt med tanke på magsjukan!! Fantastiskt med Egypten, skulle gärna åka dit någon gång också. Vi har fortfarande smekmånaden kvar, så vem vet...
    Egypten är fantastiskt! Vi har nu varit där två ggr. Första gången åkte vi till Kairo och den här gången Luxor.. Vi har sett de stora kulturminnena de har och känner oss nöjda med det. Nu känner vi att vi är klara med Egypten och kan upptäcka andra kulturhistoriska fenomen! =)

Så ett tips är att åka till Egypten! Det är min rekommendation! Fast man ska ha i åtanke att man kan bli magsjuk, typ 90-95% blir det av de som åker dit. men de har bra piller som börjar verka efter 6 timmar så går fort att bli bra igen! =)
  • Mabaja

Angående sex så blev det automatiskt mindre då jag mådde rätt dåligt och suget är -2 ungefär. Så blev väl typ en gång var tredje vecka och har varit så enda sen början. Nu börjar magen ta emot så nu har Daniel börjat tveka.. HAHA. Men jag klagar inte, jag får när jag är sugen (dvs typ aldrig) och han har ju en högerhand om det krisar.. haha.

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-06-27 22:31:58 följande:
    Har inte varit här på länge och nu lyckats läsa igenom allt jag missat. Har firat midsommar i värmen på Öland - så skönt! Druckit massa goda alkoholfria drinkar.

Jag är i vecka 13+2! Skönt att veckorna går och jag känner mig verkligen gravid på ett bra sätt.

Mabaja: Tråkigt med magsjuka på bröllopsresan men hoppas du har kunnat njuta lite. vad skönt att du gått så långt in i graviditeteten :)

KRAM
    Ja det var trist att vara magsjuk, men ska höra med bm imorgon om det kan ha varit någon fara. Jag har levt på resorb så vätskebrist har jag nog inte haft så mycket av.. Sen så har jag försökt ätit "vanlig" mat, dvs så likt som här hemma.

Nu idag är jag inne på 14e dagen då magen inte är som den ska, men jag är på bättringsvägen! Det är viktigast.. Ursäkta detaljerna, men nu har det gått från "gult vatten" till fastare och mörkare konsistens. haha
  • Mabaja

Vanliga kläder var det längesen jag slutade med. =) Eller i vecka 22 hade jag nog mina jeans för sista gången... Nu är det kjol och leggings (faktiskt mina vanliga) och så har jag tre mammabyxor. Sen har jag köpt en storlek större på lite linnen på hm så de funkar med.

Var faktiskt hos bm igår (är i vecka 27), en sån där rutinkontroll! Mätte magen, kolla blodtryck, blodvärde, blodsocker och lyssnade på bebisen för första gången... Så himla roligt.. Eller blodvärdet var inte bra så nu måste jag käka maximal dos av järntabletter.. Rooooligt, eller inte! Men nu är det igång.. Snart kan jag börja nedräkning!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma