Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Tog ett test ikväll med testlagret... OCH det är två streck om man kollar med en lampa eller genom ett fönster, Så det är ganska svagt. Kan inte fånga det på bild. Tar ett nytt i morgon bitti. Visar det klart streck så man kan se med blotta ögat gör jag ett till cb i morgon bitti med.

• plutten02

En liten fråga, sitter och funderra lite inför morgon dagens tester... Om jag nu som räknar från mitt MF eller från ÄL så borde jag vara någonstans mellan vecka 5-6. Borde CB digitala då visa 2-3 veckor eller 1-2 veckor???

• plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:04:13 följande:
    när hade du positivt äl-test?
    23 juni så räkna ÄL 24/25 någonting
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:04:13 följande:
    när hade du positivt äl-test?
    Så det är ju mer än 2 veckor sen ÄL skedde
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:08:44 följande:
    Hade det varit jag så hade jag räknat senaste mens från 11 juni...

Själv fick jag aldrig fullt utslag på äl-test men utgår från när jag såg en liten stegring! :) Sen får vul visa resten! :)
    Ja vecka 5 då... SÅ 2-3 borde det stå ju
  • plutten02

Kunde inte låta bli att testa idag med... Med Testlagret visar INGENTING... Cb vanliga visar Plus som igår och offrade ett digitalt också det visade INTE GRAVID.

Så jag vet inte vad jag ska tro. Får avvakta någon mer dag tror jag och testa med CB vanliga igen. Nu är ju det digitala taget. Får köpa ett nytt om det blir starkare plus senare i veckan.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-12 07:07:13 följande:
    Plutten: kan det inte vara så att det är ett falskt plus du fått med cb då? Här på fl brukar det ju vara ett vanligt fenomen.
    Men får man falska plus två dagar i rad??? Digitala är väl lite känsligare än cb vanliga eller är det inte så???

Jag vet inte. Jag litar inte på det än. Får se vad tester säger senare i veckan.
  • plutten02
    sugarrush skrev 2011-07-12 07:26:17 följande:
    Nej men så konstigt plutten! Men digitalt visar ju senare än vanliga CB, de behöver högre hormonhalt för att reagera.
    Hoppas det beror på ngt sä enkelt! På't imorrn igen! Jag håller tummarna!
    Nä jag väntar nog till torsdag nu och testar igen. Får att höja HCG niverna lite till om det nu är så. Då borde det vara starkare om det inte är MA eller MF igen.

Har två barn sen innan och dom har jag plussat starkt med veckan efter BIM, men då har jag med haft koll när jag hade BIM...

----

Såg nu på billigatester att digitala finns i två pack med... Glad Får väl beställa där nästa vecka igen kanske. Jag gill dom digitala.
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-12 08:36:23 följande:
    Fasen vad skumt... som jag skrev till dig igår har jag aldrig fått plus på CB om testlagret varit negativt, jag har däremot fått negativt på det digitala fast jag ftt plus på det andra. Tror som Sugar skriver att det digitiala behöver mer hormoner för att ge utslag.

Sen KAN det ju tyvärr också vara en såndär kemisk graviditet.. när jag plussade och fick mf i aug/sept förra året fick jag bara svaga plus som sedan var helt borta när blödningen kom... månaden efter plussade jag igen men allt bara upprepade sig.. Håller tummarna för att så inte är fallet med dig!

kram!
    Ja så var det ju för mig med. Svaga plus förra gången jag blev gravid men sen var testen negativa när blödningen kom.
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-12 08:48:39 följande:
    Min gissning är att ägget befruktas men aldrig riktigt fäster när det blir så... en del teorier är att blodförtunnande skulle äka blodgenomströmningen i livmoderslemhinnan och därmed fäster ägget bättre...
    Sen vet jag att det också finns de som har en blödningsrubbning dvs de koagulerar blodet lite för bra. Det som kan hända då är att när ägget borrar ner sig i slemhinnan uppfattar kroppen det som ett sår och försöker läka det, ägget stöts bort och det blir ett tidigt missfall...
    Det finns mycket spekuleringar kring det... Men med dom två första har jag inte haft problem att bli gravid... Även efter dottern blev jag gravid men det tog vi bort för det var för tidigt. Blev gravid då trots p-piller.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma