• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:23:48 följande:
    Hemma efter bowling! gick ju super, inget klot kvar på handen dock då verkar bowlingen ha verkan på mina förvärkar som är kraftigare och tätare! Men om de har någon verkan får vi se! Kanske blir så att jag hälsar på Sofy inatt? Fast utan bowlingskor eller rött klot!

Till er som har barn sen innan/mabaja/kajsalisa eller ni nyblivna mammor: blev ni kissiga när ni ni hade förvärkar?! Trycker lixom på i kisseblåsan när de är som hårdast, kan inte stå upp och får svårt att handas normalt...
    kisseriet har jag inget minne av men så satt jag ju på toa första timmen eftersom det tryckte på från nr 2... Fast brukar inte många känna sig väldigt kissnödiga precis innan vattnet går?

Har du börjat klocka? Hur långt har du emellan? åååh vad kul om du skulle få din bebis inatt!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-04 21:27:43 följande:
    Hoppas hoppas hoppas att det är på g. Minns ingenting av att jag skulle ha blivit mer kissnödig, men det är säkert som allt annat, individuellt.
    Jag är nästan lite besviken att du är hemma, hade en fantastisk mental bild av dig på en bår på förlossningen med bowlingskorna på och klotet på handen. Hahahaha....
    åååh vilken härlig bild... ungefär som jag fick MEN med knullrufs!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:32:52 följande:
    Mabaja; nr 2 finns det inget innehåll för, redan varit så många gånger idag att det saknas fingrar att räkna på! Klocka dom har jag inte haft en tanke på men kanske ska börja snart? Fick sån avsmak för att klocka dom när jag åkte fram och tillbaka till FL för många veckor sedan. Fortsätter dom drar jag nog upp appen för att klocka...
    då får vi hoppas på att vattnet går snart!

Snälla Småland, kan du inte åka in med knullrufs och byxorna i knävecken? HAHA... Vilka fina bilder det målas upp här i tråden! Gash, det har gjort min kväll!
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 21:36:58 följande:
    Haha, Smålands.. jag har lämnat överfulla Huddinge för dig nu ;) Kom in en me ambulans som fött där, haha ballt! ;)

CTG registrerade "väldigt oregelbundna värkar" tydligen, vadå värkar? Hah! Äre såhär de känns äre ju ok! ;) Tss. Och Devin mådde som vanligt jääättebra därinne, "Vild bebis du har.." NÄHÄ? Läkaren kom tillslut o kände på tappen som va "Lite mjukare än vanligt och öppen 1 cm" dvs typ ingenting! :) Fick en spruta för lungmognaden om de mot aaaall förmodan skulle dra igång men annars hem med.... SÄNGLÄGE! Ja eller hur.. Ska ringa in igen direkt när de blir värre.. Fick komplimanger iallafall för hur smidig jag var med min lilla mage! Wooooho.. den tackar vi för! :D
    Ja då var du igång nu då! Men får hoppas att han vill lugna ner sig lite då din vilding! Du är nog i den där latensfasen! :) Så håll ut, nu kommer han! :)
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:37:14 följande:
    Haha nej du mabaja, här hålls byxorna på tills de sliter av mig dom! Men knullruffs kan jag bjuda på
    Tänk själv synen på personalen när du kommer in med byxorna vid knäna och knullrufs! Nog för att de sett det mesta, men lite kul skulle det ju vara... :)

Jag var också så att jag ville ha på mig kläderna så länge som möjligt. När de undersökte mig hade jag kjolen på. Inte ville väl jag blotta mig heller... haha. sen att jag inte vet när trosorna rök är en annan sak.. Lustgasen är borta, puts väck och så gick det alldeles utmärkt att ligga där halvnaken! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:44:07 följande:
    Mabaja, lustgasen ska jag oxå på! Snaaart! En jäkla tur jag surfar via mobilen, ni får följa med mig på toa ooooofta nu! :-0
    går vattnet nu? =)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:48:33 följande:
    Nopp inget vatten, om man säger så att det är inte det hålet.... Men faan så länge till kan det ju inte dröja innan han kommer min mage pallar inte mer skitande nu!
    haha, börjar du få skavsår?
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:50:38 följande:
    Mabaja: om........ Suck...
    då är det nog på g ska du se... Börjar det göra mer ont ifrån bebismagen då? Vi vill ju ha en, kanske tre bebisar i helgen... Du, Pinklove och så Devin då! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:57:13 följande:
    Roligt tycker du ja sofy, inte jag eller min rumpa... Men nog med skitsnack från mig för ikväll!

Jodå mensvärk har jag, har inte haft det innan så något är det, bara det inte lägger av nu!

Nu Big brother för mig och sen sängen, Skriver en rad OM något händer.
    nu håller vi tummarna för att det drar igång ordentligt! 5 mars är väl ett helt ok datum att föda barn på? =) Ta hand om rumpestumpen! God natt och sov så gott!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma