• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    LillaMy3 skrev 2010-12-19 19:59:16 följande:
    Miraclee: Om jag inte mins helt tokigt så var min son också ganska stilla just en period runt vecka 23 har jag för mig. Som Happiness säger så käns det ju inte alls så mycket när den lill* sparkar bak mot ryggen. ¨
    Och Krya på dig!!! Influensa är inte kul
    Åh! Tack för svar :) Jag sökte o fick upp att dom flesta är lugnare kring v 22-24 ungefär, vet inte varför. Tillväxtperioden lugnar ju ner sig lite iofs o nu ska dom tjocka på sig, kanske därför.. bara spekulationer dock ;) När jag var på UL för 1,5 vecka sen låg han o sparkade mot ryggen, så de kan mycke väl vara hans nya favvoposition nuförtiden, o därför känner jag bara enstaka buffar o sparkar liksom. Imorse var han nog arg, då va de liksom hm.. ja någe rejält som tumlade omkring därinne, sen toklugnt idag på dan, knappt känt nånting.. förrän NU när jag skriver igen haha. Då sparkar han igen.

Jag har haft normal fostervattenmängd innan och flödet såg ju bra ut sist, så de är nog ingen fara. Men om en tokvild bebis helt plötsligt blir lugn (eller ja, byter position) då börjar man ju undra ;)

Mysigt me 12 fulla veckor snart!! De går sakta men säkert framåt! Härligt! Skönt me en liten bula på magen också.. jag längtar fortfarande efter den där riktiga magen, får se om den dyker upp snart, haha. Vilket problem va ;)

Får passa på o önska en riktig god jul också :)
  • LillaMy3
    miraclee skrev 2010-12-19 20:10:00 följande:
    Åh! Tack för svar :) Jag sökte o fick upp att dom flesta är lugnare kring v 22-24 ungefär, vet inte varför. Tillväxtperioden lugnar ju ner sig lite iofs o nu ska dom tjocka på sig, kanske därför.. bara spekulationer dock ;) När jag var på UL för 1,5 vecka sen låg han o sparkade mot ryggen, så de kan mycke väl vara hans nya favvoposition nuförtiden, o därför känner jag bara enstaka buffar o sparkar liksom. Imorse var han nog arg, då va de liksom hm.. ja någe rejält som tumlade omkring därinne, sen toklugnt idag på dan, knappt känt nånting.. förrän NU när jag skriver igen haha. Då sparkar han igen.

Jag har haft normal fostervattenmängd innan och flödet såg ju bra ut sist, så de är nog ingen fara. Men om en tokvild bebis helt plötsligt blir lugn (eller ja, byter position) då börjar man ju undra ;)

Mysigt me 12 fulla veckor snart!! De går sakta men säkert framåt! Härligt! Skönt me en liten bula på magen också.. jag längtar fortfarande efter den där riktiga magen, får se om den dyker upp snart, haha. Vilket problem va ;)

Får passa på o önska en riktig god jul också :)

Har sett din mage i magbildstråden. Jättefin! Hade en ganska liten mage med sonen också. Den började bli lite synlig först i vecka 25, för andra altså, jag lade märke till den tidigare ). Magen jag fått redan nu är förvisso ganska rund, men nog mest bara gaser än så länge. Hi hi. Magbildstråden får vänta lite tills den är mer "bebismage" och lite mindre "gasmage"

Ja bebisen har nog både ändrat läge samt tar det lite lugnt så den kan tjocka på sig lite eller helt enkelt bara vilar sig i form för ordentliga karatesparkar på urinblåsan i nästa vecka

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-19 16:44:26 följande:
    ODD och Pinklove: Lust att träffas på tisdag? Jag håller på att bli galen här hemma! Måste bort om det så bara är för några timmar!
    Absolut Jag kan mellan 11:30 och typ 14:30...är det en tid som passar?

(kommer logga ut nu för vi ska titta på film, men kollar svar senare )

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Godmorgon tjejer!

Har haft en riktigt intensiv helg och vet inte hur jag orkar med allt, var kom min energi ifrån? I går bakade jag, lagade mat, fixade gran, alla julkllappar, städade och mycket mer...
    Kände inte bebis på hela dagen och när jag sen lade mig ner på kvällen så sparkade det mycket, det är mysigt, men samtidigt en skum känsla.

Nu börjar det "närma" sig känns det som, vi ska snart kolla på vagn, fixa skötbord och saker och mer än halva tiden har gått, underbart

Har inte spytt på TVÅ dagar heller

• Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-12-20 08:38:39 följande:
    Godmorgon tjejer!

Har haft en riktigt intensiv helg och vet inte hur jag orkar med allt, var kom min energi ifrån? I går bakade jag, lagade mat, fixade gran, alla julkllappar, städade och mycket mer...
    Kände inte bebis på hela dagen och när jag sen lade mig ner på kvällen så sparkade det mycket, det är mysigt, men samtidigt en skum känsla.

Nu börjar det "närma" sig känns det som, vi ska snart kolla på vagn, fixa skötbord och saker och mer än halva tiden har gått, underbart

Har inte spytt på TVÅ dagar heller
    Oj! Kroppen hann väl inte med att spy heller som du fixat!

Jag har också fixat massa i helgen. Köket är färdigkaklat och fogat och fixat! Skötbord, hylllor och mobil är på plats i badrummet, vår andra gran (i köket) är inhandlad och klädd och nu är vi nästan i hamn med städningen också. Bara lite kvar sen ska jag bara ligga på soffan vänta ut knodden.
    39+4 idag. Ska till BM kl 10...
  • rontgensyrran

Usch...vilken natt!!! Jag åt väl aningens för mycket igår. Min mormor lagade hemmagjorda kroppkakor med skirat smör. Jag åt en hel massa såna, tills jag var proppmätt efter det tryckte jag i mig två kakor. För att sedan när jag och mamma var hemma i huset, bakade hon pepparkakor, lite speciella pepparkakor då de är lite knäckigare. Åt typ 15 st. Efter det delade mamma och jag på smörgåstårtan som var kvar, det var så gott. MEN redan när jag började äta det, så tänkte jag över några ggr, och kom fram till att jag var väldigt sugen, men det kändes som om jag kanske kommer att må illa efter jag har ätit detta, eftersom då klocklan redan var 21.00. Jag har ju grym halsbränna och kan inte lägga mig ner, då är risken att allt kommer upp igen. Men jag tänkte att det tar ju minst 2 h till innan jag lägger mig så det är lugnt.

Det skulle jag inte ha gjort. Mådde såååå illa. Fick somna upprätt sittande med en spypåse i famnen. Mina fisar kunde ha tagit död på nån! Hela min mage är i olag. Idag känner jag inte ens för frukost...BLÄÄÄÄ...usch fattar inte hur ni har orkat igenom graviditeten ni som kräks hela tiden! Det är det värsta jag vet!

Och inte nog med det så får jag knappt på mig mina största vinterskor längre. Trots stödstrumpor är mina fötter som bollar på kvällen och jag börjar noja för havandeskapsförgiftning trots att jag var hos bm i fredags mitt bltr var bra och även mitt urinprov var blankt. Det är väl att det närmar sig nu som jag känner mig orolig.

• Cat79

Muffe80 och Bjornis: Hemskt vad ni fixat! Visst är det härligt Muffe när man väl varvar ner och bebis börjar leva rövare? Bjornis... nedräkning nu :)

Idag ska vi fixa en massa, allt från handla julklappar till att baka julgodis o s v.
    Ha en mysig måndag. KRAM

• 3 barns mamma84
    Cat79 skrev 2010-12-19 10:17:29 följande:
    Här kommer en bild på min fina vagn!
    ååååååååååååh fin
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Bjornis
    Rontgen: Hahaha. Känner igen beskrivningen av MINA fötter. Och mitt bt och urinprov ser ju också bra ut men de är som fotbollar på kvällarna trots stödstrumpor....
    Sen det där med ätandet. Jag måste också tänka igenom det hårt numera, och hur mkt jag dricker. Hellre att jag lägger av att dricka (vad som helst - vatten, julmust - allt är skit) helt några timmar innan läggdags, hemskt. Men annars åker det hiss i halsen hela natten. Foten i munnen

Cat: Ha en mysig fixardag!
    Nu ska vi till bm!
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-20 09:39:24 följande:
    Rontgen: Hahaha. Känner igen beskrivningen av MINA fötter. Och mitt bt och urinprov ser ju också bra ut men de är som fotbollar på kvällarna trots stödstrumpor....
    Sen det där med ätandet. Jag måste också tänka igenom det hårt numera, och hur mkt jag dricker. Hellre att jag lägger av att dricka (vad som helst - vatten, julmust - allt är skit) helt några timmar innan läggdags, hemskt. Men annars åker det hiss i halsen hela natten. Foten i munnen

Cat: Ha en mysig fixardag!
    Nu ska vi till bm!
    Skönt att höra att man inte är ensam. Synd bara att du inte har det bättre. Men snart då har vi våra bebisar Bjornis! När är du beräknad? Det är ju i dagarna eller hur? Jag vet att du är nästa kvinna på listan :) Ja det åker verkligen hiss hela natten. Har tvingat i mig två smörgåsar. Känner även nu diffust illamående och halsbränna men är ändå hungrig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma