• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-17 20:27:50 följande:
    Röngensyrran:

Förstår att din dag känns som en skitdag när jag läser om hur stressigt du har haft det! *kramar om* Angående ditt sf mått så är anledningen till minskningen nog bara för att hon har fixerat sig nu, då sjunker magen och blir automatiskt mindre. Jag längtar tills det händer här för då får jag lite lättare att andas igen

men vill du att lillfian stannar i magen en stund till så ska du nog ta det lite lugnt nu (lättare sagt än gjort, jag vet), det brukar annars inte vara så långt kvar till förlossningen när magen sjunkit.

*bamsekram*
    Tack vännen! Jag vet, jag måste ta det lugnt nu. Men tycker det är så vansinnigt tråkigt att bara ligga på soffan och glo, men jag har nog inte så mycket val om jag inte vill att hon ska komma i dagarna. Så jag får väl försöka allt jag kan att behålla henne lite till i magen. Det är lite roligt hur alla vill att sina ska komma tidigare och vill ha ut dem nu. Medans jag bara vill behålla min i magen och hoppas precis på tvärtom. hahahahaaa....men mina anledningar är ju rätt många till att jag vill behålla henne inne ett tag till.

Nr 1 skilsmässan går inte igenom förrens den 23 dec. Föds hon innan dess, blir det automatiskt gemensam vårdnad och han pappa till barnet. Dvs vi får boka besök och sånt på familjerätten där de i sluändan avgör om våran vårdnad även om vi är överrens + han får föräldrardagar som jag behöver ha.

Nr 2. Jag har alla mina grejer till bebis här nere. Vagn, kläder, + allt annat. Barnstol + förlossningsväska tar jag ju med mig.

Nr 3. Då missar exet förlossningen och sin egen dotters födelse, vilket känns taskigt att beröva honom.

Nr 4. Stackars Ines kommer alltid att vara yngst i klassen, sist med allt, och fylla år vid jul.

Nr 5. Är mentalt inte redo, känns så overkligt alltihop.
  • FruW

Havsklippan - jag vet inte vad jag ska säga.. Så ledsen för er skull, är verkligen inte rättvist att ni (eller ngn) ska gå igenom allt det här! All styrka och kärlek till er!! Hjärta

Maria - angående din svägerska. Jag tycker det verkar va en bra idé att berätta för din bror först, så kan han förbereda henne. Läste ngnstans ett tips i en liknande situation, och det var att inte berätta om sin graviditet öga mot öga med den personen man är orolig över ska bli ledsen, utan kanske säga det på telefon, skicka ett mejl, brev, sms.. Kan låta tråkigt och hårt, men då ger man personen en chans att reagera som den gör, utan att den behöver kontrollera sitt ansiktsuttryck mm.. O så kan du be henne höra av sig när hon orkar. På det sättet visar du att du är öppen för att hon kan tycka att det är jobbigt. Men samtidigt tror jag att hon kommer tycka att det aär annorlunda med er som själva har haft era problem. Lycka till iaf!!

Ursäkta att jag skriver i er tråd utan att eg höra till, men jag läser den ofta är så kul att se hur det går för er!

Kram till er alla

• Muffe80

Beklagar havsklippan, hoppas att ni kommer fram till ett bra beslut för er och bebis under helgen!
    Tänker på er!

• kajsalisa

Hur går det Påväg? Nått nytt? Lugnt här i tråden idag...

• PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-18 14:32:20 följande:
    Hur går det Påväg? Nått nytt? Lugnt här i tråden idag...
    Ingen bebis idag, så hinnsvep har ej gett nå bebis-resultat, men en kortare tapp m.m, så, ja gissar på att vi får besöka spec mvc på mån kl 15 för h-svep igen + tillväxtkoll.
    Ja, de va lugnt i tråden... läskigt lugnt!!

Hur mår du idag då??
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • kajsalisa

Ok. Hoppas att den vill ta sig i kragen och titta ut senare i veckan då. Jag mår bra, har äntligen slutat jobba. :) Har haft så svullna fötter senaste dagarna, så idag har jag inte flyttat mig från soffan förutom för att hämta mat...

• PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-18 15:39:39 följande:
    Ok. Hoppas att den vill ta sig i kragen och titta ut senare i veckan då. Jag mår bra, har äntligen slutat jobba. :) Har haft så svullna fötter senaste dagarna, så idag har jag inte flyttat mig från soffan förutom för att hämta mat...
    Ja man kan ju hoppas, men hoppet börjar tryta när de e söndag imorgon... men men. Snart så!!!!

Jaha va skönt. önska ja kunde bosätta mig i soffan... men har 2 små-barn o ta hand om, då går de ju inte lika lätt =/i
  • Cat79

Håller med om att det varit lugnt här.... Då hoppas vi bebis tittar ut nästa vecka PåvägMotSyskon. För vår del Kajsalisa kan det ju med ske när som??? SKönt att du är ledig nu, långledig :)

Igår hämtade vi vår vagn så fin, vi valde mossgrön och det ångrar jag inte. Går och drar den lite fram och tillbaka.

Ikväll blir det middag med kära vänner. Ha en mysig lördag ni andra. KRAM

• PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-18 16:19:10 följande:
    Håller med om att det varit lugnt här.... Då hoppas vi bebis tittar ut nästa vecka PåvägMotSyskon. För vår del Kajsalisa kan det ju med ske när som??? SKönt att du är ledig nu, långledig :)

Igår hämtade vi vår vagn så fin, vi valde mossgrön och det ångrar jag inte. Går och drar den lite fram och tillbaka.

Ikväll blir det middag med kära vänner. Ha en mysig lördag ni andra. KRAM
    Ja vi får hoppas att den kan titta ut redan nu snart hehe, men att de ger susen av måndags besöket.
    Ja, de kan hända när som åt er med såklart =) men ja trodde de skulle ge mer utdelning nu men men.

låter jättefint me mossgrön vagn, har du nån bild? Ååå alltså, vi kommer ju få bebis, de närmar sig ju varje dag oavsett, men vill ju inte ha på jul liksom =/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma