• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-20 17:09:30 följande:
    Vad roligt! Det vill jag se när det kommer på tv :)
    Som sagt, sjukt imponerad av att du vågar. Är det inte läskigt att ha massa främlingar där i ett sånt utsatt läge?
    Det kommer inte finnas några främlingar i rummet utan rummet kommer att vara riggat med fjärrstyrda kameror Annars hade det kanske kännts lite skummt...fast både min första och andra förlossning filmades (första filmade mamma och andra fick en kompis filma) så helt främmande är jag inte med tanken. Tycker det ska bli skitkul! det kommer sändas under våren sedan
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Här är vagnarna

den översta är enkelvagnen och den nedre syskonvagnen. Syskonvagnen kan man göra om till enkelvagn OCH liggvagn till en bebis också...verkar lovande

• Bjornis
    Odd: Så det blir tv-stjärna av dig? Missade att det var klart. Iiii. Va kul!! Och modigt av dig. Men du har ju rutin och ett vinnande utseende har vi ju fått se!
  • mallanis

Påväg- Skit då med BM det var ju trist!

Odd- Du är galen men ska bli kul att se dig på tv!!! Fin fina vagnar och VILKET PRIS!

PC- näe du har rätt man ska inte oroa sig i onödan och för dumheter!

Havsklippan sorry att jag spammar om skitsaker och gnäller när ni fått ett tråkigt besked... Det är ju sånt som räknas inte om man blir lite fet... Skäms *skäms*

Tredje gången gillt!?
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-20 16:57:15 följande:
    Men vad trisst *kram*

men en halvan hinnsvepning kanske är allt som behövdes nu efter att du fått 2 ordentliga....jag håller i alla fall tummarna vännen!

*kramisar*
    tack så mycket för dina tummhållningar, man kan ju hoppas på de bästa.. men de känns bittert nu kan jag lova, speciellt med noll tider för nått.. JA förutom bm besök då igen 28.e, OM ja nu inte lyckas få innan... be om hinnsvep igen då hmm.........

får väl se hur de blir nu... men ja antar att bebis före jul är något ja kan stryka..............

kram...
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • färnik

Hemma igen med en ny krämpa att skryta över Oskyldig NAVELBRÅCK. Tämligen oskyldigt, men smärtsamt! Blir det större får man operera, men just nu behöver inget göras. Jag kommer troligen ha ont av det till och från, men går det värsta bara över inom ngt dygn så är det ok, annars får jag komma in för koll och ev operation. Vilka grejer man ska dra på sig då! Maken bara flinade och sa att "nu får du sluta pilla navel hela dagarna!". Hm. Flört

Nu är jag bara öm, det gör ont att tex resa sig, böja sig, vända sig etc, och är väldigt väldigt ömt om man tar på magen, främst i navelregionen, men annars känns det helt okej!

Vi fick även beundra HjärtaTildeHjärta lite på ultraljudet, men hon vägrade frekvänt visa upp sin profil idag, huvudet bortvänt hela tiden. Läkaren (väldigt trevlig, henne träffar jag gärna igen!) sa att det var en ovanligt livlig bebis. Så blev det lite mätningar; Tilde väger nu i v 26+4 ca 1150g, vilket är +10%. Lite lustigt, hennes huvud och mage låg på plus, medan hennes lårben låg på minus (men allt inom det normala, ingen avvikelse utan bara normal variation) Det är bara att konstatera att hon redan brås på maken.

Våran Tilde är en ovanligt livlig tjockskalle med korta ben! SkrattandeOskyldig

• Odetta

Urk...jag mår iiiiilla...

Haha. fick för mig att jag var sugen på nått....började med en burk makrill i tomatsås, men det var fel. Åt sedan lite choklad och några after eight....men det var inte heller rätt....tog då fram casheynötterna och åt en stor näve av dem....och det var inte heller vad jag var sugen på! Så suget finns kvar, men denna blandning lämnade mig nogåt illamående så jag ska nog inte prova fler saker...

lyxproblem, jag vet

• Odetta
    färnik skrev 2010-12-20 17:46:22 följande:
    Hemma igen med en ny krämpa att skryta över Oskyldig NAVELBRÅCK. Tämligen oskyldigt, men smärtsamt! Blir det större får man operera, men just nu behöver inget göras. Jag kommer troligen ha ont av det till och från, men går det värsta bara över inom ngt dygn så är det ok, annars får jag komma in för koll och ev operation. Vilka grejer man ska dra på sig då! Maken bara flinade och sa att "nu får du sluta pilla navel hela dagarna!". Hm. Flört

Nu är jag bara öm, det gör ont att tex resa sig, böja sig, vända sig etc, och är väldigt väldigt ömt om man tar på magen, främst i navelregionen, men annars känns det helt okej!

Vi fick även beundra HjärtaTildeHjärta lite på ultraljudet, men hon vägrade frekvänt visa upp sin profil idag, huvudet bortvänt hela tiden. Läkaren (väldigt trevlig, henne träffar jag gärna igen!) sa att det var en ovanligt livlig bebis. Så blev det lite mätningar; Tilde väger nu i v 26+4 ca 1150g, vilket är +10%. Lite lustigt, hennes huvud och mage låg på plus, medan hennes lårben låg på minus (men allt inom det normala, ingen avvikelse utan bara normal variation) Det är bara att konstatera att hon redan brås på maken.

Våran Tilde är en ovanligt livlig tjockskalle med korta ben! SkrattandeOskyldig
    Navelbråck låter inget vidare min navel är ju typ ut och in och sticker ut som en knapp...tycker att DET känns ömt så jag kan bara tänka mig hur din mpste kännas *kramar om*

Men kul att ni fick se er Tilde igen, något positivt i eländet i alla fall

*kram*
  • Mabaja
    odd: jag tror inte att jag kan imorgon. Mannens operationssår blöder massa så troligtvis måste vi in till ortopeden... och foten är dubbelt så stor jämfört med när han kom hem från sjukan! Försöker kontakta 1177 nu för att få höra om vi måste åka in redan ikväll eller om vi kan avvakta...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-20 20:02:07 följande:
    odd: jag tror inte att jag kan imorgon. Mannens operationssår blöder massa så troligtvis måste vi in till ortopeden... och foten är dubbelt så stor jämfört med när han kom hem från sjukan! Försöker kontakta 1177 nu för att få höra om vi måste åka in redan ikväll eller om vi kan avvakta...
    Det är lugnt vännen! Som jag sa, ta hand om varandra i första hand! Och jag känner mig lite krasslig i halsen så då tar jag och vilar och latar mig istället

Men vad läskigt att hans fot har svullnat och att han blöder...håller tummarna att 1177 har nått bra att säga och att mannen din blir bättre snabbt!

*stor kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma