• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2010-12-17 18:21:59 följande:
    Nej vänner, det här går inte som det ska. UL idag kan man sammanfatta med att det är bekymmersamt, läkaren var övertygad om att bebisen har njurproblem, problem med matstrupen (och således syntes inte heller idag någon magsäck under en hel timme), och den har även väldigt liten urinblåsa. Den kissar alltså inte och sväljer inte. Han tyckte även att det såg ut som en defekt på hjärtat. Med stor sannolikhet överlever inte barnet eller blir i alla fall väldigt sjukt och handikappat. Vissa saker kan de operera direkt efter födseln men då krävs att andra förutsättningar finns för handen, dvs inte en massa missbildningar samtidigt. Fostret måste dessutom vara i en bra storlek för att klara operation. Vår bebis var cirka tre veckor för liten för sin ålder på huvud och lår (vecka 18+) idag och magen i vecka 16+ - jag är i v 21+2 idag. Den rör ju inte heller på sig knappt nåt och det är helt enkelt inte en frisk normal graviditet. 

Just nu känns det som en dödsdom och vi måste nu ta ställning till hur vi ska göra. Jag vet hur jag känner nu för bebisens skull är mest humant men vi ska ändå tänka över helgen om vi känner annorlunda.

Men nu vet ni iaf, kanske inte orkar titta in så mycket framöver men ni vet iaf läget nu. 
    Är tråkigt att jag inte kunde komma med bättre besked för man hoppas ju in i det sista.... KRAM alla vänner. Hjärta

Finner inga ord för detta längre tårarna är på väg ner och jag bara vill gråta ut min smärta den smärtan ni just går igenom FYFAN att livet ska vara så jävla orättviss då grym mot människor som har ett litet liv i magen men som inte går att rädda.
    Men den beslutet du och mannen tar är det bästa men det är hårt.
    Tänk nu på hur ni gör jag och ALLA här tänker på dig tänder ett ljus för er minne en smärta ni två just nu befinner er i Gråter
    Vill bara krama om dig och vill inte släppa taget häller
    Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • mallanis

Havsklippan- Gråter så ledsamt, så bedrövligt.... har inget vettigt att säga men åhh så jag lider med er! Det är inte rättvist hjälp så smärtsamt! Massa kramar och känner så med er! *kramar*

Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten

havsklippan: kommer in efter flera veckors uppehåll från dator.
    Vad tråkigt att höra det som ni nu går igenom :( kan inte beskrivas med ord hur ledsen jag är för er skull..

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

åh tjejer. Jag har så himla svårt att slappna av, tänker på allt som ska fixas inför jul och allt som ska göras hit och dit. blir tom lätt stressad på jobbet om jag inte hunnit med saker.
    Har så himla svårt att varva ner även nu en lördagkväll. Fick ingen sovmorgon imorse och inte imorgon heller som jag sett fram emot.

Skulle nog vilja kunna lägga mig i soffan och inte göra ngt, men kanske blir jag mindre stressad om jag gör det jag borde, rensa en garderob, kolla julklappar etc.... Blir galen på mig själv.

Bebis borde ju känna av detta också.

En fundering, varje gång jag ätit senaste två dagarna så sparkar bebisen rejält. inte kan den känna av viss mat direkt som jag äter?

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-12-18 19:12:20 följande:
    åh tjejer. Jag har så himla svårt att slappna av, tänker på allt som ska fixas inför jul och allt som ska göras hit och dit. blir tom lätt stressad på jobbet om jag inte hunnit med saker.
    Har så himla svårt att varva ner även nu en lördagkväll. Fick ingen sovmorgon imorse och inte imorgon heller som jag sett fram emot.

Skulle nog vilja kunna lägga mig i soffan och inte göra ngt, men kanske blir jag mindre stressad om jag gör det jag borde, rensa en garderob, kolla julklappar etc.... Blir galen på mig själv.

En fundering, varje gång jag ätit senaste två dagarna så sparkar bebisen rejält. inte kan den känna av viss mat direkt som jag äter?
    bebisen känner ju om det är kallt eller varmt du äter :) min sparkar också när jag äter vissa saker
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-18 19:12:20 följande:

jag tror inte att det är nån större fara ang stressen. Jag planerade bröllop och gifte mig när jag var 20+2, bokade om bröllopet och fick 3 månader att planera allt istället för tidigare planerade 6. :) ... Och som jag sagt tidigare, ut kom en frisk och stark flicka!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Kikar in här och känner det som jag får en spark i magen när jag läser dina ord Havsklippan. Kan inte för mitt liv föreställa mig vad du går igenom just nu. Det måste kännas ofattbart.

Ta hand om varandra nu. Du vet var vi finns om det finns något vi kan göra!

Tusen kramar!!

• Cat79

PåvägMotSyskon skrev 2010-12-18 16:58:20 följande:
    Ja vi får hoppas att den kan titta ut redan nu snart hehe, men att de ger susen av måndags besöket.
    Ja, de kan hända när som åt er med såklart =) men ja trodde de skulle ge mer utdelning nu men men.

låter jättefint me mossgrön vagn, har du nån bild? Ååå alltså, vi kommer ju få bebis, de närmar sig ju varje dag oavsett, men vill ju inte ha på jul liksom =/
    Här kommer en bild på min fina vagn!
  • Bjornis
    Cat: Du kör också UJ ser jag. Visst är den najs? Älskar vagnen. Bara man får sitt lilla knyte att stoppa däri också så blir den ännu finare. Hehe.

3 dar tlll bf...

Havsklippan: säger som alla andra. Jag finner inga ord. Det är så gräsligt ledsamt att jag bara kan skicka tankar och kramar till er och hoppas att ni finner den vägen som känns rätt för er! 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma