• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    färnik skrev 2010-12-20 13:41:06 följande:
    Maken har sagt ända från plusset att det är en Tilde (eller Tilda). Och när det nu visade sig vara just en tjej, så. Flört 100% säker på att namnet känns rätt sedan kan vi väl inte vara, men just nu känns det bra!
    Håller med eller Tilda...men jag tror ju att det är en kille jag bär på.... även om jag fortfarande inte vågar tro så spekulerar man ju barnnamn.... ;)  Isak va tycker ni om det?
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Kul med barnnamnsprat.. vi gillar också Tilde, Tilda. Wilma är hett just nu för oss, men vi har även Sofie, Sofia, Lina på toppen

Killnamn kanske Elias eller William!

Vad tycker ni om dessa namn?

Isak är fint, men jag skulle stava det med C tror jag... fast det är svårare för barnet att behöva säga de varje gång... 

• PåvägMotSyskon
    mallanis skrev 2010-12-20 13:37:35 följande:
    Spännande! Väntar på rapport från besöket!
    Ja, de e väldigt spännande, för nu funderar ja på å fråga om de e bättre me igångsättning typ snarast om de går.. istället för hinnsvepningen.. mycket bollar(tankar) i luften!!!!

skriver sen =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-12-20 13:57:31 följande:
    Jag har gjort knipövningar sen vi kom från förlossningen och på efterkontrollen hade jag lite väl starka knipmuskler än vad man borde ha vid åtta veckor så där fick jag beröm! och jag känner mig inte slapp eftersom det gjort så satans ont att ha sex efteråt!

Alltså jag kunde inte ha mina vanliga, fick snabbt gå över till 80F i storlek då jag ville ha nåt att få plats i... I vanliga fall har jag 75DD.. Nu är jag uppe i 75H! Kan tipsa om Hipsters som sagt, då behöver man inte ha såna där fula mammatrosor! :) Utan ha ett par som slutar under magen. Jag bor fortfarande i mina även om jag har en stl mindre med, men de är så tajta. Mycket skönare att ha några som glider runt! HAHA.
    hhaha!  Bra jobbat!  ;) gör det fortfarande ont med sex? =(   Ok fattade dig fel på bh´n =) hipsters finns det gott om i garderoben... de kommer jag nog kunna ha ett bra tag till de är ju nedanför kulan....
    Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-12-20 14:01:49 följande:
    hhaha!  Bra jobbat!  ;) gör det fortfarande ont med sex? =(   Ok fattade dig fel på bh´n =) hipsters finns det gott om i garderoben... de kommer jag nog kunna ha ett bra tag till de är ju nedanför kulan....
    Ja det gör lite halvont, men nu bara i början så ärret börjar tänjas ut, fick ju ett stygn precis vid "ingången" så det är det som gör ont. Och lär väl göra lite mera ont än det gjorde nu innan Daniel gick och bröt benet. För nu är det ju stopp på den fronten i minst en månad. Iof gör det inte jättemycket eftersom jag är så obekväm med hur jag ser ut!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • mallanis

Felicia, Tilde, Tova, Isak.... äsh nu kommer jag inte på vilka vi funderat på ens..... fortfarande kvar i mina mammakläder..... Tog föresten första magkortet idag! Japp inte konstigt att jag inte platsar i mina gamla kläder!

Wilma heter en i släkten och mitt x son heter Wiliam men jag tycker att de är jätte fina namn...men inga namn för oss altså av förklarliga skäl...

Påväg- jag känner att jag har så dålig koll på hinsvepning mm (ska googla ;) )  men igångsättning det vet jag va det är =)

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes

Fina namnförslag ni kommer med allihop! Jag tycker det är jättesvårt med namn, framför allt killnamn. Isak, Elias och William är alla fina. Tack för tipsen! Muffe, jag tror det är lika vanligt om inte vanligare att Isak stavas med c nu för tiden. Alla dessa namn är ju med på topp-tio väl? Det kan inte hjälpas att det är vanliga namn, är de fina så är det. Då slipper de bli mobbade i skolan också.

Muffe, ni vet inte heller kön va? Jag har ju RUL nästa vecka och tänkte inte ta reda på det. Men är inte risken rätt stor att man ser ändå? Har för mig att du misstänkte vad det var?

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-20 14:19:22 följande:
    Fina namnförslag ni kommer med allihop! Jag tycker det är jättesvårt med namn, framför allt killnamn. Isak, Elias och William är alla fina. Tack för tipsen! Muffe, jag tror det är lika vanligt om inte vanligare att Isak stavas med c nu för tiden. Alla dessa namn är ju med på topp-tio väl? Det kan inte hjälpas att det är vanliga namn, är de fina så är det. Då slipper de bli mobbade i skolan också.

Muffe, ni vet inte heller kön va? Jag har ju RUL nästa vecka och tänkte inte ta reda på det. Men är inte risken rätt stor att man ser ändå? Har för mig att du misstänkte vad det var?
    hahaha, jag såg då inget kön på Wilda på alla våra ul! :) Så har du inte ett tränat öga så ser du nog inte. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-20 14:21:28 följande:
    hahaha, jag såg då inget kön på Wilda på alla våra ul! :) Så har du inte ett tränat öga så ser du nog inte. :)
    Vad bra! Jag har inte ett tränat öga utan ser knappt vad som är fram och bak på ultraljuden jag gjort :)
  • Bjornis
    Mallanis: Förstår att du är nojig över kropp å så. Hade jag säkert också varit om jag varit smal från början. Hehe. Jag hade ju typ 15-20 kgs övervikt när jag blev gravid och jag har nog aldrig känt mig så fin som nu när jag är höggravid (ja, förutom korvfingrarna då, men man kan ju sitta på händerna. Hehe).
    Kroppen känns som att den är som den ska va. Har gått upp ca 10 kg och bara på magen, den valken jag hade på ryggen är liksom borta så bakifrån ser jag nog smalare ut nu än innan.  

Jag är ju pigg i kroppen också och har inte ont så själva KROPPEN känns bra. Fått några få bristningar under troslinningen så håller det sig till det så är det ju bra. Brösten har inte blivit så mkt större heller. Hade inga att direkt skryta med innan. Hehe. Sen är det klart att man inte alltid känner sig så fin. Men jag har unnat mig att köpa mammakläder eller som mabaja skrev använt det jag har, man har ju en del linnen och koftor som funkar trots magen. Jag har unnat mig lite nya örhängen och piff när jag vill va fin. Försöker göra mig fin nån gång under dagen och inte bara sunka runt i mina öjuvliga mammamjukisar och även om jag gör det så kanske jag iaf sminkar mig lite och ja, fixar till mig så jag mår lite bättre och så min man slipper titta på förfallet. Även om han är så go och tycker jag ser fantastisk ut med min mage. Hehe.

2 dar till bf. Var hos bm idag och sf-måttet hade ökat 1 cm till 38. Jag tycker dock magen sjunkit lite. Jag vet inte vad jag ska göra för att driva ut honom. Inte köpt hallonbladste. Måste nog skicka maken att göra det imorn. Men idag har vi ränt runt på IKEA och ICA osv och en hel del SD men inget annat. Pigg knodd i magen är det också. Knölar runt där inne. Jag hoppas han jobbar på rymningen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma