• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-20 20:09:57 följande:
    Det är lugnt vännen! Som jag sa, ta hand om varandra i första hand! Och jag känner mig lite krasslig i halsen så då tar jag och vilar och latar mig istället

Men vad läskigt att hans fot har svullnat och att han blöder...håller tummarna att 1177 har nått bra att säga och att mannen din blir bättre snabbt!

*stor kram*
    TACK!

1177 svarade och de tycker att vi inte ska åka in akut ikväll men däremot kontakta ortopeden imorgon! Så får de bestämma om vi behöver komma in eller ej. Kan vara så att såret håller på att öppna sig pga svullnaden, att inte stygnen håller emot!

Just nu avskyr jag mitt liv! Jag orkar inte!!! Daniel mår dåligt fysiskt och jag mår piss psykiskt! Jag orkar inte vara den starka!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • FruW

Mabaja - usch vad jobbigt för er! Du har ingen familj eller ngn bra vän du kan ringa som kan komma o avlasta er en stund? Kanske kan din man ta Wilma en stund i morgon med lite hjälp, o du få lite egentid??

Skickar en stor kram till dig iaf!!
    /mimmi

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-20 20:12:33 följande:
    TACK!

1177 svarade och de tycker att vi inte ska åka in akut ikväll men däremot kontakta ortopeden imorgon! Så får de bestämma om vi behöver komma in eller ej. Kan vara så att såret håller på att öppna sig pga svullnaden, att inte stygnen håller emot!

Just nu avskyr jag mitt liv! Jag orkar inte!!! Daniel mår dåligt fysiskt och jag mår piss psykiskt! Jag orkar inte vara den starka!
    Men gumman då. Vad bra att dem inte tyckte att ni behövde åka in akut i alla fall, men fan att det ska vara så kämpigt! *kramar om*

skulle jag bo granne med er skulle jag ta lilla Wilda en liten stund så du fick rå om dig själv och ladda lite! Sover hon fortfarande så bra mitt på dagen? Om hon gör det så tycker jag att du ska unna dig ett långt varmt bubbelbad i morgon så får Daniel hålla ett öra på henne. Lås in dig i badrummet med nått gott att dricka, någon godbit att äta, en bra tidning och så badar du och bara är. Vaknar hon så får Daniel höjta till helt enkelt.
    Det förtjänar du!

*tänker på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    FruW skrev 2010-12-20 20:38:37 följande:
    Mabaja - usch vad jobbigt för er! Du har ingen familj eller ngn bra vän du kan ringa som kan komma o avlasta er en stund? Kanske kan din man ta Wilma en stund i morgon med lite hjälp, o du få lite egentid??

Skickar en stor kram till dig iaf!!
    /mimmi
    Tack för din omtanke! Grejen är den att han inte kan ta Wilda! Han kan inte få henne tyst när hon är ledsen eftersom det enda som fungerar är att stå och gå med henne! Ska kanske åka till min syster på onsdag... Så får hon ta en ledsen bebis emellanåt!

Odetta skrev 2010-12-20 20:59:49 följande:
    Men gumman då. Vad bra att dem inte tyckte att ni behövde åka in akut i alla fall, men fan att det ska vara så kämpigt! *kramar om*

skulle jag bo granne med er skulle jag ta lilla Wilda en liten stund så du fick rå om dig själv och ladda lite! Sover hon fortfarande så bra mitt på dagen? Om hon gör det så tycker jag att du ska unna dig ett långt varmt bubbelbad i morgon så får Daniel hålla ett öra på henne. Lås in dig i badrummet med nått gott att dricka, någon godbit att äta, en bra tidning och så badar du och bara är. Vaknar hon så får Daniel höjta till helt enkelt.
    Det förtjänar du!

*tänker på dig*
    Du är så söt! TACK!

Är ju "bara" 6 veckor till hans stövel ska bort så då ska han ju kunna gå åtminstone. :) Dagarna går bra med Wilda, men efter kl 19 så är det skrik konstant! Då är hon så trött men vägrar att sova. Då vill jag sälja henne, men det är bara för att jag inte orkar gå och vagga till hon somnar vid 24-01- då vill jag gärna ha lite avlastning, men får vänta några veckor till dess och då ska Daniel allt få knata runt här hemma...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-20 22:10:55 följande:
    Tack för din omtanke! Grejen är den att han inte kan ta Wilda! Han kan inte få henne tyst när hon är ledsen eftersom det enda som fungerar är att stå och gå med henne! Ska kanske åka till min syster på onsdag... Så får hon ta en ledsen bebis emellanåt!

Det förtjänar du!

*tänker på dig*
    Du är så söt! TACK!

Är ju "bara" 6 veckor till hans stövel ska bort så då ska han ju kunna gå åtminstone. :) Dagarna går bra med Wilda, men efter kl 19 så är det skrik konstant! Då är hon så trött men vägrar att sova. Då vill jag sälja henne, men det är bara för att jag inte orkar gå och vagga till hon somnar vid 24-01- då vill jag gärna ha lite avlastning, men får vänta några veckor till dess och då ska Daniel allt få knata runt här hemma...
    Vet hur det är med en kvälls-skrikare.

Men du...hon kanske vill ligga själv? Minstingtösen var sådan...på kvällen bara skrek och skrek hon och absolut inget jag provade hjälpte! inget ammande, vyssande, bärande, gullande, kramande....ja, inget! Så en kväll så orkade jag bara inte utan la ner henne i vaggan för att gå ur rummet i en minut och andas och tro det eller ej, men ungen tystnade! Jag smög in och hon låg där och tittade lite och så SOMNADE hon!!! Från den dagen var det så hon somnade...bara la ner henne, natti natt och så zzzzzz.

Och på tal om lägga ner för att andas...även om hon inte gillar det och det inte är det hon vill så mår hon inte dåligt av om du lägger ner henne i någon minut för att samla dig och ta några andetag i ett annat rum, jag lovar! Unna dig den micropausen...

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure
    Mamma till W skrev 2010-12-20 22:10:55 följande:

Det förtjänar du!

*tänker på dig*
    Du är så söt! TACK!

Stor kram
  • Pancakes

Mabaja, tycker synd om dig som har det jobbigt nu! Vi kommer nog alla hamna där sen (fast förhoppningsvis utan man med brutet ben). Ja, ta hjälp av din syster och var inte för stolt och känn inte att du måste vara supermamman som fixar allt själv. Ta hjälp av andra och ta en paus. Det tjänar ni alla på! Kram!

• Muffe80

Mabaja, det låter jobbigt Hoppas de blir bättre snart! Snart vänder det och blir ljusare ute också, då kanske man får mer ork och kraft och blir piggare dessutom :)

Tänker på Havsklippan och undrar hur det går för dem

Vi kommer nog köpa en bil imorgon, XC70, ngn som har den? :) Blev alldeles kär i den i går och den är ju så säker som bil också!! Blir kul, men mycket pengar tycker jag.

Ser sååå fram emot bebis och kan knappt bärga mig, allt börjar kännas så verkligt fast ändå konstigt att det bor ngn i min mage... det är svårt att ta in

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-21 08:39:03 följande:

Vi kommer nog köpa en bil imorgon, XC70, ngn som har den? :) Blev alldeles kär i den i går och den är ju så säker som bil också!! Blir kul, men mycket pengar tycker jag.

Ser sååå fram emot bebis och kan knappt bärga mig, allt börjar kännas så verkligt fast ändå konstigt att det bor ngn i min mage... det är svårt att ta in
    Kul med ny bil! Känns som en bra investering när man ska köra omkring på en liten. Vad är det för märke?

Ja, nu är det snart bara fyra månader kvar för dig. Tiden rusar iväg.

EGO: Jag kände lite sprattel i magen i natt för första gången tror jag. Kändes inte som gaser eller kurrande mage. Hade svårt att somna om sen, låg och kände efter liksom :)
  • Muffe80

Kul med sprattel, grattis

Det är en Volvo!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma