• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Alltså vår bil är en Volvo, inte den som sprattlar i din mage

• kajsalisa

Spännande att se vad SJ har att erbjuda idag. Några tänkbara alternativ; 1. Tåget är inställt och vi får ta bussen i fem timmar.  2. Tåget blir försenat och vi missar anslutningen i Katrineholm.  3. Vi får sitta i restaurangvagnen större delen av resan för att SJ har "tagit bort" ett tågset som dom inte tyckte behövdes.  4. Allt går som det ska och vi är i Norrköping kvart i sju ikväll. Näe... För osannolikt...

• Smålands jänta i storstaden

En liten BM-uppdatering från mig v30:
    Sf- 28
    Hb-118, blir niferex nu..
    Blodsocker- 5,1 efter frukost
    Urin- ingenting
    Bltr- 120/60
    Ställning på min stjärna- tvärs över huvudet under vänster revben.
    Hjärtljud- 145-150

Ja det var nog allt från mig hoppas ni får en trevlig dag! Kramar

• mallanis

Småland- kul med lite rapporter!  V 30 åhh vad skönt.... hur mår du nu?

Kajsalisa- Aj då =(  Ska ni hemåt för att fira jul? då ska jag inte klaga.... har varit nere i diket ordentligt men inga skador på bil eller mig....det blev en mjuklandning en *puff* ner i snön blev uppdragen av plogbilen =) gullig man (och hans tax) ! 

pc- Va kul! Då är det min tur att oroa mig har ju inte märkt något sen sprattlet förra veckan...

Muffe- Tycker XC70 är en snygg bil!!!  Men hur stort var bagaget (har 2 hundar) ska ni köpa ny eller bättre beg? är också i biltankar och funderar på lite billigare typ ford eller skoda... stort bagage är första kritet för oss!

Mabaja- Uch låter som tuffa tider för dig!  Hoppas det går bra med mannen idag. Tycker också du ska försöka få lite egen/kvalitetstid om du kan få barnvakt! *kram*

Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran
    ODD: wow, stort grattis!!! Vad kul att du blev uttagen till serien! Ska bli så roligt att se nån "man känner" på tv, som dessutom delar med sig av det finaste ögonblicket som finns. Även jag ska filma min förlossning har jag tänkt, fast det blir för mig eyes only ;P

Färnevik: Jasså så man kan få navelbråck när man är gravid. Hur yttrar sig det? Skrattar jag eller hostar så måste jag hålla in min navel, för det gör ont då den ploppar ut några till utanaför än vad den normalt ligger. Sen när jag reser mig från sängliggandes och ska anstränga mina muskler i magen så ser min mage döskum ut i navelregionen. Blir som en "tuppkam" som går upp i mitten, känns som om bukmusklerna typ glidit isär. Någon som känner igen sig i allt detta???

Bjornis: Är det imorgon det är den stora dagen? Tänk om bebis kommer då, så mysigt!

EGO: sammandragningarna har lättat lite nu igen, kan bero på att jag själv lugnat ner mig rejält och gör typ ingenting. Jag blir så lätt uttråkad, så det är lite påfrestande att inte sysselsätta sig, men vad gör man inte för lilla Ines, hon ska ju fint få stanna i magen gärna 1,5 vecka till har mamma bestämt.
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2010-12-21 10:20:08 följande:
    ODD: wow, stort grattis!!! Vad kul att du blev uttagen till serien! Ska bli så roligt att se nån "man känner" på tv, som dessutom delar med sig av det finaste ögonblicket som finns. Även jag ska filma min förlossning har jag tänkt, fast det blir för mig eyes only ;P

Färnevik: Jasså så man kan få navelbråck när man är gravid. Hur yttrar sig det? Skrattar jag eller hostar så måste jag hålla in min navel, för det gör ont då den ploppar ut några till utanaför än vad den normalt ligger. Sen när jag reser mig från sängliggandes och ska anstränga mina muskler i magen så ser min mage döskum ut i navelregionen. Blir som en "tuppkam" som går upp i mitten, känns som om bukmusklerna typ glidit isär. Någon som känner igen sig i allt detta???

Bjornis: Är det imorgon det är den stora dagen? Tänk om bebis kommer då, så mysigt!

EGO: sammandragningarna har lättat lite nu igen, kan bero på att jag själv lugnat ner mig rejält och gör typ ingenting. Jag blir så lätt uttråkad, så det är lite påfrestande att inte sysselsätta sig, men vad gör man inte för lilla Ines, hon ska ju fint få stanna i magen gärna 1,5 vecka till har mamma bestämt.
    Ja röntgen ta det lungt! Iaf så du kommer förbi den 23 var det inte då ni skulle få delad om hon kom innan?
    Hur länge har du varit hemma på heltid?
    Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran
    Mabaja: Hoppas det går bra med mannens ben idag. Det låter dock inte riktigt bra, verkar som han dragit på sig nån infektion eller att gipset suttit för hårt. Måste vara tufft när man inte kan få den hjälpen som man borde. Tyvärr kommer jag nog känna igen mig i det som blivande ensamstående. Men jag hoppas på att Ines pappa kommer när jag ringer honom vid behov som han har sagt tidigare iaf. Men tyvärr är ju det inget jag kan förlita mig på.

Smålandsjänta: Du har kommit lång nu. Hur går det där hemma??? Är livmodertappen fortfarande påverkad och det är sängliggandes som gäller? Tänk de sista veckorna går ändå snabbt nu, så snart har du din bebis hos dig :)
  • kajsalisa

Mallanis; det är egentligen inget synd om oss. Har bara sjukt dåliga erfarenheter från SJ, så om jag inte har några förväntningar alls kanske jag blir positivt överraskad?! ;) Vi hade ju kunnat köra, men då mannen inte har svenskt körkort så blir det isf jag som får köra, och det känns lite väl tufft med 10 dagar till "nedsläpp"...

• mallanis
    kajsalisa skrev 2010-12-21 10:37:13 följande:
    Mallanis; det är egentligen inget synd om oss. Har bara sjukt dåliga erfarenheter från SJ, så om jag inte har några förväntningar alls kanske jag blir positivt överraskad?! ;) Vi hade ju kunnat köra, men då mannen inte har svenskt körkort så blir det isf jag som får köra, och det känns lite väl tufft med 10 dagar till "nedsläpp"...
    hahah, ja jag förstår att ni inte vill ut på vägarna nu...speciellt så nära till bebis! MEN drygt att behöva vänta hela dagen på att komma dit man vill! jo jag har åkt en del sj själv i jobbet......hmmm numera flyger jag om jag kan ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Bjornis

Rontgen: ja, imorn... haha. Men så känns det inte. En av mina bästa vänner fick sin dotter igår f.m. 6 dar  över tiden så räknar kallt med nåt liknande för mig. Men säger som du då. 1,5 v kan han snällt få vänta där inne isf. 10 dar närmare bestämt men SEN får han baske mig komma ut annars kommer jag nog få spel. Haha.

Tvättid nu och sen lite bakning och städ och sen vilodag.  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma